Jump to content

Is bensin pume


Guest Nos

Recommended Posts

Virker som at det er noe ****** mye trykk i slangene etter den. sprengte vekk alle slange klemmene jeg hadde på forgasser sierran etter jeg byttet til is bensin pumpen.

 

Er det ikke noe føler slik at den stopper når det er for mye trykk? høres ut som at den går så tungt før klemmene fyker av.

Link to comment
Share on other sites

jada, men det har vel ingenting med regulatoren å gjøre :P

 

Hvor skal den kobles for å få liv i relè et da? svart/rød og brun som går til den brune pluggen ved hjernen?

Link to comment
Share on other sites

Guest fåården
hehe... tror det er den som gjør slik at pumpa bare går en liten stund når du vrir tenningen 2 hakk frem, og så stopper den igjen... og så går pumpen når motoren går.. er du med?

"enkelte" som prater om no tull med turtall og div.. hvet hvordan d der funker og har kjørt uten rele leeeeeeeeeeeeeeenge uten problemer...

Link to comment
Share on other sites

Virker som at det er noe ****** mye trykk i slangene etter den. sprengte vekk alle slange klemmene jeg hadde på forgasser sierran etter jeg byttet til is bensin pumpen.

 

Er det ikke noe føler slik at den stopper når det er for mye trykk? høres ut som at den  går så tungt før klemmene fyker av.

Har du innspøytningspumpe og forgasser? Eller tolker jeg det som står ovenfor feil :blink:

I så fall får vel forgasseren litt vel høyt trykk?

Men du nevner også en bensintrykkregulator.. Som det ikke kommer bensin ut av? Kommer det bensin gjennom bensinfilteret?

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

har byttet til 90mod is motor. hadde forgasser før.

 

Det kommer bensin helt fram til regulatoren.

Hvis du ikke har bensin ut igjen fra regulatoren kan det enten være at trykket er for lavt aller at den ikke virker.. Høres ut som den ikke virker siden du merker at pumpa jobber tungt (bygger opp trykk). Burde kanskje prøve å måle trykket?

 

Bensinpumpa går og går så lenge motoren sviver uansett trykk. Når du skrur på tenninga skal den starte og stoppe igjen etter ca 2 sek (hvis du lar være å starte motoren).

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

Bensinen var koblet litt feil. altså den pumpet inn der returen skulle være. Men nå er alt bra :D fikk start på ny motoren og den går som en klokke :D

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

bumper denne.

Har en crossbil som ikke starter. Når jeg slår på hovedbryteren. (altså jeg starter den ikke) Starter bensinpumpa å bråke mye. Den slutter ikke etter 2 sek heller, noe den gjorde før. har noen en god ide hva som er gåent? trenger raskt svar. Skal kjøre neste helg :o

Link to comment
Share on other sites

Pumpa regulerer ikke før 6,5-7(trykkregulatoren ved 3-3,5 bar) bars trykk, er jo en grunn til bruke pumperelè orginalt, det er ikke til pynt.

På IS går vel pumperelèet på enten LMM eller turtall via ECU, er kjekt at pumpa stopper når motor ikke går av flere grunner, strøm, støy, brannfare ved en kollisjon eller lignende.

Pumpa har ikke større belastning når motoren ikke går enn ved fullgass, regulatoren virker uansett.

Hvorfor hoppe over det eenlig, er jo enkelt det.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Pumpa regulerer ikke før 6,5-7(trykkregulatoren ved 3-3,5 bar) bars trykk, er jo en grunn til bruke pumperelè orginalt, det er ikke til pynt.

På IS går vel pumperelèet på enten LMM eller turtall via ECU, er kjekt at pumpa stopper når motor ikke går av flere grunner, strøm, støy, brannfare ved en kollisjon eller lignende.

Pumpa har ikke større belastning når motoren ikke går enn ved fullgass, regulatoren virker uansett.

Hvorfor hoppe over det eenlig, er jo enkelt det.

 

Når du setter på tenninga, så får pumperelè en impuls ifra ecu som varer noen sekunder for å bygge opp riktig trykk.. Og når motoren starter gir ecu strøm til pumperelè straks,-og så lenge den teller turtall. dvs at om motoren kveles, stopper pumpa! :D

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...