RayBomb Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Hei, jeg har hatt problem tidligere i vinter med at sikring hele tiden gikk på vindusviskermotor foran. Vi leverte bilen inn til verksted, og verksted sa at motor var brent. Verksted skiftet motor og alt virket bra.Nå senere har jeg fått mer problemer, denne gang at masse ting ikke fungere i det hele tatt. Jeg tenkte at jeg skulle prøve å feilsøke, og da jeg åpnet panelet for å komme til viskermotor ser jeg at flatkoblingene til varmetrådene på frontruta ser ut som de er klippet rett av. Dermed ser det ut som at verksted har ødelagt varmetrådene under arbeidet med vindusviskermotor. Verkstedet har ikke nevnt noe om dette til meg, og tok godt betalt for jobben som de gjorde på motoren. Hvilke krav har jeg angående dette? Hva skjer hvis verksted nekter for at de har gjort noe galt?Noen som har gode tips? Sent from my iPad using Tapatalk
grcossie Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Dette er et gjenganger problem, med at slik ledningen ligger, så tar den borti viskerstaget. Har ikke sett det selv, men hørt om flere tilfeller. Er ikke noe verkstedet har gjort galt, men en dårlig plassert ledning under produksjon https://www.youtube.com/watch?v=u6bMDxYhixY
tuszi Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Sjekk også kontaktene under hanskerommet om de sitter godt i. Lette å løsne åå
Strutlur Posted June 5, 2017 Posted June 5, 2017 Sjåførsiden? Hvis det er på passasjersiden er det ganske uvanlig ja, og ville konfrontert verksted. På Sjåførsiden:Hvis ledninga og denne "flatkoblinga" er lagt riktig i hht fester og klips, er dette ikke noe problem. Tror nok dette handler om ukydninge som skifter frontrute. Å skifte viskermotor skal ikke ha noe med varmetrådene å gjøre i utgangspunktet, men det kommer jo an på så mye. Er jo vanskelig å ikke se at den flatkoblinga er gåen da, så verkstedet kunne jo sagt fra. Går fint å lodde sammen dette bruddet med litt "Petter Smart" innstilling. Bare pass på at denne "Flappen" etter hvert også går av rett under glasset om den blir jekket mye fram og tilbake. Jeg tror du kan påberope deg glass-skade og få skiftet ruta på den måten også. Bare si nøye fra til de som skifter om dette svake punktet. 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
RayBomb Posted June 11, 2017 Author Posted June 11, 2017 Sjåførsiden? Hvis det er på passasjersiden er det ganske uvanlig ja, og ville konfrontert verksted. På Sjåførsiden:Hvis ledninga og denne "flatkoblinga" er lagt riktig i hht fester og klips, er dette ikke noe problem. Tror nok dette handler om ukydninge som skifter frontrute. Å skifte viskermotor skal ikke ha noe med varmetrådene å gjøre i utgangspunktet, men det kommer jo an på så mye. Er jo vanskelig å ikke se at den flatkoblinga er gåen da, så verkstedet kunne jo sagt fra. Går fint å lodde sammen dette bruddet med litt "Petter Smart" innstilling. Bare pass på at denne "Flappen" etter hvert også går av rett under glasset om den blir jekket mye fram og tilbake. Jeg tror du kan påberope deg glass-skade og få skiftet ruta på den måten også. Bare si nøye fra til de som skifter om dette svake punktet.Hmm, ser ut som koblingen er midt på vindu ca. Sent from my iPhone using Tapatalk
Recommended Posts