Jump to content

Motortrøbbel


Roy67

Recommended Posts

Hei. Min 2011 Mondeo 1,6 diesel som bare har rullet 105000 km. fikk plutselig motortrøbbel. Feilen oppsto etter å ha kjørt på motorbrems 3-4 km. nedover med henger og last. Feilen oppsto når jeg skulle gi gass igjen. Kommer opp motorfeil på instrumentpanel. Høres nesten ut som om den går på 3 sylindere, eller ikke er helt i register. På verkstedet har de begynt å skifte dyser. Har nå skiftet en dyse, men samme feil oppstår fortsatt. Kan noen hjelpe meg med tips før dette blir katastrofalt dyrt?

Edited by Roy67
Link to comment
Share on other sites

Som grcossie skriver. Be om å få feilkodene. Om de ikke har lest av feilkoder å så er det et varsku om useriøsitet hos verkstedet. Man kan ikke begynne å skifte ut så dyre komponenter som dyser sånn helt ut av det blå. Akkurat dysene vet jeg ikke om gir feilkoder men de burde i det minste tatt et feikode-scan uansett og eventuell en lekkasjetest av dysene.

Har samme motor selv og jeg har byttet alle 4 dysene på 138k Km så ja, dysene kan bli defekte ved forholdsvis lav km på disse 1.6D 2v/4v PSA-motorene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...