Jump to content

Høyttaler


StianLarsen

Recommended Posts

Har sprengt høyttalerene i ene døren på min mondeo 08. 
 

Tenkte jeg skulle prøve å finne meg noen høyttalere brukt, og lurer på om det er mulig å "stjele" høyttalere fra f.eks en mercedes?

Tenker mest på koblingen

skjønner at jeg må ha 160mm som jeg har idag eller en annen størrelse + monteringsfeste

Edited by StianLarsen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om den passer så er det jo bare å bruke høytaleren fra en merchedes ja..

Men er den mye heftigere enn den orginale kan det bli lite lyd av den.

Koster jo dog ikke mye for noen nye høytalere du kan sette inn. Alt er vel bedre enn de orginale uansett.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Complexity said:

Om den passer så er det jo bare å bruke høytaleren fra en merchedes ja..

Men er den mye heftigere enn den orginale kan det bli lite lyd av den.

Koster jo dog ikke mye for noen nye høytalere du kan sette inn. Alt er vel bedre enn de orginale uansett.

Ikke enig. Premium-anlegget i MK 4 Mondeo er faktisk bra, og det inkluderer høytalerne.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, audun-eg said:

Ikke enig. Premium-anlegget i MK 4 Mondeo er faktisk bra, og det inkluderer høytalerne.

Må inrømme at jeg ikke har så mye erfaring med Mk4 sitt anlegg og hva de ble levert med. Så usikker på om jeg noensinne har hørt premium anlegget i den.

Er helt OK det jeg har hørt iallefall.

Min Mk3 hadde "premium" anlegget som ble levert til den iallefall og det var ikke mye imponerende, men det og det ble helt kurrant etter bytte av spiller.

Men man får vel noe pioneer eller andre billige høytalere som duger like bra skulle man tro? Har ikke inntrykk av at produsentene bruker så mye penger på selve elementene.

Min Tesla model 3 har helt fantastisk lyd, selv om høytalerne er søppel. Dette kun fordi Bang og olufsen forsterkerne som brukes er av knall kvalitet.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

On 3/28/2020 at 10:17 PM, Complexity said:

Må inrømme at jeg ikke har så mye erfaring med Mk4 sitt anlegg og hva de ble levert med. Så usikker på om jeg noensinne har hørt premium anlegget i den.

Er helt OK det jeg har hørt iallefall.

Min Mk3 hadde "premium" anlegget som ble levert til den iallefall og det var ikke mye imponerende, men det og det ble helt kurrant etter bytte av spiller.

Men man får vel noe pioneer eller andre billige høytalere som duger like bra skulle man tro? Har ikke inntrykk av at produsentene bruker så mye penger på selve elementene.

Min Tesla model 3 har helt fantastisk lyd, selv om høytalerne er søppel. Dette kun fordi Bang og olufsen forsterkerne som brukes er av knall kvalitet.

Ikke for å krangle, men du får jo ikke bra lyd ut av søppelhøytalere uansett kvaliteten på forsterker... Som i de fleste andre sammenhenger, så blir ikke ting bedre enn det svakeste ledd (komponent). 
 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, audun-eg said:

Ikke for å krangle, men du får jo ikke bra lyd ut av søppelhøytalere uansett kvaliteten på forsterker... Som i de fleste andre sammenhenger, så blir ikke ting bedre enn det svakeste ledd (komponent). 
 

https://itavisen.no/2019/08/22/her-er-grunnen-til-at-tesla-model-3-har-et-av-tidenes-beste-lydanlegg/

Høytalerne er billige dårlige greier ifølge folk som har åpnet å sett, og lyden er kun berget av veldig gode forsterkere. 

Jeg er dog ikke noe ekspert på dette..

Men jeg vil uansett tro at noen helt kurrante høytalere fra en bilstereosjappe vil spille like godt som de orginale Ford\Volvo har putta i bilen. Var bare det som va poenget mitt.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...