Roy67 Posted November 14, 2019 Posted November 14, 2019 (edited) Hei. Min 2011 Mondeo 1,6 diesel som bare har rullet 105000 km. fikk plutselig motortrøbbel. Feilen oppsto etter å ha kjørt på motorbrems 3-4 km. nedover med henger og last. Feilen oppsto når jeg skulle gi gass igjen. Kommer opp motorfeil på instrumentpanel. Høres nesten ut som om den går på 3 sylindere, eller ikke er helt i register. På verkstedet har de begynt å skifte dyser. Har nå skiftet en dyse, men samme feil oppstår fortsatt. Kan noen hjelpe meg med tips før dette blir katastrofalt dyrt? Edited November 14, 2019 by Roy67
Roy67 Posted November 14, 2019 Author Posted November 14, 2019 2 timer siden, grcossie skrev: 2 timer siden, grcossie skrev: Hvilken feilkoder er det? Hvilken feilkoder er det? Vet ikke. Bilen står på verksted.
grcossie Posted November 14, 2019 Posted November 14, 2019 Vanskelig å si noe, uten utgangspunkt i evt feilkoder, hør med verkstedet hva de har lest av
xr4ti Posted November 14, 2019 Posted November 14, 2019 Som grcossie skriver. Be om å få feilkodene. Om de ikke har lest av feilkoder å så er det et varsku om useriøsitet hos verkstedet. Man kan ikke begynne å skifte ut så dyre komponenter som dyser sånn helt ut av det blå. Akkurat dysene vet jeg ikke om gir feilkoder men de burde i det minste tatt et feikode-scan uansett og eventuell en lekkasjetest av dysene. Har samme motor selv og jeg har byttet alle 4 dysene på 138k Km så ja, dysene kan bli defekte ved forholdsvis lav km på disse 1.6D 2v/4v PSA-motorene.
grcossie Posted November 14, 2019 Posted November 14, 2019 Er ikke ukjent med dysebytte på de akkurat, men først tar man en returtest og leser av sylinderbalanse visst ikke feilkodene sier noe 1
Roy67 Posted December 18, 2019 Author Posted December 18, 2019 Da var det bare en dyse som var defekt, på cyl. nr. 1. Problemet var at Ford satte inn en ny dyse som var delvis defekt, derfor ble det litt ekstra feilsøking...
grcossie Posted December 18, 2019 Posted December 18, 2019 Vi har vært litt plaget med byttedyser, som ikke virker skikkelig,
Recommended Posts