Jump to content

Skifte av Bremser Bremseskive


Petter63

Recommended Posts

Noen som har erfaring med skifte av bremseskiver på Ford S Max / Galxy 2011/2012 mod?

Har vibarasjon når jeg bremser. Ventilerte skiver foran, men mye rust inne i skivene. ( kjørt 80000)

 

- Er det verdt å betale ekstra for belagte / coatede skiver?

- Er noen merker betre enn andre: Brembo, Bosch, ABS, Biltema?

- Bør en også skifte klosser når en skifter skiver?

Bra med belegg igjen på klossene.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vi bruker bare org Ford skiver,  de kan man også få lakkert, uten at det har så stor betydning i dette saltet vi kjører i. Visst de gamle skivene har blitt ujevne i anllegsflata, så kan det ha blitt spor i klossene, visst de ikke er det, så er det bare å bruke klossene på nye skivene. Gjør godt rent i caliper klaven, og smør med alu, kopper eller keramisk pasta, slik at klossene glir helt lettt når du drar dem att og frem for hånd

Link to comment
Share on other sites

Har sett mye rart, og de skivene jeg har best erfaring med er NK fra KCL. De er zink-belagt som gjør at de holder veldig lenge før de ruster. Skift klosser når du skifter skiver, det koster jo bare noen hundrelapper ekstra..

 

Husk monteringssett så du slipper å bruke opp det gamle dritet som garantert knekker ved første forsøk på demontering.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

Har fått en del vibarasjon når jeg bremser. Vart litt bedre etter at jeg banka rust ut av skivene fremme, men bare litt bedre. Antar at det er skivene som er problemet.

Vurderer å bytte bak i samme sleng, men har elektrisk handbrekk, er det noe spesielt en må passe på rundt dette?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...