Jump to content

Skrapelyd etter bytte av støtdempere


RAN

Recommended Posts

Byttet dempere, fjærer og fjærbeinslager forran begge sider Etterpå ble det en gnisse/skrapelyd når jeg kjører. Som om bremsene ligger innpå. Trodde det kanskje var caliperne som tok kvelden og skiftet de. På den ene siden ble det bedre, men på venstresiden skraper fortsatt. Kan ikke skjønne hva som er galt. Tror det er metall mot metall. Bremseskiva blir varm etter 5 km kjøring. Ikke nedslitte klosser. Innspill? 

Mondeo 11-mod

Link to comment
Share on other sites

Tenker du der man fester klaven/braketten i hjullagerhuset? Kanskje jeg har greid det.. Vil jeg klare å bøye eller slå den tilbake om jeg tar av bremseskiva? 

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg brukte makt på, var at jeg satte hjullagerhuset i skrustikka, og måtte jobbe litt for å få løs skruen der støtdempere festes. Jeg må demontere igjen da å undersøke om jeg ser noe slitemerker. 

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, skrev RAN:

Tenker du der man fester klaven/braketten i hjullagerhuset? Kanskje jeg har greid det.. Vil jeg klare å bøye eller slå den tilbake om jeg tar av bremseskiva? 

Ja de 2 ørene, Kan rettes visst det ikke er mye, men er fare for sprekk. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutter siden, skrev RAN:

Eneste jeg brukte makt på, var at jeg satte hjullagerhuset i skrustikka, og måtte jobbe litt for å få løs skruen der støtdempere festes. Jeg må demontere igjen da å undersøke om jeg ser noe slitemerker. 

Sjekk klaringa mellom klaven og skiva, på innsida av skiva

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...