Guest Nos Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Virker som at det er noe ****** mye trykk i slangene etter den. sprengte vekk alle slange klemmene jeg hadde på forgasser sierran etter jeg byttet til is bensin pumpen. Er det ikke noe føler slik at den stopper når det er for mye trykk? høres ut som at den går så tungt før klemmene fyker av.
Guest Nos Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 du har ikke tett retur da???<{POST_SNAPBACK}> tenkte jeg skule undersøke det imorgen, men tror ikke det.får prøve litt trykk luft imorgen. er det 3.5 bar bensin trykket skal være?
D.Toft Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 så lenge du har retur, skal det ikke være noe problem med for mye trykk..
Guest Nos Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 kommer ingenting igjennom bensintrykk regulatoren!
D.Toft Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 da er den gåen, eller du mangler bensinpumpe relee.... eg kastet gamle regulatoren min i går..
Guest fåården Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 noen!!!!! forklar meg meningen med rele til pumpa!!!!!!!!!!
D.Toft Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 hehe... tror det er den som gjør slik at pumpa bare går en liten stund når du vrir tenningen 2 hakk frem, og så stopper den igjen... og så går pumpen når motoren går.. er du med?
Guest Nos Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 hvorfor skulle det hjelpe med relè til pumpen??
D.Toft Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 kjekt å ha den, om du står med tenningen på, så pumper ikke pumpen bensin hele tiden, slik at det evt blir bensinproblemer..
Guest Nos Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 jada, men det har vel ingenting med regulatoren å gjøre Hvor skal den kobles for å få liv i relè et da? svart/rød og brun som går til den brune pluggen ved hjernen?
D.Toft Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 brun er jord, svart/rød skal inn på strupeventilen og en sikring og så ender den på pinn 87 i motorstyringssystem relee D ifølge haynes bibelen kapittel 13*48
Guest fåården Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 hehe... tror det er den som gjør slik at pumpa bare går en liten stund når du vrir tenningen 2 hakk frem, og så stopper den igjen... og så går pumpen når motoren går.. er du med?<{POST_SNAPBACK}>"enkelte" som prater om no tull med turtall og div.. hvet hvordan d der funker og har kjørt uten rele leeeeeeeeeeeeeeenge uten problemer...
capri1600gt Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Virker som at det er noe ****** mye trykk i slangene etter den. sprengte vekk alle slange klemmene jeg hadde på forgasser sierran etter jeg byttet til is bensin pumpen. Er det ikke noe føler slik at den stopper når det er for mye trykk? høres ut som at den går så tungt før klemmene fyker av.<{POST_SNAPBACK}>Har du innspøytningspumpe og forgasser? Eller tolker jeg det som står ovenfor feil I så fall får vel forgasseren litt vel høyt trykk?Men du nevner også en bensintrykkregulator.. Som det ikke kommer bensin ut av? Kommer det bensin gjennom bensinfilteret? 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Guest Nos Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 har byttet til 90mod is motor. hadde forgasser før. Det kommer bensin helt fram til regulatoren.
capri1600gt Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 har byttet til 90mod is motor. hadde forgasser før. Det kommer bensin helt fram til regulatoren.<{POST_SNAPBACK}>Hvis du ikke har bensin ut igjen fra regulatoren kan det enten være at trykket er for lavt aller at den ikke virker.. Høres ut som den ikke virker siden du merker at pumpa jobber tungt (bygger opp trykk). Burde kanskje prøve å måle trykket? Bensinpumpa går og går så lenge motoren sviver uansett trykk. Når du skrur på tenninga skal den starte og stoppe igjen etter ca 2 sek (hvis du lar være å starte motoren). 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Guest Nos Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Bensinen var koblet litt feil. altså den pumpet inn der returen skulle være. Men nå er alt bra fikk start på ny motoren og den går som en klokke
Anders Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 fikk start på ny motoren og den går som en klokke <{POST_SNAPBACK}> Bokstavelig talt?? Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
morty999 Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 min går som en klokke.. bare dyser som tikker på tomgang =) og det er herjemotoren min da ist motoren går enda stillere =)
cossie_storm Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 står bensin pumpa på for lenge(ikke bensin rele, som stopper den etter par sek) så vil det bli for mye trykk, og røret tar kvelden. pluss retur på L er mindre, så greit og bytte den Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest rioi Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 bumper denne. Har en crossbil som ikke starter. Når jeg slår på hovedbryteren. (altså jeg starter den ikke) Starter bensinpumpa å bråke mye. Den slutter ikke etter 2 sek heller, noe den gjorde før. har noen en god ide hva som er gåent? trenger raskt svar. Skal kjøre neste helg
Granada 2.8 Ghia Posted July 20, 2006 Posted July 20, 2006 Pumpa regulerer ikke før 6,5-7(trykkregulatoren ved 3-3,5 bar) bars trykk, er jo en grunn til bruke pumperelè orginalt, det er ikke til pynt.På IS går vel pumperelèet på enten LMM eller turtall via ECU, er kjekt at pumpa stopper når motor ikke går av flere grunner, strøm, støy, brannfare ved en kollisjon eller lignende.Pumpa har ikke større belastning når motoren ikke går enn ved fullgass, regulatoren virker uansett.Hvorfor hoppe over det eenlig, er jo enkelt det. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Ronny Posted July 21, 2006 Posted July 21, 2006 (edited) Pumpa regulerer ikke før 6,5-7(trykkregulatoren ved 3-3,5 bar) bars trykk, er jo en grunn til bruke pumperelè orginalt, det er ikke til pynt.På IS går vel pumperelèet på enten LMM eller turtall via ECU, er kjekt at pumpa stopper når motor ikke går av flere grunner, strøm, støy, brannfare ved en kollisjon eller lignende.Pumpa har ikke større belastning når motoren ikke går enn ved fullgass, regulatoren virker uansett.Hvorfor hoppe over det eenlig, er jo enkelt det. Når du setter på tenninga, så får pumperelè en impuls ifra ecu som varer noen sekunder for å bygge opp riktig trykk.. Og når motoren starter gir ecu strøm til pumperelè straks,-og så lenge den teller turtall. dvs at om motoren kveles, stopper pumpa! Edited July 21, 2006 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now