gom Posted March 18, 2019 Posted March 18, 2019 Hei Jeg har denne feilmeldingen på en Transit 140T350 Code: P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open Har koblet fra drivstoffordamper (Exhaust Aftertreatment Fuel Injector) og verifisert at det ikke er brudd i denne. Kan være så lav motstand at det regnes som kortslutting. Har ikke klart å måle spenning inn til drivstoffordamper nå jeg slår på tenningen. Vil tro at det skal være spenning et lite øyeblikk for feil overvåkningen? Så det jeg leter etter nå er hvilken sikring som skal forsyne denne kretsen. Tror dette kan være sikring 84, men jeg har ikke klart å lokalisere denne. I manualen står det at denne skal være under sikringsboks i motorrommet? Er den noen som kan være behjelpelig med lokasjonen på denne, eller andre alternativer på hva som er galt? Auxiliary fuses Fuse Ampere rating Colour Circuits protected Location 84 7.5 brown DPF glow plug sensing Below the engine compartment junction box
gom Posted March 18, 2019 Author Posted March 18, 2019 2011 (FORD Transit Mk6 Van (V347, V348) 2.2 TDCi (103 KW / 140 HK)
gom Posted March 19, 2019 Author Posted March 19, 2019 (edited) HeiSynes å huske at R8 og F29 eller F32 går til glødepluggen som er på samme kontakt som Injektoren.Ved å bryte disse får jeg frem:Code: P269D - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Control Circuit Low Har du noe skjema jeg kan bruke?Har du funnet noe om sikring 84? (DPF glow plug sensing) Er ikke i nærheten av bilen de neste dagene, men jeg skal sjekke disse sikringene når det blir tid. 28 T-MAF sensor29 Vaporiser glow plug monitoring31 VAP pump/UEGO32 Vaporiser glow plugNår jeg åpner kontakten slik at den sorte ledningen til Fuel Injector/Glow Plug brytes får jeg:Code: P26A2 - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit High Edited March 19, 2019 by gom
grcossie Posted March 19, 2019 Posted March 19, 2019 Får ikke kopiert skjema. Er ikke uvalig at glødepluggen ryker der, har byttet litt slike. Mener å huske det var noe greier, som tok sikringen til den, som ikke direkte hadde noe med det å gjøre, må se om jeg kommer på det
gom Posted March 22, 2019 Author Posted March 22, 2019 Hei Da er alle sikringer sjekket og funnet i orden. Glødepluggen ser også ut til å være i orden. Men jeg lurer litt på om jeg har missforstått noe rundt denne. Trodde først at det kunne være 2 enheter i forbindelse med drivstofdamperen, men det er vel bare glødeplugg og jord? Hvis jeg kobler ifra glødepluggen får jeg: P26A2 - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit High Tar ut R8: P269D - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Control Circuit Low Så hvilken krets er det da denne feilmeldingen går på? P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open Kan det ha med diesel pumpa etc? Hvilken føler er det som ligger mellom Turbo og drivstofdamper? Regner med denne har med måling av resten av feilene jeg må begi meg ut på etter hvert? P2463 - Diesel Particulate Filter - Soot Accumulation P246C - Diesel Particulate Filter Restriction - Forced Limited Power P24A4 - Diesel Particulate Filter Restriction - Soot Accumulation Too High (Bank 1)
Mondeo Power Posted March 22, 2019 Posted March 22, 2019 P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open Er vel den lille dieselpumpa til fordamperen..
grcossie Posted March 22, 2019 Posted March 22, 2019 P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open Er vel den lille dieselpumpa til fordamperen.. Ja det kan nok stemme
gom Posted March 23, 2019 Author Posted March 23, 2019 Da vil jeg anta at det er disse som er brukt i denne kretsen? 31 VAP pump/UEGO R7 Fuel pump (Litt dårlig beskrivelse når den kalles bare Fuel pump)
gom Posted April 21, 2019 Author Posted April 21, 2019 Hei Fant egentlig aldri ut hva som forårsaket P20CB Min far plukket ut DPF og spylte denne. Drivstoffamperen så grei ut. Etter dette var feilmeldingen borte. Hadde fremdeles feilmeldingene for ned-sotet partikkelfilter Prøvde å kjøre en DPF Static Regeneration, men fikk bare feilmelding om at det ikke kunne gjennomføres. Endte opp med å kjøre en "reset DPF learned values" Dermed var i alle fall feilmeldingene borte og bilen ute av nødmodus. Jeg har kjørt en DPF Static Regeneration på denne bilen en gang tidligere, så jeg er litt forvirret om hvilke parametre som må være på plass for at denne skal gjennomføres. Er det noen som har noen forslag her?
grcossie Posted April 21, 2019 Posted April 21, 2019 Har du prøvd statisk regenerering etter at du nullstillte opplæringsverdien?
gom Posted April 21, 2019 Author Posted April 21, 2019 Nei det har jeg ikke gjort.I FORscan kom det en varseltekst om at man ikke skar kjøre en regen etter DPF reset. (Mulig overoppheting)Så jeg tenkte jeg skulle vente en stund til det eventuelt er nødvendig å kjøre denne igjen.Men jeg lurte litt på kriteriene i tilfelle jeg får problemer igjen neste gang.
Mondeo Power Posted April 21, 2019 Posted April 21, 2019 Den samme advarselen kommer på ford sin IDS også. Kjør på. 1
grcossie Posted April 21, 2019 Posted April 21, 2019 Kriteriene er at det ikke er feilkoder tilgjengelig og at at drivstoff fordamperen fungerer, slik at du får opp rett temp
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now