All Activity
- Today
-
Man får lest ut feilkoder på de ulike komponentene i varmerer på disse, visst man har rett utstyr. Er litt kronglete å få ut varmeren, men det går visst man flytter motor så langt frem den går på høgre sida
-
Topp. Skal ta det tilbake til verksted så er det håp om fix og reddning 🤗 Takk for svar og hjelp🤝
-
Visst tenner er død, så er det å skifte glødeplugg. Den kan og være låst med feilkode pga 3 mislykkede startforsøk, kan da være nok å slette feilkoder. Ofte er det silen inni der, som kokser til og hindrer dieselen å komme på glødeplugg, silen har jeg fjernet på min egen og på mangen andre uten problem
-
Så du mener den kan reddes?
-
Tenner/brenner er død og info jeg fikk var at den må byttes 😞
-
Hva er galt med den du har, les av feilkoder og overhal den ved behov. Har tatt mangen slike oppgjennom åra
-
Rebell started following Parkeringsvarmer Kuga MK I
-
Hallo Ford venner. Webastoen i Kuga'n min har sagt takk for seg. En mekke fyr jeg kjenner foreslo å sjekke kinavarmere som jo er veldig billig ift orginalen. Er det noen her som har hatt samme tanke evt har satt inn en slik? Hvis ja, hvor får man tak i en slik og hvor mye kom det på?
-
😂 God bedring 👍
-
Takk igjen for utrolig god hjelp og info😊 Går nok for steg 1 nå. Så får en sanke litt deler etterhvert og kanskje ta det et steg videre. Dette er en helt original bil så vil ikke tukle for mye med den heller. Ikke mange urørte sedaner igjen.
-
Den detaljen fikk jeg ikke med meg og jeg skylder på migrene😅 Jeg var mer fokusert på hvor blank i lakken bilen er
-
Hvis DU godkjenner Toyota-lokket i felgen så blir det nok værende slik
-
Ja, vil påstår at nå i 2025 er det oppsettet: 1. 3" eksosanlegg. 2. 01D139x dysene 3. 3 BAR MAP sensor. 4. MSD chip 5. -31 eller -34 wastegate actuator som er det som er den enkleste og greieste løsningen for som har ambisjoner i 300 hp klassen. Er ambisjonene større enn ca. 319 hp da er STOR intercooler, ett GODT luftfilter og større turbo ett absolutt MUST! Airetc intercooler: Sierra, Sapphire 2WD/4WD & Escort Cosworths - AIRTEC Motorsport Oppgradert T34 turbo: Garrett Classic | Lancia Delta HF Integrale 16V | Evo 1 16V – Garrett Motion Med original luftfilterboks, original turbo, original intercooler og originalt eksosanlegg klarer ikke motoren å flytte noe særlig med luft og da er de originale dysene store nok til at de klarer å følge på med korrekt mengde bensin. Derfor holder det da med hakket hardere wastegate actuator og ett Steg 1 chip.
-
@SierraCL Looking good👌
- Yesterday
-
de siemens dysene er jo og få tak i. så da er vel det veien og gå. vil ikke ha datasprut.
-
Disse dysene og ett MSD chip til 55 lb/ hr dyser er sannsynligvis det enkleste og beste. https://www.racetronix.biz/p/55-lb-hr-low-z-injector/01d139x
-
Problemet her er at ALT er haugane gammelt. Alle de gamle dysene er gått ut av produksjon og det er så lite penger å tjene på de 7 Cosworthene som har overlevd at chipgutta bare selger de samme gamle chippene til de gamle dysene som er ute av produksjon. https://www.autodoc.co.no/bosch/1150269?utm_medium=cpc&utm_source=google&tb_prm=1398030167&gadw=1&gad_source=2&gad_campaignid=1398030167&gclid=EAIaIQobChMI6vbP8vmZjgMVAEeRBR02PQ37EAEYASAAEgLQ5vD_BwE https://www.racetronix.com/3102FM.html De fleste i dag går jo for datasprut og da er dyseutvalget uendelig. I dette landet har folk brukt de glimrende Siemens 630 ccm dysene med forskjellige chip og litt ymse resultater innledningsvis.
-
-
De grå 403 dysene kom opp som alternativ. Ikke lett dette. Hva erstatta grønndysene? Er en jungel på nettet med div dyser osv. Men 400 dysene kom opp som alternativ. Noen som har en link til riktige dyser? Kjedelig hvis jeg bestiller feil.
