Jump to content

Recommended Posts

Posted

dette er en is motor, hver morra når jeg starter bilen så går den rett opp på ca 2000rpm og blir der. hvis jeg vil at den skal gå ned til rundt 900-1000rpm må jeg la den stå i ca 6-7min på tomgang og ruse den litt ca 2. hver min da detter den ned 3-500rpm av gangen. det hjelper ikke å kjøre bilen, har ca 20 min til jobb og det er ingen forskjell når jeg kommer fram, altså med mindre den bare står på tomgang. ikke at bilen ikke går bra men er bare irriterende at den er sånn. har ikke prøvd å bytta tomgangs regulatoren ennå men misstenker at det kan være den som ikke er helt med. siden den noen ganger også spretter opp på 2000rpm og henger der litt. :huh: uansett noen som har no peil på hva det kan være?

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

Det høres veldig ut som tomgangsventilen. Det virker som om den henger litt.

Du kan bytte den eller rense den med forgasserrens!

[21' Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line]
[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert 2002]

Posted

kan ikke være no kaldstart eller noe da? en på jobben som mente det, men det er da vel ikke no sånn på is motoren?

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

ok får prøve å bytte den i dag når jeg kommer hjem da. se om det hjelper.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

funka ikke å rense den, kanskje 1 av 6 ganger nå så er den normal når jeg starter den. mye koster en sånn hos ford da?

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

Er ikke bare dårlige plugg ledninger? husk hvis det er dårlig kontakt øker tomgangen. kan jo bare plugge ut regulatoren egentli

Posted

kabla er splætt nye magnetor som koster ****** mye så tviler, og om jeg plugger ut kablen til regulatoren så stopper den tvært. men i dag tidlig så starta den på 1500rpm bare..dog så regner det og er ganske fuktig men den gikk aldri over 1500 på tomgang. altså jeg har ikke noen andre problemer enn dette, bilen går som ****..hehe bare så irriterende at den ikke går ned når man står og venter i kryss osv, høres jo litt jalla ut.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted
LordSnick Postert i går, 17:20

  funka ikke å rense den, kanskje 1 av 6 ganger nå så er den normal når jeg starter den. mye koster en sånn hos ford da?

Foen noen år tilbake kostet en tomgangsventil på DOCH'en ca kr.: 1100 på Ford.

Sikkert ikke store forskjellen i pris på denne til din motor.

[21' Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line]
[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert 2002]

Posted

ok. hmm prøver heller å fikse en fra en hugger eller noe.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

på min ohc motor, så kubber den når eg trekker ut ledningen.. så tror nok ikke det går an å kople ut regulatoren, hater den, den skaper seg hos meg å..

Posted

jeg kjører uten. tok ut pluggen og skrudde opp på tomgangskruen.

Posted
jeg kjører uten. tok ut pluggen og skrudde opp på tomgangskruen.

 

jah..den skruen ja..nullpunkt innstilling av gass spjeldet eller no, men uansett har prøvd det man da gikk bilen møkk..

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Guest LaFayette
Posted

Har samme problemet med helt ny regulator. Er nødt til å kjøre med den frakoblet.

Posted

tok å plugga eden helt ut i dag, gadd ikke mere tull :( har fått justert den så den ligger på 900 ca, mye bedre enn 1500 hehe :) men ett spml hva er oppgaven til denne tingen da? er det bra og kjøre med den frakobla?

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted
jeg kjører uten. tok ut pluggen og skrudde opp på tomgangskruen.

 

jah..den skruen ja..nullpunkt innstilling av gass spjeldet eller no, men uansett har prøvd det man da gikk bilen møkk..

 

Bare tull å tukle med gass-spjeldet. Skru av tomgangsregulatoren, del den i to ved å skru ut de to skruene og vask den i diesel, bruk pensel mens du presser inn og ut akslingen i midten. La den tørke godt, skru den sammen og sett den på igjen.

Høyt turtall kan også skyldes LMM, oljefordamping som går fra toppdekselet og inn i bendet fra Lmm hvis du har det. Dårlig gnist som som forrårsakes av dårlig tenningsanlegg osv.

Posted
jeg kjører uten. tok ut pluggen og skrudde opp på tomgangskruen.

 

jah..den skruen ja..nullpunkt innstilling av gass spjeldet eller no, men uansett har prøvd det man da gikk bilen møkk..

 

Bare tull å tukle med gass-spjeldet. Skru av tomgangsregulatoren, del den i to ved å skru ut de to skruene og vask den i diesel, bruk pensel mens du presser inn og ut akslingen i midten. La den tørke godt, skru den sammen og sett den på igjen.

Høyt turtall kan også skyldes LMM, oljefordamping som går fra toppdekselet og inn i bendet fra Lmm hvis du har det. Dårlig gnist som som forrårsakes av dårlig tenningsanlegg osv.

 

har prøvd detta flere ganger, bilen funker helt perfekt ellers starter med en gang og går som ****. tomgangen går ned etter en stund men tar lang tid, tak bare å kobla den ut og nå ligger den på normal tomgang, ingen forandring ellers på noe så da lar jeg det være slik.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...