Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Hei😊 kodene er slettet og ikke kommet tilbake på nåværende tidspunkt. Min ICarsoft har ikke funksjonen for å resette verdier. Sikkert lurt å gjøre dette på et verksted slik at jeg forsikrer meg om at PCM har forstått at den har fått nye deler?
  3. Today
  4. Trenger motor fester braketter fra blokk til en 77 ford Capri 2l v6 eller tekgnig av braketter
  5. En ohm-måling på ~7 ohm indikerer at varmeelementene burde fungere, men det kan være en brudd eller dårlig forbindelse et sted som bare vises under belastning. Hvis mulig, prøv å gi varmeelementene direkte strøm fra et eksternt 12V batteri for å se om de varmes opp.
  6. Prøv å bruke en manuell dieselpumpe for å trekke diesel gjennom systemet og ut av injektorene for å sikre at all luft er fjernet.
  7. Det samme gjør jeg med Sierraen og Mondeoen Når tilbudet er der må man benytte det på best mulig måte og jeg kommer til å fortsette med det så lenge man kan. Jeg regner vel med at de fleste som vet og er blitt opplyst om dette, gjør akkurat det samme med sine veteranbiler. Det er iallefall mitt inntrykk etter å lest diverse innlegg rundt om på nettet.
  8. Nå kjenner jeg ikke spesielt til denne bilen men er jo i prinsipp en Mondeo så regner med samme prosedyrer som den. Har du forsøkt å slette kodene, kommer de tilbake? Sjekk om din ICraft har den funksjonen som heter noe med relearing DPF value eller noe lignende. PCM (hjernen til bilen) forstår ikke at den har fått nye deler om du ikke forteller den det og vil da bruke de gamle verdiene som ligger inne. Verdiene blir ikke slettet ved å forsøke "drenere" strøm fra bilen.
  9. Fryktet dette. Nå er det veteransesong så andelen 98 vil nok øke noe men vil trolig ikke gi noe utslag på vedtaket, ennå. Nå står det vel ikke noe om 98 oktan har 5,7% av det totale drivstoffsalget eller om det er 5,7% av det totale bensinsalget men uansett så viser det jo hvor lite veterankjøretøyer forbruker av drivstoff. Er jo noen som hevder at veterankjøretøy forurenser så mye 🤔 Jeg fyller i hvert fall 98 på mine veteraner 😊
  10. Jeg har skiftet dieselpartikkelfilter og tappet ECU/PCU (?) for reststøm. Resultat: Bilen gikk straks ut av limp mode, men motor varsellampa lyste fortsatt. Etter at motoren hadde gått litt så forsvant lys i varsellampa og feilkoder P246B (feil filer del regenerering), P2463 (diesel parrticulate filter-soot Accumulation), P242F (diesel particulate filter restriction-ash accumulation kunne slettes. Tok bilen på en liten test tur hvor alt så ut til å fungere som normalt. Spørmålet mitt er om det finnes noen oppstartprosedyre som må eller bør følges? Må man programmere inn noen nye verdier på filter eller noe annet? Bør jeg levere bilen til et verksted med diagnoseverktøy en ICarsoft CR Pro? Hilsen en hobby mekaniker som prøver å lære litt😊
  11. En oppdatering om 98 oktan fra LMK. Frp får ikke gjennomslag for 98 oktan! og Status på salg av 98 oktan. Salget av 98 oktan i 2024 (til og med april) er 5,7% som er opp 3,7% fra kun 2% i 2023 av det totale salget før flere kjøretøyorganisasjoner løftet dette på agendaen i 2023. Her har vi selv ansvaret for å vise at det er behov ved pumpene når bensinstasjonen tilbyr 98 oktan. For noe sikringskvalitet ble det ikke.
  12. Yesterday
  13. Endring i camplanen da gresscampen er blitt stengt pga brannfare. Grunnet svært lite regn, og mye varmt vær så er campen på gressletta vi har tradisjonelt brukt stengt. Men fortvil ikke, følgende mulighet er fortsatt til stede: - Dere som bor på hotell benytter parkeringsplassen foran. - Dere som kommer når bommen er stengt har anledning til å slå opp camp til høyre før parkeringsplassen til hotellet. - Dere som kommer når bommen er åpen så er det anledning til å slå opp camp på gocart-banen inne på området. Følg rett frem igjennom depotområdet også finner du plassen til høyre.
