All Activity
- Yesterday
-
jeg har bestemt meg for grønndyse oppsett nå. skal bestille chip fra motorsport development sammen med 3 bar map sensor derfra. får opp noen alternativer på boost cotrol standard, bleed valve, air injection system, electronic boost controler hva skal jeg velge her? noe jeg burde kjøpe? på ecu babyboard er det standard l8 weber, pectel l8, collins l8 trenger jeg closed loop? har bestilt -31 acctuator greit og spørre så jeg ikke bestiller feil. må også kjøpe 3" eksos noen som har? og rs500 intercooler.
-
Nei, er trykkbryteren, som regulerer trykket ved å slå av og på strøm til clutch
-
jeg så de. men kom på en som har mye cosworter. og han hadde. men trur jeg kjøper disse også.
-
God Karma og timing? https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/415210635?
-
Lycke28 joined the community
-
Har noen delenr på dørskinn til Sierra jeg prøver å finne ut av. Vet at noen karosseridelenr "endrer" seg når de passer neste generasjon som feks Escort Mk3 og Mk4. Mulig det jeg har er "gamle" delenr for noen av de ser jeg bare er til Sierra Mk1 i følge det jeg finner av nettsøk? Fordør 1623759 Bakdør 6170646 Bakdør 6500416 Bakdør stv 6095636 Det er ikke langdører, men i dag bør det ikke være noe problem å forlenge en 5dør/sedandør. Er villig til å ofre skinn om det er fører til noen reprodeler i fremtiden.
-
-
Værsågod, bare hyggelig. Kjekt å friske opp igjen gammel kunnskap og oppdatere hukommelsen i forhold til hva som er aktuelt og uaktuelt nå i dag. Hadde en mistanke om det og det vi såg her lokalt i gamle dager var at disse steg 1 Cosworthene fungerte forbausende godt gjennom en årrekke når de hadde fått litt ekstra oppmerksomhet fra eiere som tok hensyn til de begrensningene som er i ett slikt oppsett. Med 3" eksosanlegg, hullborret luftfilterboks og 1,6 BAR peak ladetrykk i mellomregisteret som så faller til ca. 1,0 BAR ladetrykk på ca. 6500 o/min så går bilene virkelig godt fra 0 - ca. 140 km/t og det finnes tidlapper som viser 0 - 136,? km/t på 8.305 sek. fra Street legal stevne på Eikås i sin tid om jeg husker rett. NB! Man MÅ ALDRI finne på grisekjøre en bil med dette oppsettet like hardt og like lenge på høye turtall som det man trygt kan gjøre med en steg 3 sats, men på gate er ikke det ett stort problem fordi den aktuelle utfordreren vanligvis er blitt frakjørt.
- Last week
-
Finnes det sikkerhetsventil til ac på mondeo mk4?
-
Man får lest ut feilkoder på de ulike komponentene i varmerer på disse, visst man har rett utstyr. Er litt kronglete å få ut varmeren, men det går visst man flytter motor så langt frem den går på høgre sida
-
Topp. Skal ta det tilbake til verksted så er det håp om fix og reddning 🤗 Takk for svar og hjelp🤝
-
Visst tenner er død, så er det å skifte glødeplugg. Den kan og være låst med feilkode pga 3 mislykkede startforsøk, kan da være nok å slette feilkoder. Ofte er det silen inni der, som kokser til og hindrer dieselen å komme på glødeplugg, silen har jeg fjernet på min egen og på mangen andre uten problem
-
Så du mener den kan reddes?
-
Tenner/brenner er død og info jeg fikk var at den må byttes 😞
-
Hva er galt med den du har, les av feilkoder og overhal den ved behov. Har tatt mangen slike oppgjennom åra
-
Rebell started following Parkeringsvarmer Kuga MK I
-
Hallo Ford venner. Webastoen i Kuga'n min har sagt takk for seg. En mekke fyr jeg kjenner foreslo å sjekke kinavarmere som jo er veldig billig ift orginalen. Er det noen her som har hatt samme tanke evt har satt inn en slik? Hvis ja, hvor får man tak i en slik og hvor mye kom det på?
