Jump to content

Startproblem


grandisjohn

Recommended Posts

Focus 10/11 mod. Gikk som ventet ikke lenge før problem oppstod. Biler nyere enn 2000 er jo generelt noe ordentlig dritt, og et rent lotteri ved kjøp! I allefall... motoren er ekstremt vrien å få start på når temperaturen blir kaldere en -14. Starter fint ellers. 1,6 TDCI. Hva kan årsaken være tro? 

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, grcossie said:

Glødeplugger eller egr som henger seg opp i åpen stilling. Les av feilkoder

Glemte å nevne... ingen motorlampe eller andre varsler som lyser. Glødelampa tennes og slukkes som normalt. Årsaken kan allikevel være de du nevner? Har egentlig ikke peiling på diesel! Men har lagt merke til at problemet oppstår ved lavere  en -14. Ingen temp.sensor på diesel som påvirker "crank enrichment"?

Med toppladet batteri greide jeg å tvangstarte motoren i -17. Fylte diesel på nærmeste stasjon og brukte den siste tier`n på å søle en skvett rett på bakken. "Drivstoffet" så ut som brun skumgrøt... Kred til bilfabrikantene som i det heletatt får en motor til å gå på sånt EU "drivstoff".  Håper forresten ingen kameraer fanget opp griseriet. Ellers kan det være jeg blir anmeldt for miljø-kriminalitet.. 

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...