xr4ti Posted December 27, 2021 Posted December 27, 2021 (edited) Fikk en vibrasjon som kommer fra clutchen så skal bytte den. Har kjøpt inn komplett clutchpakke med bolter, pumpe etc. Hva mer bør man bytte når man først er i gang med denne jobben? Simring/tetningen for veiv er det noe dere pleier å bytte? Andre ting? Har ikke noen andre feil eller symptomer enn slitt clutch. 2.0 TDCI 2008 modell. ca 220" km. Edit: noen som har nødvendige tiltrekkingsmomenter? Edited December 27, 2021 by xr4ti
grcossie Posted December 27, 2021 Posted December 27, 2021 Er vell dobbelmasse svinghjul, typisk med vibrasjon når de blir slarkete. Har du skilt nr, kan jeg finne moment 1
xr4ti Posted December 27, 2021 Author Posted December 27, 2021 4 timer siden, skrev grcossie: Er vell dobbelmasse svinghjul, typisk med vibrasjon når de blir slarkete. Har du skilt nr, kan jeg finne moment Dobbelmasse på denne ja. Er ikke mye vibrasjon men nok til at det skal byttes alt som er nedi der. Skiltnr er NF33936 om du tar deg brydderiet med å finne frem nødvendige moment.
grcossie Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 29nm på trykkplata svinghjul trinn1 20nm trinn2 48nm 1
xr4ti Posted December 28, 2021 Author Posted December 28, 2021 Takk så mye for info @grcossie Subframe (underrammen) sine 4 hovedbolter er vel 140nm + 90 grd med smurte bolter iflg Google Når det gjelder den bakre veivtetningen så ser jeg at det noen som mener det er stor tjangs for lekkasje om man bytter den tetningen, noe dere er kjent med? Har kjøpt inn ny tetning(simring) og tenker å bytte den siden de har en tendens til å bli harde med årene og dermed ikke holder tett.
grcossie Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 Er greit å skifte den og ja, ikke unormalt at de svetter litt der 1
grcossie Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 (edited) Dreiemoment: Trinn 1: 140 Nm Trinn 2: 45° Dreiemoment: 30 Nm Dreiemoment: Trinn 1: 150 Nm Trinn 2: 90° Dreiemoment: Trinn 1: 150 Nm Trinn 2: 90° ADVARSEL: Dette trinnet forutsetter hjelp av en annen mekaniker. Pass på at ingen av komponentene setter seg fast. Demonter følgende: Dreiemoment: 30 Nm Dreiemoment: Trinn 1: 150 Nm Trinn 2: 90° Dreiemoment: Trinn 1: 150 Nm Trinn 2: 90° Montering Edited December 28, 2021 by grcossie
grcossie Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 Husk ¨sentrer ramma før du snører den, er et spes verktøy vi bruker der. Pass og på servopumpa, er litt kødden å få ned, pleier å senke ramma litt, løyser pumpa og stripser den fast så den henger igjen Sitat
xr4ti Posted December 28, 2021 Author Posted December 28, 2021 Supert, takk. Har sentreringsverktøy ja
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now