RS 1000 Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Er dette noe du er sikker på og vet ? Har du veid dem eller tipper du ? Dersom feil info legges ut, så holdes kompetansen nede og akkurat det er ikke noe vi trenger mer av. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
to far gone Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 2wd svinghjul veier 11.6 org 4wd svinghjul veier 8.6 org HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Jonny.B Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 2wd svinghjul veier 11.6 org 4wd svinghjul veier 8.6 org <{POST_SNAPBACK}> kan dere bestemme dere snart?? ikke noe vits i legge ut mange tall på det der!! Prosjekt Electric orange Cossie
to far gone Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 veide de selv i dag så skal være riktig det eneste må være om de som har hatt motorene før meg har byttet rundt er jo ikke noe garanti for det HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
mr.cossie Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 2wd svinghjul veier 11.6 org 4wd svinghjul veier 8.6 org <{POST_SNAPBACK}> Det er omvendt!! 4 wd svinghjulet er tyngst.. !! det er heeelt sikkert -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
RS 1000 Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Følgende er ca. vekter 2wd: 8,45 kg.Escort Cosw. 8,7 kg. Sierra Cosw 4x4: 11,5 kg. Escort Cosw. T 25: 11,5 kg. Og så kan man spørre seg:" Hvorfor funker Sierra Cosw. 4x4 best på gate og street legal drag racing". Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
capri-rs Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 pga momentet med tyngre svinghjul.en som kjørde rally-x for nåkken år sia sa at han la på vekter på svinghjul for å få meir dreiemoment i starten mvhGeir "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
RS 1000 Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 (edited) Fidanza sitt veier 4,2kg <{POST_SNAPBACK}> Det stemmer og jeg har ett slik selv fordi jeg mener at det er ett godt valgt på motorer som IKKE ikke har SVÆR turbo. Svinghjulsvekt under 7 kg er så vidt jeg har forstått sterkt frarådet på høyeffekts Cosworthmotorer. Edited September 4, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RS 1000 Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 pga momentet med tyngre svinghjul.en som kjørde rally-x for nåkken år sia sa at han la på vekter på svinghjul for å få meir dreiemoment i starten mvhGeir<{POST_SNAPBACK}> Det tror jeg på ja I gamle dager når noen holdt på med Drag racing med kjempeturbo på Ford sin 2,0 L OHC motor, så måtte de ha spesialsvinghjul i stål på rundt 18 kg for å få akseptable resultater. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now