Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Helt enig med grcossie, trolig defekt svinghjul. Jeg ville ikke kjørt med bilen.
  3. Noen fare for stans i nærmeste fremtid? Har bestilt time på verksted, men skulle gjerne brukt bilen i mellomtiden.
  4. RS 1000

    Coil Pack

    Dette er å anse som en investeringsmulighet. Det koster en del, men man får også mye for pengene, sannsynligvis det i praksis beste tenningsanlegget på markedet til de motorene som kan benytte seg av muligheten. "Behovet" er det vel sådär med. Liten pluggåpning ordner det meste i biler som i praksis brukes lite og ingenting.
  5. Gikk ut å testet litt etter innlegget ditt, og det kan virke som utløserlageret er synderen. Merker vibrasjon på clutchen og lyden forandrer seg når jeg tar inn og ut clutch. Ble nesten helt borte et øyeblikk.
  6. SierraCL

    Coil Pack

    Ja da er vel ikke prisen altfor galen allikevel hvis behovet faktisk er der.
  7. Yesterday
  8. RS 1000

    Coil Pack

    Hehe, Foreslår Gr.A coil og Champion QC57 plugger justert til ca. 0.25 mm gap. Som vi ser godt nok til litt nord for 100 hp pr. sylinder. : Ett godt stykke unna de 300+ hp pr. sylinder som med suksess kjøres med R35 coilene. Presiserer at dette kun gjelder R35 coilkittet og ikke coil-on-plug på generelt grunnlag.
  9. Tenker vi gjør en samletråd på dette for blir vel ikke populær hos Cosworthskylappene om jeg spammer forumet med Transit? https://auksjonen.no/auksjon/2013_Ford_Transit_22-155_D_HengerfesteHøyt_tak/277500 Dette er snadder! 2013 mellomlang med 2800kg henger, og 155hk! Når så du sist en 155hk som ikke stod i en Jumbo? Utropet er på kun 39K, og ja det frister! Rusten er ikke håpløs, kmstanden er riktig, og serviceheftet er fulgt opp da den var linjenettbil i BKK Bergen samt senere hos neste eier i Knarvik. Høye taket kunne jeg være uten, men kan leve med flosshatten på når fremdriften skjer med 155hk! Det er 40hk mer enn hva jeg har i dag, og med en moderne henger på ca 650kg samt en rev på ca 1450kg så bør det helst ikke være så bratt når du har en Transit med norgesmotoren 115hk eller mindre. Skal nok ikke være så altfor bråkjekk med 125hk utgaven heller. 140hk i korte Sporten sitter i minnet fra året 2010, men da bør interessen stoppe ved Sierra. For 2 tonn på hengerfeste kommer du ikke langt med lovlig om du lever i 2022. Focus Mk3 RS er bare å glemme bak den. Men hva skal jeg med denne 155hk i dag, og hvor skal jeg legge i vei med en dieselpris på 24,24kr pr i dag? Elektrisk rallycross i Høljes? Oslo-Høljes er 22mil. 0,9L er 155hkforbruket i brosjyren. Da er vi på 485kr hver vei. Legg på alle bommene, og jeg blir hjemme. Rallycross tidlig 10tall, og jeg hadde reist uten tanke på utgiftene. Jeg trenger 155hk i bakken opp til Vinstra Motorsportarena. Men der har vi bare 1 treff i året for det er jo maks hva Fordfolket klarer å delta på. Det er ikke meg. Det er deg. For jeg skulle gjerne hatt 2 banetreff, men det går jo ikke når alle skal sitte hjemme eller i solsenga på Granka sammen med Chartersvenn. Var dette en annonse lagt ut før de harde 20 åra så skulle jeg festet som det var 10tallet. Men det er det ikke, og jeg har egentlig ikke bruk for denne snadder treffsupportbilen av en Transit i 2022, men hva med deg?
  10. Har en følelse av at det kanskje blir et værre regnestykke? De prisene du har postet har bare ligget noen ører over 1 kr mer for literen på Oslopriser. Vet ikke hva frakttilegget på drivstoff nord i landet er eller hvor stor Tromsøavgiften er eller om prisen presses så det ikke tar helt av i nord? Er mange om beinet på det ekstra kronestykket i Tromsø. Til sammenligning så går det sånn ca 1200kr måneden I bompenger om du kun kjører inn og ut av Oslo til nabofylket Akershus som nå heter Viken på hverdagen som jobbreise. Smell på litt fritidsreiser for den som ikke sliter i stykker sofaen hjemme så er det fullt mulig å å nå 1400kr. Fikk også en grei ørevarmer i dag med 24.24kr diesel, 26,50kr 95, og 27,68kr for 98 på Shell i dag. Bra prishopp på over 4 kroner fra 20kr diesel på morgenkvisten. 95 bikket igjen over 25 kr forrige uke etter en lang periode med lave 😄 priser. Så nå er vi i gang. Spennende hva neste uke bringer. Det settes stadig nye rekorder i USA og Kanada på samme tid nå så det er på opptur globalt.
  11. Gustad

