Jump to content

2010 Focus 1,6 TDCI tapper batteriet


xr4ti

Recommended Posts

En kompis har fått et problem med sin Focus og det er at batteriet tappes for strøm i løpet av 4-5 dager. Nytt batteri, lader godt og ingen feilkoder og original bil utenom en Android lydenhet som har stått i bilen i flere år uten feil. Hvor og hvordan begynne å lete etter strømtyven, noen kjent feil på disse når det gjelder strømtap?

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk. skal sjekke GEM-kontakten for irr og sånn. Kan være noe med den lydenheten som tapper. Får spenningsmåle litt og se hva jeg finner.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk og kontaktene bak sparkeplater begge sider, der er det av og til irr, som skaper krypstrøm. Instrumentbord kan og tappe strøm. Må måle strøm tapet og kople fra en og en komponent og se, husk å lås bil og vent i ca 20min før målinger reell, da det tar litt tid før alle moduler stenger ned

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for tips. Håper det er lydenheten men det er vel som det pleier, det dyreste komponenten eller det som er vanskeligst å komme til 🙄 Pleier å vente tre kvarter for dvalemodus og så måle spenning over batteriet. Får bilen opp til meg i morgen kveld så får se på den i helgen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...