Jump to content

Verksted skiftet vindusviskermotor og kuttet kobling til varmerute


RayBomb

Recommended Posts

Hei, jeg har hatt problem tidligere i vinter med at sikring hele tiden gikk på vindusviskermotor foran. Vi leverte bilen inn til verksted, og verksted sa at motor var brent. Verksted skiftet motor og alt virket bra.

Nå senere har jeg fått mer problemer, denne gang at masse ting ikke fungere i det hele tatt.

Jeg tenkte at jeg skulle prøve å feilsøke, og da jeg åpnet panelet for å komme til viskermotor ser jeg at flatkoblingene til varmetrådene på frontruta ser ut som de er klippet rett av.

Dermed ser det ut som at verksted har ødelagt varmetrådene under arbeidet med vindusviskermotor.

Verkstedet har ikke nevnt noe om dette til meg, og tok godt betalt for jobben som de gjorde på motoren. Hvilke krav har jeg angående dette? Hva skjer hvis verksted nekter for at de har gjort noe galt?

Noen som har gode tips?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sjåførsiden?

 

Hvis det er på passasjersiden er det ganske uvanlig ja, og ville konfrontert verksted.

 

På Sjåførsiden:

Hvis ledninga og denne "flatkoblinga" er lagt riktig i hht fester og klips, er dette ikke noe problem. Tror nok dette handler om ukydninge som skifter frontrute. Å skifte viskermotor skal ikke ha noe med varmetrådene å gjøre i utgangspunktet, men det kommer jo an på så mye. Er jo vanskelig å ikke se at den flatkoblinga er gåen da, så verkstedet kunne jo sagt fra. Går fint å lodde sammen dette bruddet med litt "Petter Smart" innstilling. Bare pass på at denne "Flappen" etter hvert også går av rett under glasset om den blir jekket mye fram og tilbake.

 

Jeg tror du kan påberope deg glass-skade og få skiftet ruta på den måten også. Bare si nøye fra til de som skifter om dette svake punktet.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Sjåførsiden?

 

Hvis det er på passasjersiden er det ganske uvanlig ja, og ville konfrontert verksted.

 

På Sjåførsiden:

Hvis ledninga og denne "flatkoblinga" er lagt riktig i hht fester og klips, er dette ikke noe problem. Tror nok dette handler om ukydninge som skifter frontrute. Å skifte viskermotor skal ikke ha noe med varmetrådene å gjøre i utgangspunktet, men det kommer jo an på så mye. Er jo vanskelig å ikke se at den flatkoblinga er gåen da, så verkstedet kunne jo sagt fra. Går fint å lodde sammen dette bruddet med litt "Petter Smart" innstilling. Bare pass på at denne "Flappen" etter hvert også går av rett under glasset om den blir jekket mye fram og tilbake.

 

Jeg tror du kan påberope deg glass-skade og få skiftet ruta på den måten også. Bare si nøye fra til de som skifter om dette svake punktet.

Hmm, ser ut som koblingen er midt på vindu ca.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...