    Nøkkel kode

    Hei godtfolk. Da har jeg vært så uheldig å miste den eneste bilnøkkelen vi har, attpå til så er dette en brukt import 😱 s-max 2009 mod. E det noen plasser som jeg kan finne nøkkel nr?
  12. Last week
  13. SierraCL

    Coil Pack

    Vites det hva som ble brukt den gang disse gikk på banen? Ble vel kjørt godt trykk
  14. RS 1000

    Coil Pack

    MSD6 er mye brukt rundtom, men det det er selvsagt gode grunner til at MSD også lager LANGT kraftigere og dyrere saker. Det var nylig en gammel Amerikaner med nybygget 512 CID V8 motor i den lokale Dynapacken. Høykvalitet ettermarkeds fordeler samt amerikansk tenningsforsterker med tilhørende coil. Tradisjonelle tennplugger med 2,5 mm tykk senterelektrode og 1,3 mm pluggåpning uten noen problemer. Jepp, hovedulempen med kraftige "coil on plug" anlegg som er egnet til trimmede motorer er den høye prisen. Det er derfor det er så mange som i stedet velger å bruke originalsaker som Audi 1,8T og Ford Zetec WS coil. Dette er ikke gode greier.
  15. Beste er å få den sveist på igjen, men har sett noen som har brukt patentbånd
  16. Jeg må feste eksospotten på Mondeo Mk4. Festet på lydpotten knakk. Har prøvd med strips og tau men det ryker naturligvis av. 😂 Hvordan fester jeg denne? Det er helt ytterst. Ser ut som det har vært sveiset fast. Kan jeg bruke Monteringsbånd?
  17. Sierrakaren

    Coil Pack

    10 tusen pluss datasprut og mapping.... Blir vell over 20 tusen tenker eg skal man oppgradere " kun" tenningsanlegget
  18. På tide å hente frem igjen Johan Falk og Frank Wagner for å rydde opp i Gøteborg.
  19. SierraCL

    Coil Pack

    Husker msd cdi opplegg var populært før. Blir det bedre gnist med coil on plug? Snakker jo nærmere 10000kr mva inkl....
  20. Klikkfangst tenkte du? Vi er i 2022 nå. Volvo av knarkere for knarkere 😄 Husker jeg var på fabrikktur der da 740 ble 940. Var andre tider det. Er det bilde av eksplosjonen? https://www.expressen.se/nyheter/knarkhandeln-pa-volvo--sprangdad-och-dodshot Fabriksgolven är gängens nya handelsplats för narkotika. På Volvo Cars-fabriken i Göteborg konkurrerar flera av stadens kriminella nätverk om den nya marknaden. Kulmen blev ett bombdåd när en chefs bil sprängdes i luften på personalparkeringen. Nu patrulleras fabriken med narkotikahundar – men oron är fortfarande stor hos delar av personalen. – Företaget måste ha bättre koll på vem man anställer, säger huvudskyddsombudet Carlos Rebelo Da Silva.
  21. RS 1000

    Coil Pack

    Når det gjelder deler til tenningsanlegg til amerikanske V8 motorer så drukner man i det som er det store utvalget i gode oppgraderingsdeler. Slik er det dessverre ikke med deler til Weber-Marelli tenningsanlegget som står på Cosworthene og dette er ett problem som dessverre ofte fører til at Cosworth eiere sliter med tenningsfusk. Hvis man bare kunne brukt en Bosch fordeler fra en OHC motor, så hadde alt vært mye enklere, men slik er det jo ikke. Vi har sett et det har vært produsert gode rotorer til Weber-Marielli fordelerene samt fordelerlokk med kobber/messing ledere i stedet for aluledere, men i våre dager er dette direkte utfordrende å få tak i.
  22. RS 1000

    Coil Pack

    Dette er ett spørsmål som det er lett å rote seg langt bort i når man skal svare. Først må det skilles hardt mellom de teoretiske fordelene og ulempene på den ene siden og de praktiske fordelene og ulempene med fordelertenning på den andre. Som vi forstår kan dette fort bli langtekkelig og kjedelig. Hvis vi derimot sammenligner akkurat dette "coil on plug kittet" med det originale Sierra og Escort tenningsanlegget, så er svaret at absolutt alt er så veldig mye bedre at dette blir å anse som en investering. Eneste ulempen er engangsutlegget og evt. at det ikke er Cosworth original.
  23. Har aldri vert borti noe så gale selv. Har jo luftet en del manuelt uten problemer, men her er det noe som skurrer. Jeg skal prøve å gi den noen runder til for å se. Det kan da ikke vere så vanskelig dette, når der ikke er noen lekasje.
  24. Pleier ikke å være problem å lufte de uten å bruke data. Vi bruker bremse lufter, som suger ved lufteskruene. Er egentlig kunn noen Fiesta, som må kjøre service lufting via data
  25. Hei! Nei. Det har alltid vert nok væske i beholderen.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...