Jump to content

Finne riktige frontdeler til 2009 Mondeo Sport?


Recommended Posts

Hei, jeg var litt uheldig å sklei på glatta. Vet noen hvor man kan få tak i de billigste deler til bilen?  Her er da støtfanger, spoiler og grillen som må byttes ut. Jeg har sett på flere nettbutikker, men det er vanskelig å skille mellom vanlig og sport da jeg har sport. 

9ADC501E-1DEB-495F-85A8-FAC420D1D4FB.jpeg

299E2EC3-FEF9-49AA-AD73-861F1D781468.jpeg

Edited by and
Endret på overskriften.
Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen til forumet.

Du skriver ikke hvilke nettbutikker du har sett på, men jeg kikket innom Veng og Thansen. Ser ut som det bare er vanlig grill å få om du ikke vil kjøpe ny fra Ford.
 

Link to comment
Share on other sites

  • and changed the title to Finne riktige frontdeler til 2009 Mondeo Sport?

Hei og velkommen til forumet.

Er ikke så komplisert ser du da fangeren er lik som standard Mondeo og leppen er en "ad on" som festes nederst på originalfangere. Dessverre så er ikke det sølvgrå grilldekselet så enkel å få tak lenger men var på lager for kun et par måndener siden og da ga jeg ca 900kr for en ny. Selve den nedre grillen er klipset fast til det sølvgrå grilldekselet (ser ut som din er ok) men det finnes komplette sett for ca 3000kr på ebay. Men den din ville jeg limt. Jeg har fikset opp slike ST/Sport fronter som er værre en din, det gjelder bare å finne en oppretter som gidder å reparere i stedet for å sette på nye deler.

Legger ved originalkatalogen til din bil. Som du ser så er "ad on" leppa ganske billig den også og får du tak i en pen brukt fanger og finner det grå grilldekselet så kan du komme ganske så greit fra det om du finner en grei pris for lakkering og montering.  Norsk nettbutikk - Original bildelkatalog - Eurodel.no

Edit: fant en til ok pris European-Parts - Styling Kühlergrill oben Mondeo MK4

 

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

Tusen takk!

Flott å hjelp av kunnskapsrike og erfarne folk.

https://m.aliexpress.com/i/32884383344.html
https://www.skruvat.no/Frontfanger-P1167669.aspx

https://www.eurodel.no/spoiler-blic-5511-00-2556221p
 Disse er de nettsidene jeg har lett på, er disse delene rett og hvor finner jeg lakk koden på bilen? Jeg har tante og onkel som stiller med verksted, men må skaffe delene og skru selv. 

Link to comment
Share on other sites

Bare hyggelig.

OBS, den leppa du har linket er ikke riktig, den er til facelift, dvs 2010 og nyere mk4. Den jeg linket til er riktig, og mye billigere Molding, støtfanger ZZVF ZVXY-ZS-016 - Eurodel.no men du må sjekke selv men jeg har fått disse levert et par ganger og er eksakt like Ford originale. Fargekoden finner du i serviceheftet eller du finner den på den sorte tagen i døra. Koden er på venstre side av tagen, google den og så ser du om du har funnet riktig. Dessevere så har Eurodel ikke lenger delene du trenger i sin katalog lenger men send de en epost så kanskje de finner de til deg. Jeg kjøpte et komplett sett for en kar, mener det var i oktober i fjor og da hadde de både leppe, nedre grill/grilldeksel, øvre grill til nettopp slike ST/Sport-fronter. Ser nå at også fangerne til 2007-2010 er fjernet så noe rart er det så ville sjekket med de. Eurodel er garantert billigst i Norge/Norden.

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...