Jump to content

Recommended Posts

Posted

går det ann og bytte oljepumpen når motoren står i? eller blir det vanskelig og komme til da?

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted

Skal gå ann. Men sliter du med lavt oljetrykk er det 99% sikkert at det ikke er oljepumpen som er problemet med klaringer på veiva.

x - RS Turbo S2

Posted

tror ikke det skal være noe gale med olje trykket,men den sliter litt på lavt turtall,så tror pumpen begynner og bli sliten etter vert.har vertfall bestilt meg en high preasure oil pump,men den kommer en stund etter de andre delene,så lurte egentlig bare på om jeg kan ta motoren i og heller skifte pumpa når den kommer.

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted
tror ikke det skal være noe gale med olje trykket,men den sliter litt på lavt turtall,så tror pumpen begynner og bli sliten etter vert.har vertfall bestilt meg en high preasure oil pump,men den kommer en stund etter de andre delene,så lurte egentlig bare på om jeg kan ta motoren i og heller skifte pumpa når den kommer.

 

 

da hadde jeg heller venta, for det blir PRAKK og få bytta olje pompa når motoren er i...

Posted
tror ikke det skal være noe gale med olje trykket,men den sliter litt på lavt turtall,så tror pumpen begynner og bli sliten etter vert.har vertfall bestilt meg en high preasure oil pump,men den kommer en stund etter de andre delene,så lurte egentlig bare på om jeg kan ta motoren i og heller skifte pumpa når den kommer.

 

 

da hadde jeg heller venta, for det blir PRAKK og få bytta olje pompa når motoren er i...

 

jaja..vet at det ikke skulle gått knirkefritt liksom,men går det?noen som har gjort det her?

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted

Dette høres ut som min gamle RST, slitte veivlager. Jeg bytta mine veivlager på 115'000km, da var de såpass slitte at det i alle fall var på høy tid. Min ble bra med nye lager.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

skal bytte alle lagrene no..men det som er med pumpa er at på lavt tur tall så går oljelampen på.vet ikke om det er pumpen da..men har vertfall inbilt meg det

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Guest dadda rst
Posted

har samme problemet jeg å på rst min.ved lavt turtall spesielt på litt varm motor så kommer olje lampa på.jeg å trudde det var olje pumpa,men det er nåkk rådelagrene som er slitt.

Posted

Hva har dere ved 2000 rpm? Har dere lysende oljelampe ved tomgang har dere nok lavere enn 2.8 bar ved 2000 rpm og. Som jeg sier det sjelden oljepumpen som er slitt. Nye lagre vil heller sjelden hjelpe på oljetrykket, er lagrene slitt er også veivtappene slitt og da blir klaringen aldri bra med nye lagre, da må sliping til.

x - RS Turbo S2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...