Jump to content

Arctic Trucks har bygd om en F-150


xr4ti

Recommended Posts

Så noen bilder i helga av halve bilen uten tekst hos Artic Truck FB. Jeg ble ikke mer nyskjerrig av den grunn fordi F-150 med IFS, og hvorfor ikke heller en Super Duty med grovere drivverk? Men tok en runde nå, og fant to snutter fra eier.
Er verdt å lese kommentarene for han svarer på spørsmål. Det er det ikke alle som gjør.

Kortversjonen er at denne ble bygd som en bedre og større Hilux. Og da skjønner jeg hvorfor den er bygd.
Det ble en Lariat i stedenfor Raptor fordi Raptor blir for bred til å få skilter med bredden på disse 44".
2015- har alukaross så egenvekten på denne Super Crew 4X4 3.5L Lariat er ca 2470kg. Til sammenligning så veier Ranger Raptor 2L TDCI 2500kg!
F-150 Raptor har en egenvekt på ca 2600kg så det er mye vekt å spare på å bytte ut stål med brusbokskarosseri.

Nå som tråden har snutter så flytter jeg den til media.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Se der ja, film gjorde seg. Må jo si den er tøff da. Ikke så avhengig at brøytebilen har tatt en god runde før en skal på jobb en januarmorgen med denne i garasjen. Tøff bil. 👍 

Link to comment
Share on other sites

Han har en annen Youtubekanal også. Seriøs ekspedisjonskjøring på denne karen. https://www.youtube.com/user/Emilgrims/videos

 

Link to comment
Share on other sites

Eller hva med denne Super Duty han lastet samme året den kom i ny versjon 2017? F-350, og ikke 250 fordi de groveste akslene. 40" med minimalt utstikk. Dette burde kunne bli skiltet i Norge. Men Kystpartiet og Frp alene var ikke nok til å la lett lastebilen leve videre på gamle avgiftnivået så det blir med tenk om atte. Sikkert helt grei opplevelse å kjøre med den bakstillingen både på, og utenfor asfalten.

 

Store bilder av F-150 AT44 https://flickr.com/photos/arctictrucksnorge/albums/72157713456128996

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...