-
😂 God bedring 👍
-
Takk igjen for utrolig god hjelp og info😊 Går nok for steg 1 nå. Så får en sanke litt deler etterhvert og kanskje ta det et steg videre. Dette er en helt original bil så vil ikke tukle for mye med den heller. Ikke mange urørte sedaner igjen.
-
Den detaljen fikk jeg ikke med meg og jeg skylder på migrene😅 Jeg var mer fokusert på hvor blank i lakken bilen er
-
Hvis DU godkjenner Toyota-lokket i felgen så blir det nok værende slik
-
Ja, vil påstår at nå i 2025 er det oppsettet: 1. 3" eksosanlegg. 2. 01D139x dysene 3. 3 BAR MAP sensor. 4. MSD chip 5. -31 eller -34 wastegate actuator som er det som er den enkleste og greieste løsningen for som har ambisjoner i 300 hp klassen. Er ambisjonene større enn ca. 319 hp da er STOR intercooler, ett GODT luftfilter og større turbo ett absolutt MUST! Airetc intercooler: Sierra, Sapphire 2WD/4WD & Escort Cosworths - AIRTEC Motorsport Oppgradert T34 turbo: Garrett Classic | Lancia Delta HF Integrale 16V | Evo 1 16V – Garrett Motion Med original luftfilterboks, original turbo, original intercooler og originalt eksosanlegg klarer ikke motoren å flytte noe særlig med luft og da er de originale dysene store nok til at de klarer å følge på med korrekt mengde bensin. Derfor holder det da med hakket hardere wastegate actuator og ett Steg 1 chip. Etter at originalsprutet er chippet eller datasprutet mappet, så tenker jeg at det i praksis spiller forsvinnende liten rolle om man kjører det originale Cosworth sprutet eller om man har valgt å gå for datasprut. De som tjener penger på å selge datasprut og de som tjener penger på å montere og mappe datasprut er selvsagt sterkt uenig. Problemet med Cosworthsprutet er ikke selve sprutet. Problemet er at ett rundt 40 år gammelt ledningsnett som er av heller tvilsom kvalitet gjør at motoren oppleves som fuskende og ustabil. Nye datasprut får vanligvis fordelen av ett nytt ledningsnett som da fjerner problemet. Heldigvis finnes det flett nye ettermarkeds ledningsnett av meget høy kvalitet til Cosworthene, og det er i grunnen alt som skal til for å få ubetinget suksess. Med en Amerikansk tenningsforsterker og fra f.eks. FAST, Intellitronix eller PerTronix mener jeg at man med fordel kan beholde den originale fordeleren. En lokalt helt kjører dette på sin Volvo med B230 motor med original blokkmontert fordeler fra en eldgammel forgassermotor. Kjører 2,3 BAR ladetrykk fra en 58/62 mm turbo, dra 7800 o/min og det er 100% fuskfritt. Ignition Boxes at Summit Racing
-
@SierraCL Looking good👌
-
de siemens dysene er jo og få tak i. så da er vel det veien og gå. vil ikke ha datasprut.
-
Disse dysene og ett MSD chip til 55 lb/ hr dyser er sannsynligvis det enkleste og beste. https://www.racetronix.biz/p/55-lb-hr-low-z-injector/01d139x
-
Problemet her er at ALT er haugane gammelt. Alle de gamle dysene er gått ut av produksjon og det er så lite penger å tjene på de 7 Cosworthene som har overlevd at chipgutta bare selger de samme gamle chippene til de gamle dysene som er ute av produksjon. https://www.autodoc.co.no/bosch/1150269?utm_medium=cpc&utm_source=google&tb_prm=1398030167&gadw=1&gad_source=2&gad_campaignid=1398030167&gclid=EAIaIQobChMI6vbP8vmZjgMVAEeRBR02PQ37EAEYASAAEgLQ5vD_BwE https://www.racetronix.com/3102FM.html De fleste i dag går jo for datasprut og da er dyseutvalget uendelig. I dette landet har folk brukt de glimrende Siemens 630 ccm dysene med forskjellige chip og litt ymse resultater innledningsvis.
-