Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Var ein fantastisk forbedring på den bmwen då, vist det stemmer så er jo det ein fantastisk olje
  3. Jeg velger å være tydelig her. NEI ! Selv Liqui Moly fraråder bruk av sine egne ekstra oljetilsetning i Molygen oljen fordi denne oljen allerede har en veldig spesiell additive pakke som ikke kan forbedres på noe vis.
  4. Hei. Tenkte å kuppe denne istedenfor å starte en ny tråd, satse på at det er innafor. Tenkte på lydisolering av Escorten mk3, da i dører og bakskjermer, noen som har erfaring med hva og hvordan dette best gjøres? Mvh Joakim
  5. lsamland

    Parklys

    Tusen takk for informasjonen, du har jo helt rett. Nå har jeg fått byttet og kontrollert alle lykter og lyspærer og nå virker alt. Nokk en gang tusen takk. Mvh Lars
  6. Kunne det gått og kjørt med meir tilsetningsstoffer for og få opp smøreevnen og trykket? Eller blir det smør på flesk?
  7. Javisst. Det kan du si. Jeg tilbyr bare info som folk selv må sjekke opp i før de velger hvordan de vil forholde seg til de de finner ut. Det er ingen penger i dette for meg, så det er ingen grunn til å pushe noe som helst. Helsyntetisk olje med API Rating SJ som også er katalysatortestet er sjelden vare da den også kan brukes av alle, kanskje, muligens med ett forbehold om uttak av motorer med direkte insprøytning som ikke tåler mye rensestoffer i oljen p.g.a. tenningsbank. Inntrykket er at folk flest ikke er spesielt interessert i det oljetekniske og i stedet velger antagelser og følelser som fundament når de velger favoritt merke sitt. Spør man noen om hvorfor de bruker den olje de gjør, så blir svaret ofte bla, bla, bla og aldri har jeg hørt en GOD og teknisk besvarelse med en overbevisende begrunnelse.
  8. Gode nyheter 🙂 skjønner ikkje korfør denne olja ikkje har vore fremhevet meir? Burde kanskje vore under rabatter på forumet då dei fleste her inne kan bruke den?
  9. grcossie

    Parklys

    Har du ikke parklys i tåkelysa og de innerste i hovedlykta er svinglys ?
  10. lsamland

    Parklys

    Hei Har en ford Galaxy 2010 modell med følgende informasjon 2.0 tdci 163 hk wa6 Motorkode txwa. Den var nylig på EU kontroll. fikk da en 2 feil på Parklys. ( gjelder begge sider) Jeg har sjekket at lyspærene virker, så gikk jeg over ALLE sikringene i motorrommet, inn under hanskerommet på passasjersiden, og i bagasjerommet. alle virker. Virker som pæra ikke får strøm, jeg har målt sokkelen. Noen som har noen forslag ? Ps jeg er ingen mekaniker. Bilde som er lagt ved er av billykta, og pæra det gjelder er den innerste mot grillen på bilen. Mvh Lars
  11. Det tror jeg på. Gutteroms sjappene pushet akkurat dette "Agip 10W/60 i hvermansen utgave" sølet for ca. 10 - 15 år siden og det raste motor an mas som en følge av det. En bekjent ville ha svar på hvorfor disse som selger kina dritt solgte på akkurat denne oljen og svaret er blitt en klassiker her lokalt. Det er fin pris og "Det står RACING på boksen." Denne tas nesten alltid frem i lystig lag selv i dag. Det triste er at 4T utgaven av denne oljen formentlig er meget god, noe vi ser at API ratingen SG. Ang. helsyntetiske Liqui Moly Molygen 5W/50, API rating SJ oljen "vår," så er det bare å si: "Good for you". Molygen 5W-50 | LIQUI MOLY (liqui-moly.com) Det er alltid ett godt tilleggstegn når en olje er frarådet brukt på MC motoren med våt clutch fordi oljen da er så glatt og solid at en våt MC-clutch VIL begynne å slure og deretter fortsette med det.
  12. Earlier
  13. Jeg har brukt og kjørt med Liquid Moly sine oljer i alle år på begge mine Forder og har vært meget fornøyd med deres produkter.
  14. Har kjørt litt med agip sin 10-60 olje, men er ein liten tikking som ikkje er heilt fornøyd med. Har bestilt liquid moly sin 5w-50 olje. Satser på den gjer jobben 😁
  15. Regner med at dem som har vært her en stund på forumet kjenner igjen denne https://www.finn.no/349584473
  16. Hei, her kan det være gem modul som er problemet evt ledningsnett
  17. Den må kodes oppigjen med en feilkodeleser og du må ha en inngangskode fra Ford
  18. Jeg vil argumentere for at det spiller ingen rolle hva som er den beste oljen. Alle de 50 beste oljene er MER enn overdrevet gode nok i forhold til de belastningene noen av oss vil klare å utsette dem for. Problemet har vært at miljøkrav har gjort motoroljene til hvermansen sin bruksbil "svakere" slik at motorprodusentene har blitt tvunget til å utvikler motorer som kan overleve når de må gå på dette sølet. Fyller man dette på en eldre motor med glidelagerturbo, da går det gjerne galt. Det er påstått at Chevy verksteder fylte Chevy sin egen oljetilsetning ved oljeskift i garantitiden.
  19. Her fokuseres det nesten utelukkende på de tekniske egenskapene til de forskjellige oljene. https://www.youtube.com/@themotoroilgeek/videos Ford Boss Me er en annen med mye kunnskap, men jeg finner ikke den spesielle 4T Mobil1 15W/50 oljen i dette klippet.
  20. Idar

