Jump to content

SEMA 2019.


and

Recommended Posts

Blir nok mer å se herfra de neste dagene. Men starter det hele med denne fra Toyo som legger ned litt jobb på bilhobbyen.
Denne er balsam for sprukken hud, og vinduskraping i bekmørke før hanen galer. Las Vegas https://www.semashow.com/ er stedet å drømme seg bort nå.
 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mustang er eneste bil på standen. Så spørs det om Escape/Kuga klarer å ta føre videre tunerarven til Fiesta og Focus i Nord-Amerika?
Kjenner ikke noen ukontrollerte hjerteslag når jeg ser disse Escape utstilt. Det mangler litt selv om standen er stor.
GT Mk2 er noe å glane på.

At overlanding er en trend som er på vei opp er det bare å se takteltene montert på pickup og SUV.

 

Link to comment
Share on other sites

Anderson kan carbon. Men kan det bli for mye av det? Er svaret nei så blir det en lang handleliste til nye GT500.

 

Link to comment
Share on other sites

Batteridrevet Mustanginspirert Mustang!  Stancen/stuket her er riktig. Senket 1" på smidde 20".
Det som er spennende her er at den orginale manuellkassen fortsatt sitter på plass. Den kan gires manuelt eller kjøres som automat i tredje gir.
900hk og 1355nm er tallene. Men hva er rekkevidden på dette konseptet?

Tekst og bilder her https://performance.ford.com/enthusiasts/media-room/2019/11/webasto-mustang.html?fbclid=IwAR0Zo7DFIypQ0eHbU2yMbQ5pSKKvSmS0UL0ynYHq6oQQeggdgmSOkI9Z-Sk

 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Og med all bakgrunnstøyen også. Padadakis er en rolig fyr som vet hva han gjør.
Selv om Zupra ikke er så hett å følge med på så er motorjobbene hans verdt å se. Sjekk feks den råe toolbox touren hans.  https://www.youtube.com/user/PapadakisRacing/videos 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

GT500 automat eller Litihum manuell? Kjøre gjennom bommene mens man gir velferdsnorge fingeren med viten om at mesteparten av pengene forblir i lommeboken er jo en lokkende tanke. Litihum er ikke noe Mustanginspirert CUV. Den er faktisk ganske så riktig modifisert på utsiden. Gir en 10er for stilen og manuell girkasse.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hærlig konsept av Mopar med aner tilbake fra slutten av 60-tallet. Man kan kjøpe en fabrikkracer ny i butikk, kjører race i helgen og fungerer som bruksbil i uken. Hærlig 👍

Ingen fan av elbil heller jeg men når en ser denne "Stangen" med 1000 hk/torq med manuell kasse, ja da tenker jeg det er ikke er så ille å konvertere til elbil 🤗

Link to comment
Share on other sites

Litihum er faktisk en svær greie som ble bygget bak lukkede verkstedporter. BOM! Der står den på SEMA, og det er vanskelig å hate så riktig den er bygd. Manuell med clutchpedal som sitter der de kom fra samlebåndet. Jeg vil vite mer som rekkevidde, kostnader, hva er flyttet om for å få den elektrisk med mer. Dette er bare en prototype bygd for å vise mulighetene. Men så riktig om man ser bort fra at det ikke er en Coyote 5.0 under panseret. Litihum er bygd uten tanke på kostnad med komponenter fra øverste hylle, men hva om den stod i nybilhallen med 2.3Lytelse? Bruksbil med batteridrift som det meste av deler fra Ford Performance, RTR, Anderson Composite med fler passer rett på! Tesla som koster fra 500K til 1 million kan ikke dette. Ei heller Audi, Jaguar og andre dølle Crossover CUV. Selv Ford egen "Mustanginspirerte" CUV er bare en Tesla X/Y klone uten noe ettermarked.

Litihum er det Ford og Mustangvaremerket trenger inn i fremtiden. Den Mustanginspirerte CUV har ingenting å tilby Mustang. Den låner alt samtidig som den drar Mustang ned i søla. Som den vennen du kuttet ut fordi det bare var en enveiskjørt gate.

Litihum hører til på en topp X liste fra SEMA, men den røde 93 som står ved Ford Performancestanden rager nok høyere på min toppliste. 

 

Link to comment
Share on other sites

Nydelig alt sammen, dog måtte jeg se litt lenger på den olivengrønne Camaroen før jeg helt tok den innover meg. Særlig de breddede forskjermene tok det litt tid å helt se greie med. Men hvorfor knall rød motor 🤔 Camaro har jeg alltid synes har vært grom, sikkert fordi en som ikke bor langt unna, nå en pensjonert sjømann, kjøpte en ny blå 1967, og han har den ennå. Helt lik denne: 

https://binged.it/2NWkNDF

Link to comment
Share on other sites

69 har disse hjulbuene som her dratt i slik som Ring Brothers gjør. Den er vel rød fordi det er mange nok Chevymotorer fra før som er oransj? Fargevalgene på denne er ikke helt meg, men det var vel helt riktig for kunden som har gitt Ring Brothers noen 100K USD å bygge for.
Synes den blå 69 Mustang Mach 1 var bedre bygd. https://www.instagram.com/ringbrothers/?hl=nb

Roadster Shop kan ramme, og når de har kunder med sedler så blir det litt mer enn normalt. IFS og 3.5L Ecoboost med litt ekstra. Rå den back dateingen på motoren.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

After movie som denne sjangeren kalles. Denne har litt høyere nivå enn de fleste andre som ligger ute. 1 sekund med Escort Mk1 å finne her også.

 

Link to comment
Share on other sites

Lang vei ned når 2wdfjæringen er den samme som 4x4.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skal ikke dette få lov til å sitte på under PKK snart?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok av snutter med rask klipping av nærbilder av bil. Disse derimot er lange nok samtidig som de viser hele biler. Topp kvalitet på kameraferdigheter.

https://www.youtube.com/watch?v=J9ny19hBMrY&t=56s

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...