  14. Hei, den slangen som er blå på bildet til venstre for 3tallet, er drenering
  15. https://www.autoscout24.com/offers/ford-sierra-ungeschweisstes-coupe-super-zustand--gasoline-red-7c4355f2-1513-4b77-a010-c03270e71aac
  16. Om du går inn på menyen med skiftenøkkelen så skal du finne en meny for å resette EGR-ventilen, det skal gjøres om du har byttet ventilen. Har du allerede gjort dette så ville jeg forsøkt å slette koden og se om den kommer tilbake, men du må som nevnt resette den nye ventil først.
  17. Den mistet kraft fremdeles men ikke sånn som før. Jeg kjøpte ny egr ventil og det løste problemet. Men det dukket opp motor feilmelding og det kom opp denne koden i Fordscan: P0406 EGR sensor a circuit high. Bilen fungerer normalt, skal jeg bare slette denne og ikke tenke mer på det?
  18. Hei😊 Bilen lukter ubehagelig innvendig. Jeg mistenker at dreneringen til AC er tett siden det ikke er noe vann på bakken under bilen når anlegget står på full guffe i Oslo varmen. Ønsker å stake opp eventuelt blåse rør åpent med trykkluft. I denne forbindelse motta jeg gjerne tips. Gjerne også tips på lokasjon av dreneringsrør på undersiden av bilen. Jeg har fjernet pollenfilter og planlegger en rens av AC etter at åpen drenering er verifisert. Mottar all hjelp med stor takk! Mvh Lars
  19. Last week
  20. Hei, feilkoden på nøkkel, kan være startsperre. Hvet ikke om de har matepumpe i tank, har de ikke det, kan detvære greit å lufte ved å suge på retur siden av dyser
  21. Hei. Virker som det er folk med kunnskaper her. Problemet er at jeg har tatt ut dysene på min 2,2 l PSA motor samt skiftet diesel filter ( Outlander ) 2012. Gjorde ordentlig rent både utvendig og innvendig ( lekkasje på 3 dyser ) skiftet kobber pakninger og o ringer samt tettninger. Denne skal jo være selvluftende, men nei startet ikke. Har ohmet alle innjektorende og de viser tilnærmet lik verdi på 170-180 k ohm. Kan jeg ha fått luft i høytrykkspumpa som jeg ikke blir kvitt? Har diesel frem til dysene. Må dysene programmeres på nytt. Fikk en feilkode på OBD2 leseren P0513 som egentlig sier feil med nøkkel, sjekket batteri og det var 3,2 V Takknemlig for gode råd og tips😄
  22. Ny oppdatering: Bilen går som smurt. Har bestilt nye stabstagforinger i og med at de ser knusktørr og sprukken ut. Har også justert dødgang i rattet da det hadde typ 10cm dødgang! Fikk bestilt framskjermer også, de måtte jeg bestille fra hellas, så de er nok ikke her på en god stund. Alle ekstralys og tilhørende ledningsnett er nappa ut. Ellers har jeg undersøkt veivakselgiveren, er ikke stor aktivitet der, prøvde å spraye den med bremserens uten hell. Må nok ha muttertrekker for å få den av, og da må radiator ut. Fin lørdagskveldsjobb 😂
  23. Etis er ikke i bruk lenger, gått over på et annet system nå. Har du skilt nr?
  24. Heisann, jeg har tatt på meg et gigantisk prosjekt som jeg både angrer og gleder meg over. Jeg har renset motorblokk, toppakning og inntak fri for karbon. Det var helt tett og karbonet hadde startet å løsne over ventilene. Jeg har timet opp veiv, kam og kjede, ganske sikker på at alt er i orden der. Slet litt med å få grep på om det holdt å låse hjulene med timingverktøy. Saken er at jeg har slitt med å finne god info fra ford etis. Jeg har en 2010 hatchback 85kw/116hk. VIN nr finnes ikke i systemet. Er etis rett og slett begrenset eller skulle jeg hatt servicemanual fra en annen instans? Jeg tror motoren tilhører motorkode TYBA da dette er det mest identiske innholdet jeg finner.
  25. Jeg mente det jeg også. Stemmer det bildet du la ut med det jeg lette etter. Men bildet jeg fant var fra en fiesta tråd. Så flere av de som er laget tydeligvis. De på xr4i’n ser endel breiere ut også [emoji1305] Sent from my iPhone using Tapatalk
  26. Mon tro hva det koster å få felgene bygd om? Kanskje på tide med en felgtråd om bare bøse felger?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...