Jump to content

diff


Guest woodboy

Recommended Posts

Guest woodboy

noen som har erfaring med sveist bak aksel på cosworth 2wd?

 

funker det greit me vanlig gatekjøring?

 

er det holbart vist en plager den?

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

Hadde sånn på en Audi S4 jeg hadde! med inn/utkopling med bryter da!

Hvis du svinger med låst/sveiset bakaksling vil det ene hjulet gå fortere enn det andre, resultat: hjulspinn på ene hjulet. Dette er ikke noe å annbefale som permanent løsning, da du vil få enorm slitasje på dekkene og vanskligheter med å svinge på asfalt. Morro på vinteren da ;) selv om quattro II suger !!

Link to comment
Share on other sites

Må bare korrigere en liten feil..."Hvis du svinger med låst/sveiset bakaksling vil det ene hjulet gå fortere enn det andre, resultat: hjulspinn på ene hjulet." Det som blir problemet hvis du har sveiset diff, er jo at hjulene går like fort, men siden det innerste hjulet har kortere svingradius må det spinne siden det må gå like fort som det ytterste hjulet. hvis noen skjønte den forklaringen :huh:

 X 93mod Escort Cosworth "WRC"
91mod Sierra Cosworth

14mod Mondeo ikke Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest woodboy

ja satser på å sveise den , billig å grei løsning

støtt quaife ja for dei som har rå til de etter ferien!!!!!

dekk går det jo uansett mye av så !!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Må bare korrigere en liten feil..."Hvis du svinger med låst/sveiset bakaksling vil det ene hjulet gå fortere enn det andre, resultat: hjulspinn på ene hjulet." Det som blir problemet hvis du har sveiset diff, er jo at hjulene går like fort, men siden det innerste hjulet har kortere svingradius må det spinne siden det må gå like fort som det ytterste hjulet. hvis noen skjønte den forklaringen :huh:

 

 

OK! For å korrigere meg selv enda bedre: Hvis du svinger med låst/sveiset bakaksling "ønsker" det ene hjulet gå fortere enn det andre, resultat: hjulspinn på ene hjulet."

Link to comment
Share on other sites

Bilen blir ubrukelig å kjøre fort med på vei... den skuer fronten pga vanskligt å svinge med sveisa diff.

 

Helt enig, dette er en jallaløsning mot den søppel sperra som er i Cosworth.

 

Men mange er nok noe mindre kresene når dem kjører, å bryr seg helt sikkert ikke.

Link to comment
Share on other sites

kan ikke akkurat si jeg hadde følelsen av understyring med Leo's bil på ACR... håper dere som har krasse meninger om sveisa diff snakker av erfaring og ikke av teori om hva som bør/kan skje.

 

det er ingen tvil i verden om at quaife/ZF e.l er bedre løsninger men det er ikke så forbanna ille som folk tror å kjøre med sperre...

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
noen som har erfaring med sveist bak aksel på cosworth 2wd?

 

Ja, jeg kjører med det.

 

 

funker det greit me vanlig gatekjøring?

 

Funker perfekt!

Skrubber bare litt ved lukeparkering o.l. Helt ubetydelig.

 

 

er det holbart vist en plager den?

 

Jeg har kjørt med samme diff sveiset i to år.

Og 100% kontrollerbar og forutsigbar når man "plager" bilen :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

Synes uansett ikke man skal råde folk til å ty til en sånn løsning for å spare noen kroner. Det er ikke forsvalig å kjøre med! Jeg ønsker ikke å møte noen med sveiset diff i en sving ivertfall.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Synes uansett ikke man skal råde folk til å ty til en sånn løsning for å spare noen kroner. Det er ikke forsvalig å kjøre med! Jeg ønsker ikke å møte noen med sveiset diff i en sving ivertfall.

 

Jeg ser frem til en forklaring på hvorfor det skal være uforsvarlig å kjøre med, og hvorfor du ikke vil møte meg i en sving.

 

Jeg har møtt tusenvis av biler i forskjellige svinger i løpet av disse to åra, og det har gått bra hver gang. Og inntil jeg blir overbevist av dine gode forklaring, så fortsetter jeg å svinge med bilen min.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, her røres det mye ja... :P Jeg har kjørt med beinsveisa diff i 2 år nå, både på vei og baner og har en klar mening om det. Jeg kjører MYE heller med sveisa diff enn å kjøre ubremsa. Selvfølgelig er det bedre med en skikkelig diffbrems, men esab-sperre funker helt ok. Bilen er ikke vanskelig å kjøre. Den er ikke spesiellt uforutsigbar, men på vått føre merkes det at slippterskelen er litt bråere.

