Jump to content

Transit 140T350 - Code: P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open


gom

Recommended Posts

Hei

Jeg har denne feilmeldingen på en Transit 140T350

Code: P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open

 

Har koblet fra drivstoffordamper (Exhaust Aftertreatment Fuel Injector) og verifisert at det ikke er brudd i denne.

Kan være så lav motstand at det regnes som kortslutting.

 

Har ikke klart å måle spenning inn til drivstoffordamper nå jeg slår på tenningen.

Vil tro at det skal være spenning et lite øyeblikk for feil overvåkningen?

Så det jeg leter etter nå er hvilken sikring som skal forsyne denne kretsen.

 

Tror dette kan være sikring 84, men jeg har ikke klart å lokalisere denne.

I manualen står det at denne skal være under sikringsboks i motorrommet?

 

Er den noen som kan være behjelpelig med lokasjonen på denne, eller andre alternativer på hva som er galt?

 


Auxiliary fuses

Fuse         Ampere rating     Colour      Circuits protected                Location

84              7.5                      brown       DPF glow plug sensing       Below the engine compartment junction box


 

Link to comment
Share on other sites

Hei

Synes å huske at R8 og F29 eller F32 går til glødepluggen som er på samme kontakt som Injektoren.

Ved å bryte disse får jeg frem:

Code: P269D - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Control Circuit Low

 

Har du noe skjema jeg kan bruke?

Har du funnet noe om sikring 84? (DPF glow plug sensing)

 

Er ikke i nærheten av bilen de neste dagene, men jeg skal sjekke disse sikringene når det blir tid.

 

28 T-MAF sensor

29 Vaporiser glow plug monitoring

31 VAP pump/UEGO

32 Vaporiser glow plug


Når jeg åpner kontakten slik at den sorte ledningen til Fuel Injector/Glow Plug brytes får jeg:

Code: P26A2 - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit High
Edited by gom
Link to comment
Share on other sites

Får ikke kopiert skjema. Er ikke uvalig at glødepluggen ryker der, har byttet litt slike. Mener å huske det var noe greier, som tok sikringen til den, som ikke direkte hadde noe med det å gjøre, må se om jeg kommer på det

Link to comment
Share on other sites

Hei

Da er alle sikringer sjekket og funnet i orden.

Glødepluggen ser også ut til å være i orden.

Men jeg lurer litt på om jeg har missforstått noe rundt denne.

Trodde først at det kunne være 2 enheter i forbindelse med drivstofdamperen, men det er vel bare glødeplugg og jord?

 

Hvis jeg kobler ifra glødepluggen får jeg:

P26A2 - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit High

 

Tar ut R8:

P269D - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Control Circuit Low

 

Så hvilken krets er det da denne feilmeldingen går på?

P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open

 

Kan det ha med diesel pumpa etc?

 

Hvilken føler er det som ligger mellom Turbo og drivstofdamper?

Regner med denne har med måling av resten av feilene jeg må begi meg ut på etter hvert?

P2463 - Diesel Particulate Filter - Soot Accumulation

P246C - Diesel Particulate Filter Restriction - Forced Limited Power

P24A4 - Diesel Particulate Filter Restriction - Soot Accumulation Too High (Bank 1)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hei


Fant egentlig aldri ut hva som forårsaket P20CB


Min far plukket ut DPF og spylte denne. Drivstoffamperen så grei ut. 


Etter dette var feilmeldingen borte.


 


Hadde fremdeles feilmeldingene for ned-sotet partikkelfilter


Prøvde å kjøre en DPF Static Regeneration, men fikk bare feilmelding om at det ikke kunne gjennomføres.


Endte opp med å kjøre en "reset DPF learned values" Dermed var i alle fall feilmeldingene borte og bilen ute av nødmodus.


 


Jeg har kjørt en DPF Static Regeneration på denne bilen en gang tidligere, så jeg er litt forvirret om hvilke parametre som må være på plass for at denne skal gjennomføres.


Er det noen som har noen forslag her?


 


DSC-1415.jpg


 


DSC-1422.jpg


Link to comment
Share on other sites

Nei det har jeg ikke gjort.

I FORscan kom det en varseltekst om at man ikke skar kjøre en regen etter DPF reset. (Mulig overoppheting)

Så jeg tenkte jeg skulle vente en stund til det eventuelt er nødvendig å kjøre denne igjen.

Men jeg lurte litt på kriteriene i tilfelle jeg får problemer igjen neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...