Jump to content

Recommended Posts

Posted

4x4 er ca 9 kg og 2wd ca 7 kg.. :P

Posted

Er dette noe du er sikker på og vet ? Har du veid dem eller tipper du ? Dersom feil info legges ut, så holdes kompetansen nede og akkurat det er ikke noe vi trenger mer av.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

veide de selv i dag så skal være riktig det eneste må være om de som har hatt motorene før meg har byttet rundt er jo ikke noe garanti for det :ph34r:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted

Følgende er ca. vekter

 

2wd: 8,45 kg.

Escort Cosw. 8,7 kg.

Sierra Cosw 4x4: 11,5 kg. :D

Escort Cosw. T 25: 11,5 kg.

 

Og så kan man spørre seg:" Hvorfor funker Sierra Cosw. 4x4 best på gate og street legal drag racing".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

pga momentet med tyngre svinghjul.en som kjørde rally-x for nåkken år sia sa at han la på vekter på svinghjul for å få meir dreiemoment i starten

 

mvh

Geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Posted (edited)
Fidanza sitt veier 4,2kg  :P

 

Det stemmer og jeg har ett slik selv fordi jeg mener at det er ett godt valgt på motorer som IKKE ikke har SVÆR turbo.

Svinghjulsvekt under 7 kg er så vidt jeg har forstått sterkt frarådet på høyeffekts Cosworthmotorer.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
pga momentet med tyngre svinghjul.en som kjørde rally-x for nåkken år sia sa at han la på vekter på svinghjul for å få meir dreiemoment i starten

 

mvh

Geir

 

 

Det tror jeg på ja :lol:

 

I gamle dager når noen holdt på med Drag racing med kjempeturbo på Ford sin 2,0 L OHC motor, så måtte de ha spesialsvinghjul i stål på rundt 18 kg for å få akseptable resultater.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...