Jump to content

Ekstra varmeapparat Ford Transit Connect 2010?


Kjartan Øvstedal

Recommended Posts

Jeg holder på å overta en Ford Connect 2010 modell. Nå ser det ut til at dette ekstra varmeapparatet ikke fungerer. Hvor er dette lokalisert på bilen?
Ellers er jeg takknemlig for alle tips og råd om denne bilen!
Mvh
Kjartan Øvstedal

Edited by and
Flyttet tråden og justert på overskriften.
Link to comment
Share on other sites

  • and changed the title to Ekstra varmeapparat Ford Transit Connect 2010?

Kjenner ikke til selve bilen så kan ikke hjelpe deg noe med den men kjenner den varmeren du viser sprengskissen til. Ford brukte vel både Webasto og Eberspächer, den du linker til er Eberspächer, nærmere bestemt en D5 Hydronic. Typisk feil på de er tett/ødelagt sil (del nr.10) eller igjenkokset brennkammer og en sjelden gang defekt glødeplugg. Finnes servicesett å få kjøpt. Disse varmerne finnes i en mengde biler som Ford, Volvo, Saab, Opel m.fler og kan brukes om hverandre om del nr.3 beholdes (er kodet opp mot styreenheten i bilen så den er unik til hver bil). Hva er feil med den du har, starter den ikke? Med tre feilstarter etter hverandre så må varmeren restartes, trolig med et diagnoseprogram, må i hvertfall det til alle andre biler.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt over her, sil, glødeplugg og vifta er det vanligeste. Hadde opp en i går, der det var feilkode på vifte står fast. Byttet vifta, hadde ikke ny sil, så fjernet den som var der pga koks /går fint uten) var og en sprekk i brennkameret, det har jeg ikke sett før, hadde et bra brukt som ble montert. Slettet feilkoder og den var oppe å gikk, en del røyk i starten pga eksos var full av diesel, er helt vanlig når de har fjusket litt i forkant

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...