Guest johskar Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Har en Mk5 1,6 16V CLX som jeg gjærne skullefått litt sprekere, noen som har noen tips til hvajeg kan gjøre.Enventuelt hva jeg kan gjøre med en RS2000 motoreller en 2.0 hvis jeg får tak i?RSTurbo kanskje?, hvis det ikke blir en allt for storconverteringsprosess..
and Posted November 20, 2003 Posted November 20, 2003 På tide å bytte bil :wink: 1.8Si minimum... www.fiestaturbo.com/content.php?page=zetectuning Sitat:1600 90ps The first thing to be aware of is that the 1.6 90ps unit fitted in the Si 16v and Ghia 16v is hugely restricted by it's tiny 26mm valves and will struggle to produce over 100bhp, even with major modification. Due to the bore size, the larger valve (32mm) heads from the 1.8 and 2.0 cannot be fitted. The only effective solutions to gain more power from these cars is Nitrous Oxide kits or transplanting the 1.8 or 2.0. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1). FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
focusst Posted November 23, 2003 Posted November 23, 2003 Mondeo 2,0 motor! Flytt over vannpumpe og bunnpanne (og muligens innsug, ikke spjeldhus) fra 1,6 motoren du har! Over til fienden...
Guest johskar Posted November 24, 2003 Posted November 24, 2003 På tide å bytte bil :wink: 1.8Si minimum... www.fiestaturbo.com/content.php?page=zetectuning Sitat:1600 90ps The first thing to be aware of is that the 1.6 90ps unit fitted in the Si 16v and Ghia 16v is hugely restricted by it's tiny 26mm valves and will struggle to produce over 100bhp, even with major modification. Due to the bore size, the larger valve (32mm) heads from the 1.8 and 2.0 cannot be fitted. The only effective solutions to gain more power from these cars is Nitrous Oxide kits or transplanting the 1.8 or 2.0. Bytte Bil? neitakk, mye mer morro å bytte motor.
Guest Bust Posted November 25, 2003 Posted November 25, 2003 var det ikke i 95 det ble innført bilavgifter basert på vekt, slagvolum og effekt? Da må du vel betale et slags mellomlegg før du får ombygningen godkjent.
and Posted November 25, 2003 Posted November 25, 2003 På tide å bytte bil :wink: 1.8Si minimum... Bytte Bil? neitakk, mye mer morro å bytte motor. Tenkte bare på at 1.6 CLX er laveste utstyrstrinn. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1). FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
and Posted November 25, 2003 Posted November 25, 2003 var det ikke i 95 det ble innført bilavgifter basert på vekt, slagvolum og effekt? Da må du vel betale et slags mellomlegg før du får ombygningen godkjent. Førstegang registrert før 1.1.1996 er den viktige datoen. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1). FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Guest johskar Posted November 26, 2003 Posted November 26, 2003 var det ikke i 95 det ble innført bilavgifter basert på vekt, slagvolum og effekt? Da må du vel betale et slags mellomlegg før du får ombygningen godkjent. Førstegang registrert før 1.1.1996 er den viktige datoen. Min er førstegangsregistrert en gang første halvår '95 og produsert 11/'94
Escorteren Posted March 14, 2004 Posted March 14, 2004 Jeg har tenkt på og trimme bilen også, har sett på turbo fra www.gikturbo.se det ser ut til at et komplett turbo kit med alle nødvendige deler koster rundt 15000 kr, dette er jo ikke så ille. Jeg har en escort 1.8 si, venter fremdeles på svar fra gik turbo angående pris til min bil. Du må montere turboen på bilen selv men de sender monterings anordning i lag med kittet i posten. Håper på effekt økning på 45 hk 105/150 hk Må oppgradere bremsene til rs 2000 spec men har ikke hørt med bil tilsynet enda om det er mulig å få den lovlig registrert på skilt Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"
Guest johskar Posted March 15, 2004 Posted March 15, 2004 min er en 1.6 den noen som har en Mondeo 2.0 motor til overs?`
Anders Posted March 15, 2004 Posted March 15, 2004 De fleste mondeoene er vel intakte ennå.. så motor må du nok lete litt etter Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest johskar Posted March 15, 2004 Posted March 15, 2004 Damn... Får ta en tur med hjullasteren i byn da Hmm... roadster.se har nye 1.8 og 2.0 Zetec'er, lurer på hva sommå til for å en slik til å kjøre i bilen min, er jo en 1.6i zetec i denfra før, dette må undersøkes.
Guest johskar Posted March 29, 2004 Posted March 29, 2004 Kan du ikke bare slenge inn RS2000 motoren min da? Jeg har jo alt du trenger Tja... muligens, hva var prisen?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now