kjellsen Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 2003 mod. Mondeo 1,8 Bensin vil ikke starte igjen etter en liten tur i grøfta. Bilen rygget i sakte fart ut i grøfta. Den har bare gått litt over 100 000 km. og kjørt av pensjonist. Merkelig at alt fungerte før uhellet. Noen tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deepdiver100 Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Har null peil på bensin-Mondeo, men en vill gjetning: Brudd i strømtilførsel bensinpumpe (avrevet kontakt, brudd i ledning eller noe etter grøftefølingen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Slå litt under tanken mens noen kinner Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr2i91 Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 (edited) Ved sparkeplata på førersiden skal det være en knapp i ett hull, trykk på den så starter bilen igjen. Den sprerrer for drivstoff skal komme til motor ved en ulykke/utforkjøring. Dette er pga brannfare. Var ikke lett å forklare Edited November 29, 2017 by xr2i91 '07 BMW 120d Msport ( Bruksbil )'88 Ford Escort XR3i ( Prosjekt bil ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Slå litt under tanken mens noen kinnerBle litt nyskjerrig på det tipset! Grunnet dårlig kontakt i pumpen? Ved sparkeplata på førersiden skal det være en knapp i ett hull, trykk på den så starter bilen igjen. Den sprerrer for drivstoff skal komme til motor ved en ulykke/utforkjøring. Dette er pga brannfare. Var ikke lett å forklare Jeg tenkte det samme at det kunne være kræsjbryteren! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr2i91 Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Mange som ikke har skjønt at det er en slik bryter, så har sikkert gått en del biler i pressa pga det Men om det er tilfelle her vet jeg ikke, men høres litt sånn ut. Sent from my iPhone using Tapatalk '07 BMW 120d Msport ( Bruksbil )'88 Ford Escort XR3i ( Prosjekt bil ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deepdiver100 Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Da må jeg si det er en følsom greie den kræsjbryteren, han skrev jo "Bilen rygget i sakte fart ut i grøfta". Her er det en som hadde problemer med en kontakt til bensinpumpa: http://www.talkford.com/community/topic/368545-mk4-tit-x-20-petrol-loss-of-power/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Ble litt nyskjerrig på det tipset! Grunnet dårlig kontakt i pumpen? Jeg tenkte det samme at det kunne være kræsjbryteren! Ja tenkte på pumpe kontakt ja, mangen biler som starter når man gir de en kakk under tanken. Drivstoff kutt bryteren er jo også en ting som må sjekkes ja 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr2i91 Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 Er det ikke en Ford da? Var ikke tilstede så kan ikke uttale meg, bare kom med en teori som er meget lett å sjekke ut. Sent from my iPhone using Tapatalk '07 BMW 120d Msport ( Bruksbil )'88 Ford Escort XR3i ( Prosjekt bil ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now