Jump to content

Ford Motor Company er verdens 3 største nå.


Guest rskagen

Recommended Posts

Guest rskagen

Ville bare si at Ford Motor Company har tapt 2.plassen til Toyota. Ford har vært verdens andre største produsernt av biler helt siden 20-tallet, da GM tok førsteplassen fra dem. Samtidig har et ledense amerikasnk finansfirma nedgradert krevittvurdigheten til BBB. Ford sittet dypt i det nå, men de håper på svarte tall i regnskapet til Ford of Europe fjerde kvartal...

Link to comment
Share on other sites

Må bare si en ting. Det smerter mitt bilhjerte!

 

Det er hard virkelighet at en forbrukstransportmiddel er mer interessant enn en bil med kvasse egenskaper og eierglede... men er nå slik at av alle livsstiler i verden er det flest av "streitingene".

Link to comment
Share on other sites

Guest superpuma

Jeg er evig optimist, og tror Ford kommer tilbake ganske fort.

 

Konsernet eier jo alle mulige bilfabrikker etterhvert, og de har muligheter til å benytte den ulike kompetanse de forskjellige har.

 

Car prøvekjørte nye Volvo S40 i nyeste nummer. Denne bilen bygger på den neste Focus plattformen. Når de har utviklet grunnen for alle modellene som skal bygges på denne plattformen (Det kommer minst biler fra Ford, Volvo, Mazda og Landrover (en SUV som skal være mindre enn Freelander) bygget på samme plattform) så har alle bilfabrikantene kommet med sine ønsker, også har et felles team utviklet plattformen. Det betyr feks. at Volvo har fått sikkerheten de ønsker, mens det blir mulighet for både FWD og 4WD osv. osv.

 

Det sies også at Ford er mindre strenge med plattformene enn feks. VW gruppen er. (Noen som så Autofil testen av Golf? "Dashbordet er bygget av plastikken til Seat, mens setetrekket er Skoda og motoren Audi" el.l.) Det betyr at Ford fortsatt får lage Ford, mens Volvo får lage Volvo osv.

 

En ting til: Det er ikke lenge siden styringen av hele konsernet ble tatt over av Ford familien igjen - og det er jo vanlig praksis at når det kommer inn ny toppledelse i et selskap, så spyr man ut alt man kan av dårlige nyheter på en gang, sånn at den forrige ledelsen virker dårligst mulig, og det blir vanskelig for den nye ledelsen å gjøre annet enn en bedre jobb.

Link to comment
Share on other sites

Når en leser dette er det jo litt skremmede www.autoweek.com/cat_print.mv?content_code=07612332

 

Sitat:

For the nine-month period through September, Ford still leads Toyota by 100,464 units, according to the Automotive News Data Center. But Ford's lead has narrowed dramatically from the year-ago period, when it led Toyota by 748,300 units.

 

-Thus, over a six-year period, Toyota had narrowed GM's lead by roughly 1 million units and Ford's lead by 1.4 million units.

 

-"I think it sends a message to us and to the entire team. So we will just continue on focusing on what it takes to make us successful and keep us successful." Ford remains focused on its revitalization plan, another company official said.

 

He said the company aims to achieve its profit targets rather than maintain its ranking as the world's No. 2 automaker.

 

 

Ser ut til at de fleste vil ha en forbruksvare.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er evig optimist, og tror Ford kommer tilbake ganske fort.

 

Det sies også at Ford er mindre strenge med plattformene enn feks. VW gruppen er. (Noen som så Autofil testen av Golf? "Dashbordet er bygget av plastikken til Seat, mens setetrekket er Skoda og motoren Audi" el.l.) Det betyr at Ford fortsatt får lage Ford, mens Volvo får lage Volvo osv.

 

En ting til: Det er ikke lenge siden styringen av hele konsernet ble tatt over av Ford familien igjen - og det er jo vanlig praksis at når det kommer inn ny toppledelse i et selskap, så spyr man ut alt man kan av dårlige nyheter på en gang, sånn at den forrige ledelsen virker dårligst mulig, og det blir vanskelig for den nye ledelsen å gjøre annet enn en bedre jobb.

 

Bra noen tok styringa ellers hadde det gått rakt i grøfta. 90tallet var svimenes tiår.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest rskagen

Dette er jo gammelt nytt. Dessuten så skal vi ikke tro på denne kredittvurderingen. Aksjene til selskapet som gjorde det håppet opp over en dollar dagen etter, så dette er egentlig en liten gimmick. Men jeg tror nok at Ford skal få kjempe hardt for å ta tilbake 2.plassen. Toyota er på vei opp for fult nå, og jeg tror ikke det er lenge før de tar igjen GM....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...