Jump to content

Ford Transit Connect 2009 som fusker og slår ut feilkode ESP


Knut A

Recommended Posts

Ja da har jeg kjøpt min første Ford og det tok ikke lang tid før det skjedde noe.. Bilen har gått 87 000 km, EGR skal i følge forrige eier ha vært byttet og da trudde jeg at jeg skulle gå pass den som Ford er så dårlige på.... men nei da ... etter en enkel kjøretur på motorveien inn til Trondheim så begynner det å hyle å pipe å varsler ESP feil. Bilen går ikke fremover, men den stopper heller ikke. Jeg kjører inn til siden og blir stående en stund å fundere på hva jeg skal gjøre. Kommer fram til at ESP kan urkoblas (som det står i displayet) og prøver å kjøre igjen. Det går greit, men den fusker ved pådrag. Svarte åsså....

Noen som har noe tipe til dette. Jeg ser inne på forumet her at dette kan være et kjent problem. Så da var det ikke bare EGR som er svak i disse bilene. ESP er også et problem.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Knut A said:

 Jeg ser inne på forumet her at dette kan være et kjent problem. Så da var det ikke bare EGR som er svak i disse bilene. ESP er også et problem.

Hei og velkommen.

Flyttet tråden din dit den hører hjemme for som du ser på forumet her er det en egen avdeling for Transit.
Har kjørt og eid flere Transit Connect. Men aldri opplevd feil på ESP så der kan jeg ikke hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for det. Litt ny på dette jeg.

Vi får se om det er noen andre som har noe til råd på dette da. Kjørte bilen igjen i dag og ingen ESP feil indikasjon slo ut.... men den fjusker noe ved pådrag. Kan dette ha noe sammenheng eller er det noe helt annet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har fortsatt problemer med denne ESP faulten som dukker opp no og da. Det ser ut til at bilen nullstiller seg hvis den får stå ei stund, men problemet vender tilbake. Må vel få gjort en diagnose på dette. Jeg leste i et forum om problemet knyttet til Ford Focus 2005 modell og her nevnes det feil på HCU som er den mekaniske delen på en enhet som består av en HCU og ECU... dyre greier tydeligvis. Bilen mister motorkraft ved kjøring når feilen slår inn så jeg må stoppe. Hjelper heller ikke å slå av ESP. Feilen vender tilbake.

IMG-2229.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...