Jump to content

Hvordan trimme V6


Guest christer

Recommended Posts

Guest christer

HEI Jeg lurer på hvordan man kan trimme en V6-er 2,3 og 2,8 forgasser ? Hvor mye hk? SKAL BRUKES I LØP!!! Hvor kan jeg få tak i det?

Link to comment
Share on other sites

HEI Jeg lurer på hvordan man kan trimme en V6-er 2,3 og 2,8 forgasser ? Hvor mye hk? SKAL BRUKES I LØP!!! Hvor kan jeg få tak i det?

 

 

trim kammer.. større gasser. høyere komp... porte topper... er usikker hvor mye du får i hk. men snakk med pedersen racing eller kollevold rally import. her for du det meste du trenger til motoren. burton power i england har oxo veldig mye.. så det er det er bare begynne å handle :D

Link to comment
Share on other sites

Guest ROSENVOLD
HEI Jeg lurer på hvordan man kan trimme en V6-er 2,3 og 2,8 forgasser ? Hvor mye hk? SKAL BRUKES I LØP!!! Hvor kan jeg få tak i det?

 

 

hva slags løp? ola bil løp?

 

v6 har aldri vært suksess.. ford satset stort med xr4x4 i gra og oppnådde aldri over 215 hk med jern ankeret..

Link to comment
Share on other sites

mener jeg har lest et sted at inntaksmanifoldet på 2.3/2.8 (eller taunus som engelskmennene kaller den) er en skikkelig flaskehals og godset i den er så tynt at det ikke går an å forbedre den noe særlig ved å grave det ut.

 

En kjede er ikke sterkere enn det svakeste leddet

Link to comment
Share on other sites

mener jeg har lest et sted at inntaksmanifoldet på 2.3/2.8 (eller taunus som engelskmennene kaller den) er en skikkelig flaskehals og godset i den er så tynt at det ikke går an å forbedre den noe særlig ved å grave det ut.

 

En kjede er ikke sterkere enn det svakeste leddet

 

Stemmer det, og eksosmanifolden er to ports. Noe som også gjør at det blir en dau motor, det ble forøvrig utbedret på 2.9.

Men det er koselig med en sekser da... :)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du kan jo høre med Br Racing:) Han har bra peiling når det gjeller V6`er!! Og han selger det meste av trim utstyr til disse motorene :D

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Fordgeek

Du kan sette inn høykompstempel, få portet tåppene eventuelt få bårret blokka og sette inn spissere kamaksel.

Da skal det nokk sparke litt bedere ifra.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...