-
Værsågod. Ser vi her: https://www.gomog.com/allmorgan/InjectorRatesBosch.html så ser vi at 803 grønndysene er oppgitt til 37,1 lb/hr som betyr at de kan støtte en turbo som klarer å levere 29,7 lb/min. med luft = ca. 297 hp. Dette virker sikkert lite for noen, men 8 stk. dyser som går med 93% duty støtter 55 lb/min. med luft som er det RS500 turboen er oppgitt til. 403 grådysene er oppgitt til 52 lb/hr som betyr at de kan støtte en turbo som leverer 41,6 lb/min. med luft = ca. 416 hp. 403 dysene har vist seg å fungere godt i motorsport, men de fungerer ikke spesielt godt på en mild original motor. Følger du linken til chippene så kan du velge mellom forskjellige dyse alternativ.
-
Takk for masse god info😊 Ser flere selger de grå bosh dysene nå som de grønne ikke er å oppdrive. Vil disse funke? Eventuelt delenr eller link til noen som fungerer bra til dette oppsettet.
-
Trimming av motor handler først og fremst om å gjøre motoren i stand til å flytte en større luftmasse enn originalt fra før luftfilteret til etter eksosanlegget, helst ved å fjerne restriksjoner og åpne opp det som er for trangt. Har man en turbomotor så gjør man dette dette enklest og billigst ved å øke ladetrykket ved hjelp av en -31 eller -34 actuator og evt. boost controller / bleed ventil, men den beste og eneste korrekte løsningen er å kombinere de to oppskriftene. Følger vi luftens vei gjennom systemet: 1. RS500 GR.A luft filteret. 2. STOR intercooler da den originale gir ett trykkfall på ca. 0,25 BAR. 3. 3" eksosanlegg da det originale gir ett trykkfall på ca. 0,25 BAR. 4. Dyser. 0-280-150- 803 dysene kommer i utgangspunket fra en gammel Porche med M44 motor. Moderne dyser har delenr. 0-280-155 - ???, 0-280-156-??+ osv Bosch 0280150803 / Porsche 95160611000 | INJECTOR PLANET CORP. Bosch 0280156030 / Chrysler 04852747AA | INJECTOR PLANET CORP. Bosch 0280155968 / Volvo 9202100 | INJECTOR PLANET CORP. Dette er dyser som er spesifikt designet for bruk med 4V topplokk. 5. Chip tilpasset 3 BAR MAP sensor og de aktuelle dysene. I prioritert rekkefølge: Eksosanlegg: Mongoose stainless steel exhaust system: Ford Sapphire Cosworth 4wd Intercooler og luftfilter. Sierra, Sapphire 2WD/4WD & Escort Cosworths - AIRTEC Motorsport Actuator: -31 Wastegate Actuator to fit 4wd Sierra RS Cosworth Chip: Ecu Chips Dette rekker til 300 + hp. SKAL du ha 350 hp på Norsk pumpebensin, så Må du i tillegg montere en større turbo enn en 35 år gammel 47 mm Garrett T3 og du bør virkelig montere større dyser enn de ovennevnte ca. 42 lb/hr - ca. 440 ccm dysene.
- Last week
-
hvilke dyser er og få kjøpt nå og som fungerer til dette oppsettet? noen som har noe tips? hvem kan ordne chip og gjerne kontaktinfo.
-
snublefot joined the community
-
For den effekten trenger du et god gammeldags "grønndyse oppsett". Dvs 3" eksosanlegg (gjerne med passende katalysator for EU kontroller etc, større dyser (f.eks Bosch "grønne" 803, men disse er nå utgått, så ikke å få kjøpt nye), en 3 bar MAP sensor, et chip tilpasset ditt oppsett (produsert av noen som KAN dette) og gjerne en større intercooler (som oftest en RS500 variant). Aner ikke hvordan stand bilen er i, men sjekk gjerne bensinslanger, bensintrykksregulator og ikke minst bensinpumpe også. Så må ladetrykk etc tilpasses det nye oppsettet. Når alt er på plass er det en god ide å få sjekket alt med en bredbåndslambda så man vet at alt er på stell.
-
Det har skjedd litt siden siste innlegget i tråden juni 2019. LMK var tilstede når MIL bensinstasjonen i Bergen fikk sitt blåskilt den 19. juni av Bergen kommune ved Byantikvaren. Viktig anerkjennelse for MIL stasjonen i Bergen. Stasjonen ble fredet 15.04.2021 https://riksantikvaren.no/fredninger/mil-veteranstasjon/