Jump to content

Ford Galaxy Entertainment System


Hermod

Recommended Posts

Hei.

Etter en lang stund med defekt radio i min 2011 Ford Galaxy Ghia, gikk jeg for en Kina radio. Funnet ut at det å kjøpe en original kostet rundt kr 25000,-. Brukt, halvparten. Jeg ble lovet at den skulle kunne håndtere den tredje AC sonen i bilen. Er litt usikker på om det stemte. Får se. Men bak radioen har jeg 3 antenne innganger (se bilde). Hva som er hva er usikkert. Bilen har GPS og FM antenne. Den tredje antenne ledningen er jeg usikker på hva er. Men hvem er hvem?

NB. Dette er samme radio som er i enkelte Mondeo og S-Max også.

 

Noen ideer?

 

Mvh

Hermod

 

fordradioantenner.JPG

Edited by Hermod
Link to comment
Share on other sites

Har en slik Kinasak i min Mondeo men der er det kun GPS-antenne og FM/DAB antenne, begge med standard kontakter. Radio er vel en FAKRA-kontakt og den er gjerne blågrønn av farge. Sikker på at det er antennekabler og ikke kommunikasjonskabler, har du styring av AC og slik fra radio i dag eller CD-veksler? Hva fulgte med radioen av kabler etc?

På min fulgte det med DAB-antenneadapter(FAKRA) og GPS-antenne. Siden min bil ikke har GPS originalt så er det en egen antenne til dette nå og for radio så benytter jeg den originale antenna med DAB-pisk. I tillegg så er det en canbus-kontaktboks for styring fra ratt etc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...