Jump to content

Får ikke startet? 2010 2L Diesel.


Kjell O.

Recommended Posts

Jeg har en 2010 mod, Mondeo 2.0. 140 hk med motorkode UFBA, Bilen kjørte ingen problemer, ingen lamper, bilen ble parkert hjemme. Neste dag ville den ikke starte, kom opp lav batterispenning, dro og kjøpte nytt batteri, akkurat det samme. Det som er merkelig er at den kan dyttes i gang, 1 meter er nok så går den, men når man stopper, altså hjulene stopper å står stille så stopper motoren etter ca 1 sekund, triller man i gang så går bilen som den skal, uten varsler, stopper man så stopper motoren også ... Har sjekket og rengjort jordingskontakten, sjekket alt av sikringer, slettet alt av feilkoder, noen andre som vet hav dette kan skyldes, eller har opplevd noe tilsvarende..

 

Edited by and
La til på overskriften så man vet hva tråden handler om.
Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, skrev Kjell O.:

Jeg har en 2010 mod, Mondeo 2.0. 140 hk med motorkode UFBA, Bilen kjørte ingen problemer, ingen lamper, bilen ble parkert hjemme. Neste dag ville den ikke starte, kom opp lav batterispenning, dro og kjøpte nytt batteri, akkurat det samme. Det som er merkelig er at den kan dyttes i gang, 1 meter er nok så går den, men når man stopper, altså hjulene stopper å står stille så stopper motoren etter ca 1 sekund, triller man i gang så går bilen som den skal, uten varsler, stopper man så stopper motoren også ... Har sjekket og rengjort jordingskontakten, sjekket alt av sikringer, slettet alt av feilkoder, noen andre som vet hav dette kan skyldes, eller har opplevd noe tilsvarende..

 

Kan mjan evt. bruke en motorstyring fra biller med samme motorkode, er de like på biler med automat og manuell e gear kasser..Er det orginalt dele nr eller motor koder som gjelder for disse..

Link to comment
Share on other sites

Starteren drar rundt som normalt?

Hørtest ut som startsperre som slår inn.

 

Er vell ingenting i veien med motorstyrina om den starter og går når den blir trilla igang.

 

Går ut ifrå det er manuell?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, skrev Sierrakaren:

Starteren drar rundt som normalt?

Hørtest ut som startsperre som slår inn.

 

Er vell ingenting i veien med motorstyrina om den starter og går når den blir trilla igang.

 

Går ut ifrå det er manuell?

Nei, starter virker ikke, 

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, skrev grcossie:

Klikker det i starter når du prøver å starte? Har du målt lading?

Ingen ting skjer når man vil starte, bortsett i fra at tenning kommer på, og at alt av lamper som skal lyse også kommer på, Det er nytt batteri, det er rengjorte kontakter både på pluss og minus siden.. Har sjekket alt av sikringer, Men startet momentant ved trillstart, går som den skal, ingen lamper eller varsler under kjøring, Men stopper så fort hjulene slutter å trille.. å det er omtrent ikke noen bevegelse som skal til for å holde motoren i gang.. 

Link to comment
Share on other sites

  • and changed the title to Får ikke startet? 2010 2L Diesel.
3 timer siden, skrev grcossie:

Kan være noe i ledningsnettet til nøkkelfri modul, som ligger i bagasjerom på høyre side bak bekledning. Man kan starte disse ved å jumpe på rele i motor rom sikringsboks. Har skifet startknapp på et par og

Hei, takk for svar, men tror du motoren stopper om hjulene slutter å rulle ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

for en uke siden slo startsperra inn på min Galaxy 2006. I tida før dette hadde merket at startmotoren var litt treig. Trodde det skyldes lite lading på batteriet (bilen kjøres lite). Etter å ha ladet på vanlig måte (uten å ta ut batteriet eller løsne plusspolen) ble det helt dødt da jeg skulle starte. Det kom opp lys - og meldingen : startsperre aktiv. Å koble ut batteriet ei natt hjalp ikke, nytt batteri hjalp ikke. Dvs. det noe som har rota seg til. Bilverkstedet - og Fordforhandler - sier at bilen må inn og det må programmeres etc. Men det må da være mulig å fjerne denne startsperra fullstendig? Jeg er helt overbevist om at ingen utenom meg har interesse av denne bilen - tyverisikring er uaktuelt!

 

Link to comment
Share on other sites

De bilene trenger ofte å slette feilkoder etter å ha vært tom for strøm, for å få start, evt programere opp igjen nøkkler. Er ikke så lett å fjerne startsperra, da den ligger i modul

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...