Jump to content

[Video] ST170 i 215 km/t


kyrre

Recommended Posts

Heppsann folkens

 

Har vi det fint i sommervarmen?

 

Jeg var en kjapp tur i Nederland med bilen i helgen, og der fikk jeg rast fra meg litt frust over dårlige norske veier og lave fartsgrenser. Jeg tok den helt ut på Autobahn og nådde bilens oppgitte toppfart.

 

Jeg har limt sammen en bitteliten videosnutt på 1 min 42 sek.

 

Her ser du filmen

 

Jeg har fastmontert en bitteliten bulletcam i grillen på bilen. Bilder på hjemmesiden.

 

:D

Mvh Kyrre

www.kyrre.net

2006 Mondeo Titanium | 2.0 TDCi | 115 hk

Link to comment
Share on other sites

Tøff liten snutt ja. Ser at dette ikke er fra oslo.

Artig filmvinkel der du fanger opp gi pågrimasen :D

Link to comment
Share on other sites

dro den ikke ut 5 gir?

 

når vi var i hellas for 1 år siden leide vi en focus 1,6.. den dro turtallsperra på 5 gir og da hadde vi 210km :D og 7000rpm.. baaap baaaap hele tiden :D hehe

 

210 km/t med en 1.6? Fritt fall, da eller? På Fords hjemmesider oppgis det 190 km/t som toppfart på en Focus med 5-trinns kasse - og det er den nye modellen! At man klarer 20 km/t mer enn oppgitt toppfart tror jeg ikke noe på.

 

1600-motoren har 100hk, og STn har 170hk. At Stn bare klarer 5 km/t mer på flat mark blir litt trøblete for meg å svelge :blink:

 

Jeg mener ikke å være fekk, men enten var det gjort noe med motoren, eller så blir det som med gjedda man 'nesten' tok! Den har en tendens til å bli litt lenger for hver gang man snakker om den... ;)

 

Jeg kan selvsagt ta feil...

 

Jeg dro nesten ut 5. gearet, men ikke 6. - for det var ikke mer å hente. Da speedometeret traff 215-merket, hadde jeg gassen helt i gulvet i 6. gear. Hvor mye det blåste ute vet jeg ikke, men antagelig ikke nok til å påvirke hastigheten nevneverdig.

Mvh Kyrre

www.kyrre.net

2006 Mondeo Titanium | 2.0 TDCi | 115 hk

Link to comment
Share on other sites

Lånte en st170 når den kom, morro og fin bil til en billig penge

 

hadde den en hel dag og brukte en tank med bensin omtrent

 

vi lå på e6 og skulle teste toppfarta, full gass på 5 gir, girte over til 6 gir og da bare baaaaaaap, hohoho vi flirte! 6 gir er nok økonomi gir i focusen

Link to comment
Share on other sites

Hadde en st for et år siden, 2002mod svart 5 dørs. den greide jeg 230 med i svak nedoverbakke i en tunnel :D synsykt god bil med gode kjøre egenskaper ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest mfafa
ifølge speedoen på dem vi kjørte så stoppa den på 210.. vi kjørte om kapp med en annen rar bil.. hehe.. var turtallsperra på 5 gir da...

kan være en liten mulighet for at Focus leiebilen hadde noe jalladekk med noen prosent for liten rullediameter?

Link to comment
Share on other sites

kyrre: skulle ikke fylt så mye bensin før du prøvde.. vært greit med 50 kilo lettere bil..

 

Jeg tenkte også den tanken(!). Greia er at med så mye trafikk som det er i Tyskland i fellesferien, nytter det ikke å planlegge å kjøre fort. Det løsnet litt i trafikken og jeg klinte til der & da. At jeg nylig hadde fylt bensin fikk heller så være.

 

Jeg kjørte til bensinlampa lyste på hver tank, det er jo så tett med bensinstasjoner i Tyskland og Danmark. I Sverige og Norge fyller jeg alltid på kvart tank - der kan det jo gå en time mellom hver gang man ser en bensinpumpe.

Mvh Kyrre

www.kyrre.net

2006 Mondeo Titanium | 2.0 TDCi | 115 hk

Link to comment
Share on other sites

Guest RSabuser
jeg har hatt en focus 1,6 liter. den klarte 2Qute og jeg 195km/t med. Da ville den bare ikke mere. Så 210 tror jeg er i overkant ja.

Jeg hadde tddi'en i 190 på speedo'et i danmark i fjor :) da var vi 5 i bilen og på 17"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...