    Common Rail

    Takker for hjelpa👍 Lufta manuelt ved filter og dyser, diesel kom fram, men som sagt ikke mulig å starte. Ville ikke prøve å tvinge den igang med bremserens eller startspray. Kom plutselig på hva du skrev om startsperre og tenkte jeg for prøve som siste utvei og prøve reserve nøkkelen og da start'n med det samme. Enden på visa er at bilen går som ei kule, men må bruke begge nøklene en til å låse opp og igjen og en til start. Hvordan for jeg lagt inn nøkkelen igjen🤔
  21. Det høyre nærlyset på min Focus, 2 tdi, model 2012, slutter å virke i blant. Og det kommer opp melding i displayet om dette. Når det skjer, er det bare og skru av kjørelyset, og sette det på igjen. Hva kan problemet være?
  22. Da kan du nok bare kjøre, tømming av minne kondensator som du har gjort funker av og til. Slangene og diffrykk sensor kan være hele årsaken. Visst filteret er tett, så ser du det i forkant. Temp sensor setter egne feilkoder visst det er feil på de
  23. Artig gammel tråd, og nå 13 år senere er det fortsatt akkurat like mange meninger om hva som er bra. Felles for de aller fleste er vel at det er meninger, og ingen godt dokumenterte erfaringer. Jeg kjørte 20w-50 mineralolje etter anbefaling fra Jens Hannestad (Jenspeed) i mange år. Så var jeg innom Payback olje siden min arbeidsgiver solgte dette en periode. Så gikk jeg over til Fuchs (tidligere Silkolene) Titan Pro S (10w-50) eller Pro R (15w-50) som er veldig populært i England. Motoren min ble overhalt av Harvey Gibbs i England i fjor, fikk ingen tilbakemeldinger som tilsa at det hadde vært problemer med smøring tidligere, den motoren hadde da gått ca 120000km. Jeg kjøpte meg en god del liter Fuchs olje for noen år siden, har fortsatt igjen en god del der, så kommer til å fortsette å kjøre på det. Fuchs Titan Pro oljene har også denne "SJ" API ratingen som RS 1000 nevner (i tillegg til SH og SL).
  24. Som tilleggsinfo så kjøre jeg to etapper på 100km nå i helgen hvor bilen fungerte bra og ingen feilkoder dukket opp. Er det mulig at drenering av reststrøm fra PCU kan ha slettet tidligere registrerte verdier? Tenker å levere bilen på verksted for å slette opplæringsverdier, men bare lurte på om min armatør metode kan ha fungert?
  25. Hei og takker veldig for svar! Skal levere bilen til et verksted som kan slettet opplæringsverdiene. Jeg harogså byttet sensoren med tilhørende slanger (for trykk ?) som er koblet til DPF filer Slangene var pill råtne. Byttet også temperaturmåler. Det kan jo været feilen ligger her og ikke i filter. Bilen har kjørt 240 000km. Ellers den daglige bruken av bilen de siste par årene vært korte turer til barnehagen med 5 min kjøring, foruten lengre turer i ferien. Ikke den mest gunstige bruken av bilen vil jeg tro. Selv bruker jeg som oftes el bil siden jobben er i sentrum. Billigere parkering.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...