Jump to content

T25 T3 adapter til EFR 6258


admiralen

Recommended Posts

Hei,

Er det kurant å bruke en T25 T3 adapter som selges bla. på ebay for å få tilpasset EFR 6258 på 4x4 manifolden?

En enkel, praktisk og helt ok løsning. :)

escort cosworth t25 manifold?

Problemet her er at Escort Cosworthen sin T25 utgave ikke går med T25 turbo. ;)

Den går med en T28 turbo og i tillegg er det "Cosworth spesial" med T25 eksoshull og T3 boltmønster i flensen.

Vanlige T25 turbinhus matcher godt på størrelsen på eksoshullet i flensen til "T25" eksosmanifolden, men de originale pinnboltene må kappes og så må det borres og gjenges nye hull for genuint T25 boltmønster.  

 

Dette må sies å være den korrekte løsningen for montering av Turbo med T25 flens på en Cosworthmotor.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

En enkel, praktisk og helt ok løsning. :)

Problemet her er at Escort Cosworthen sin T25 utgave ikke går med T25 turbo. ;)

Den går med en T28 turbo og i tillegg er det "Cosworth spesial" med T25 eksoshull og T3 boltmønster i flensen.

Vanlige T25 turbinhus matcher godt på størrelsen på eksoshullet i flensen til "T25" eksosmanifolden, men de originale pinnboltene må kappes og så må det borres og gjenges nye hull for genuint T25 boltmønster.  

 

Dette må sies å være den korrekte løsningen for montering av Turbo med T25 flens på en Cosworthmotor.

 

Vet du om det finnes noen gode bremsepapirer på EFR6258 på mer eller mindre std. motor (cosworth)? Har responsen blitt funnet å være betydelig bedre enn T3/T34/IRX400?

Link to comment
Share on other sites

Vet du om det finnes noen gode bremsepapirer på EFR6258 på mer eller mindre std. motor (cosworth)? Har responsen blitt funnet å være betydelig bedre enn T3/T34/IRX400?

Nei, jeg kjenner ikke til noen bremsepapirer med denne kombinasjonen dessverre. 

 

En lokal kar kjörte EFR6758A/R0.64 på sin Cosworth. Bortsett fra at han slet med surge så var resultatet veldig godt. Responsen var så god at den på ingen måte kunne sammenlignes med foreldet rall som T3 og T34. EFR6258 er en enda bedre turbo for en Cosworth enn det EFR6758 er.

 

En annen lokal kar med Toyota Corolla kjörer EFR6258 med glimdrende resultat. Han var på ett treff i Dagali (var det vel) og sörget for mange hevede öyebryn. :)

 

Han stakk fra de fleste på drag da bilen bare hoppet ut fra start og nesten alle de andre slet med å hente ham inn igjen. :)    

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg kjenner ikke til noen bremsepapirer med denne kombinasjonen dessverre. 

 

En lokal kar kjörte EFR6758A/R0.64 på sin Cosworth. Bortsett fra at han slet med surge så var resultatet veldig godt. Responsen var så god at den på ingen måte kunne sammenlignes med foreldet rall som T3 og T34. EFR6258 er en enda bedre turbo for en Cosworth enn det EFR6758 er.

 

En annen lokal kar med Toyota Corolla kjörer EFR6258 med glimdrende resultat. Han var på ett treff i Dagali (var det vel) og sörget for mange hevede öyebryn. :)

 

Han stakk fra de fleste på drag da bilen bare hoppet ut fra start og nesten alle de andre slet med å hente ham inn igjen. :)    

 

Hvilken versjon av EFR 6258 ville du valgt til en std. cosworth motor med 7,5 comp og milde kammer? (4wd vs. 2wd manifold, single  vs twin scroll, eksoshusstørrelse osv.) ?

Link to comment
Share on other sites

Hvilken versjon av EFR 6258 ville du valgt til en std. cosworth motor med 7,5 comp og milde kammer? (4wd vs. 2wd manifold, single  vs twin scroll, eksoshusstørrelse osv.) ?

Jeg mener at man velger en EFR6258 for å få oppleve maksimal respons og maksimalt bunndrag. Jeg hadde derfor valgt A/R0.64 Single scroll turbinhus og satt den på en 4x4 manifold. Husk at man BARE skal oppgradere innsugskammen! når man kjörer 4x4 eksosmanifold. Husk å lage GODE ventillommer i stemplene under innsugsventilene da dette alltid er kjekt å ha. 

 

Hvis du föler at du på död og liv må oppgradere eksoskammen også, så må du velge 2 wd eksosmanifold.   

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at man velger en EFR6258 for å få oppleve maksimal respons og maksimalt bunndrag. Jeg hadde derfor valgt A/R0.64 Single scroll turbinhus og satt den på en 4x4 manifold. Husk at man BARE skal oppgradere innsugskammen! når man kjörer 4x4 eksosmanifold. Husk å lage GODE ventillommer i stemplene under innsugsventilene da dette alltid er kjekt å ha. 

 

Hvis du föler at du på död og liv må oppgradere eksoskammen også, så må du velge 2 wd eksosmanifold.   

 

Takk for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...