Jump to content

Vedr. "Radiokanal - knapper" i radio-modus.


JoarV

Recommended Posts

Gjelder Kuga 2017 modell med sync3.

"Knappene" viser bare tall -  er noe feil, eller er det slik på andre biler også?

Klikker man "stasjoner" får man frem kanallistene.

(Har prøvd å legge til bilder her, men er visstnok feil format.)

Edited by JoarV
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er de nederst på skjermen så mener jeg det står kanalnavn på min. Kan dobbelsjekke når jeg kommer hjemi dag men er så og si 100% sikker. Gjelder Dab da jeg kun bruker det.

Ja, gjelder knappene nederst i skjermbildet - Dab+ radio. Ellers står det "Block5A". Muligens noe med forhåndsinnstall. av radiokanaler?

De ble nok vekkstilt da vi prøvde å scanne for nye kanaler.

Noen som vet å få stilt dette tilbake?

Link to comment
Share on other sites

Ja, gjelder knappene nederst i skjermbildet - Dab+ radio. Ellers står det "Block5A". Muligens noe med forhåndsinnstall. av radiokanaler?

De ble nok vekkstilt da vi prøvde å scanne for nye kanaler.

Noen som vet å få stilt dette tilbake?

Jeg sjekket min bil og der står navnet. 

På Pioneer spilleren jeg har i den andre bilen så kan jeg velge om det skal vises kanalnavn eller "frekvensen".

"Frekvensen" på DAB/DAB+ er ikke logisk sånn som på fm båndet. vises som en kominasjon av bokstaver og tall. Block5 f.eks

Link to comment
Share on other sites

Jeg sjekket min bil og der står navnet. 

På Pioneer spilleren jeg har i den andre bilen så kan jeg velge om det skal vises kanalnavn eller "frekvensen".

"Frekvensen" på DAB/DAB+ er ikke logisk sånn som på fm båndet. vises som en kominasjon av bokstaver og tall. Block5 f.eks

 

Jeg fikk til forhåndslagring på "Block 5a" med stasjonsnavn, men så kommer det bare nummer på resten av knappene, og får ikke lagret med stasjonsnavn.

Muligens må man hente teksten/navnet via "source" ?

Jeg kom nå over en nettside som muligens beskriver "steg for steg" hvordan man går frem.

Link her: http://www.ford.no/Eie-en-Ford/SYNC-og-Bluetooth-Support/SYNC3-med-AppLink

 

Jeg lever vel opp til ordtaket - Å lese instrukssjonsbøker, er bare for pyser.

Edited by JoarV
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Du går inn på innstillinger, radio og velger tekst der

Det stemmer - det skal normalt være slik. Via lokalt bilverksted og Ford-forhandler, fant  de ut at det er en modul som styrer tennings-stabilisatoren, som er defekt. Dennne feilen gir følgeproblemer på flere andre områder. 

Delen skal byttes på mandag.

Edited by JoarV
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...