Jump to content

Min far vurderer Ford Transit Connect


Hardangermannen

Recommended Posts

Hei.... 

Min far har hatt noen Pequot Partnere med 4 x 4 som alle har hatt sine tekniske problemer.

 

Han ønsker seg en ny Postman Pat /kasse bil men brukt da privat bilen til mine foreldre er ein forholdsvis ny Suzuki S4. 

 

Er Ford Transit Connect fra ca 2006-2010 til max 40 000,- kr ein bra bil? Kva er svakheitene på desse og korleis er Ford sin bil i forhold til andre merker? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kjøp så ny som mulig med lavest mulig km stand.

 

- 1.8 motoren er ikke den beste

- Se opp for oljelekkasje på motor. Kan fort bli stoooor jobb.

- hjullager foran

- Rust på / i kanaler. (spesiellt om den har gått uten skvettlapper)

- Lenkearmer foran / bak

- Indre stabstagsforinger

- De som har gått som postbiler før er ofte ganske slitne.

Link to comment
Share on other sites

Er Ford Transit Connect fra ca 2006-2010 til max 40 000,- kr ein bra bil? Kva er svakheitene på desse og korleis er Ford sin bil i forhold til andre merker? 

Ja det er en bra bil. Men denne klassen er billige varebiler nye som brukte så finn en som har blitt kjørt/eid med fast bruker.

Mange brukere uten ansvarsfølelse i små varebiler er ingen opptur da går det ofte fort nedover med tilstanden.

Jo dyrere bil jo mer påkostet med vedlikehold er ofte regelen.

Svakheten er kanalene. Overlegen på alt det andre i forhold til de franske fra samme årstall.

Finn en med oppvarmet frontrute. Selv om den har dieselvarmer så forsvinner ikke is, snø og dugg like fort.

Skulle ønske jeg hadde en frontruteknapp i stedet for AC.

 1.8 motoren er ikke den beste

- De som har gått som postbiler før er ofte ganske slitne.

Bra sjekkliste det der før kjøp.

Postbiler er begge deler. Kjørt av folk som ikke selv eier bil eller vet hva bilholder som i gløding er hva? Gassen i bånn ved start o.l

Så har du de som ikke har synlig slitasje hvor rødfargen, og skilleveggutsparringen er det eneste som sladrer om en Postfortid.

Med de gikk kalde alle sammen året rundt. 1 minutt kjøring og 1-10 minutter ved postkassene x X stopp uten noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Vi har 2 transit custom som drosje 2015 mod. Her har den ene hatt 2 motorhavari først på 130k og andre motorhavari på ny motor på 37k. og begge bilene har stygge lyder fra motor. Vært veldig mye forskjellig feil med disse, ut og inn fra verksted... og er et helvete på vinterføre er dem. Kan godt hende at connect er bedre, men jeg ville egentlig styrt unna transit hvis jeg var deg.

Link to comment
Share on other sites

2015 Custom og årene 2006-10 som trådstarter vurderer fra 2002-13 Mk1 Connect er 2 helt forskjellige modeller med ulike motorer.

Mulig jeg bør styre unna Custom, men det du skriver får meg ikke til å slutte med å eie, kjøpe eller kjøre Connect mk1.

Link to comment
Share on other sites

Her er en drosjehistorie fra april 2018 når temaet først er oppe. http://www.mynewsdesk.com/se/ford/pressreleases/taxichauffoer-har-aakt-25-varv-runt-jorden-med-sin-ford-tourneo-connect-2468575?utm_campaign=send_list

1 million kilometer på en 2008 Connect er mulig, men da har den ikke gått på rundgang av refleksbukser i et entrepenørfirma.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...