 

Uansett til dere dommedagsprofeter som mener 100% sperre er livsfarlig og uforsvarlig: Det tullprat, verken mer eller mindre.

 

I fjor i mai kjørte jeg fra en E30 M3 på vålerbanen. Det var første gang i mitt liv jeg kjørte på bane. Min bil sto på 205/50 15, den andre på 225/40 17. Jeg hadde for lite ladetrykk så jeg fikk ikke tatt den på strekkene, men i og spes på vei ut av sving lå IST'en min veldig mye bedre. Til slutt slapp han meg forbi og jeg dro fra. Dette med sveisa diff, døm selv...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Må smile litt for meg selv når jeg ser du skriver leo, :D hele vitsen med å ha en cosworth er jo at du skal bruke den ? Skal du kjøre fort på bane,sving så er vel ikke sveisa spærre det store ? skal du bare slædde å herje så er det sikkert greit nok

Link to comment
Share on other sites

Ehhh... Tror du jeg herja for å ta en M3 i sving med den gamle sierraen min...?

 

Selvfølgelig er det best med en skikkelig brems, men det må da være hevet over all tvil at man fisker mye mer grep med sveisa diff enn med åpen. Mener du virkelig å være uenig i det?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

å etter å ha sitti på leo på ACR Mo i Rana merket jeg knapt at d var noe som heite ESAB sperre på kjerra,anna enn da vi tok laust fra depotet å inn i selve bane kjørings køen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører MYE heller med sveisa diff enn å kjøre ubremsa. Selvfølgelig er det bedre med en skikkelig diffbrems, men esab-sperre funker helt ok. Bilen er ikke vanskelig å kjøre. Den er ikke spesiellt uforutsigbar, men på vått føre merkes det at slippterskelen er litt bråere.

 

 

Dette var det jeg skulle fram til. Heller 100% enn singeltrekker.

 

I fjor i mai kjørte jeg fra en E30 M3 på vålerbanen. Det var første gang i mitt liv jeg kjørte på bane. Min bil sto på 205/50 15, den andre på 225/40 17. Jeg hadde for lite ladetrykk så jeg fikk ikke tatt den på strekkene, men i og spes på vei ut av sving lå IST'en min veldig mye bedre. Til slutt slapp han meg forbi og jeg dro fra. Dette med sveisa diff, døm selv...

 

Dette har jo ingen ting med at du har 100% sperre.

Hvordan han kjørte, sporvalg osv osv. Jeg sto å så på hvordan dere begge kjørte i lang tid.

Han som kjørte m3`n hadde heller aldri vært på bane, å hatt førerkort mange år mindre enn deg. ;)

Link to comment
Share on other sites

Da er vel vi som har reell erfaring med dette enige tenker jeg :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Synes uansett ikke man skal råde folk til å ty til en sånn løsning for å spare noen kroner. Det er ikke forsvalig å kjøre med! Jeg ønsker ikke å møte noen med sveiset diff i en sving ivertfall.

 

Jeg ser frem til en forklaring på hvorfor det skal være uforsvarlig å kjøre med, og hvorfor du ikke vil møte meg i en sving.

 

Jeg har møtt tusenvis av biler i forskjellige svinger i løpet av disse to åra, og det har gått bra hver gang. Og inntil jeg blir overbevist av dine gode forklaring, så fortsetter jeg å svinge med bilen min.

 

Vil ikke bilen understyre noe ****** i sving?? På S4`en var det automatisk utkopling av sperra ved >25 km/t. Det er jo en grunn til det. S4`en ville iverfall rett fram på vinterføre med sperra innkoplet! Nå er jo S4`en sinnsykt understyrt uansett da så det er mulig det funker bedre på ford 4x4!

Link to comment
Share on other sites

bilen vil ikke understyre noe særlig mer, den blir heller bare tyngre på rattet, men det er ikke noe problem....

 

er 100% enig med gutta som har kjørt/kjører med sveisa diff her, det er slett ikke så ille som man skal ha det til, og det er kun ved skarpe/knappe svinger man merker at man har sveisa diff, ellers er det ikkeno forskjell....men klart en skikkelig brems er bedre....

 

og som gutta på jobben sier: hvis man har en "inspirert" kjørestil er det bedre med sperre enn uten....uten sperre så vet man ikke om baken kommer, men med sperre så VET man at baken kommer"

 

også er det jo særdeles kjekt på vinterføre opp lange, bratte bakker da :D :D

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...