Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Hei! Gammel tråd, men jeg håper du ser dette: Mener du pluss/minus på radioenheten, eller kablene til selve batteriet?
  3. Stemningsrapport en lørdagskveld
  4. Yesterday
  5. Link for påmelding: https://vacn.no/store/category/11-vålerbanen-juni-2024/ På STEG 1 så velger dere Nytt Medlem / Fortsett som nytt medlem. (Dette blir din bruker i webshopen til VACN) Du blir ikke medlem i VACN selv om det kan oppfattes slik. På STEG 2 i rabattkodefeltet så skriv rabattkoden i stedenfor å lime den inn. Vet ikke grunnen, men jeg får ikke rabattkoden til å bli gyldig ved å lime den inn i felt. Rabattkodene for FCN Klubbmedlemmer ligger i egen tråd i Klubbforum. VIKTIG: KUN ET PRODUKT PER BRUKER (UTENOM DEPOTOVERNATTING). Har du ekstra sjåfør så må han/hun gjøre kjøpet på egen bruker på nettsidene. Merk: Passasjerforsikring kjøpes på treffet.
  6. Beklager at dette har dratt ut. April er over, og mai er her med ny giv. Early bird er planlagt å vare til mandag 13 mai.
  7. Last week
  8. Godt å se at den er friskmeldt. Min mening er at om disse mk4ene blir holdt godt vedlike og får oljeskift ca hver 10 000 km så holder de seg lenge.
  9. Da har jeg fått fikset kjølveske lekkasjen. Det var en slange som var løs etter jeg monterte egr ventilen. Bilen går fint, så det ble nok fikset med statisk regenerering. 😀 Takk for god hjelp! 😊 Spent på hvor lenge jeg klarer å beholde den gode Mondeoen som nå har gått over 300.000km
  10. Hei, har en 2.0i ohc lav komp motor med cat egr osv. har lyst og bygge billig turbo på den. Så har noen spørsmål. Tenkte 150hk og 0,5 maks 0,6bar i trykk har hørt at man kan kjøre 0,6 maks på org ecu og dyser stemmer det? Har ikke tenkt og kjøpe datasprut til og begynne med. også lurte jeg på om jeg kan kjøre olje returen fra turboen i topp lokken? Eller om denne må gå i oljepanna? hvilken turbo bør jeg gå for?
  11. Kan sikkert handle på nett og, som autodeler. Til Volvo koster de mer enn til Ford, da vi bruker av og til Ford foringene på Volvo
  12. suverent. Er det stor forskjell på kvaliteten her tro? eller er det bare å bestille på nett? ser det er stor prisforskjell. Vet ikke hvor mye 2 stykk koster originalt.
  13. xr4ti

    FORD. Reklamefilmer

    15M, ikke det mest spenstige Ford har laget men noe mer bil enn hva 12Men var ☺️
  14. xr4ti

    FORD. Reklamefilmer

    En test av Granada fra den gang Derrick var ung og den heiteste krimserien på NRK
  15. Fikk tatt et bilde igår kveld av solnedgangen
  16. Ok, ja jeg syntes egr ventilen hang litt mekanisk. Men etter regenerering har bilen virket ok. Jeg byttet egr ventil for 7 år siden. Men idag begynte det å ryke fra panseret, det rant væske under bilen og kjølevæske beholderen var nesten tom. Får ta en titt men har en følelse av at jeg ikke har fått på en slange skikkelig etter jeg monterte egr. Jeg tror det var kjølvæske slange jeg demonterte/monterte da.
  17. Min mening er at du burde bytte EGR-ventilen. Er alltid forsiktig med å si at ting og tang er ikke dyrt men 1300 kr og oppover for en ny synes jeg ikke er veldig dyrt. Resette den med ForScan etter montering og så burde motoren fungere uten feil på EGR. Trenger ikke å være sot som forårsaker heng i ventilen, den kan rett og slett være utslitt. EGR påvirker motorkraften, et typisk eksempel er om du gir gass og motoren henger for plutselig få kraft igjen er ofte symptom for sticky EGR valve. Blokking/utkobling er ikke lov, men det vet du sikkert 😉 Usikker, men har aldri hørt at noen har ødelagt noe ved å regenerere 2 eller flere ganger. Men husk på at det blir rimelig mildt under bilen 😉
  18. Tok den en testtur nå men den er fremdeles "dau" på lavt turtall. Den gir gass etterhvert når turtallet går litt opp. Skal jeg ta en regenerering til? Eller kan det skade? Fikk denne feilkoden også: P02E1 diesel intake air flow a control performance Kan det være noe annet? Varporizer? (Innsprøytningsenhet sot-partikkelfilterregenerasjon) Fikk også opp feilkode P1335 EGR. Jeg renset egr ventilen, men oppdaget at den ikke lukker seg helt med mindre jeg dytter den inn. Kan dette være årsaken til lite kraft? Hadde det vært en idé å blanke/blokkere den for å se om det er det? EDIT: Tok en ny testtur nå og nå var den sprek. Kanskje den bare måtte kjøres litt for å få ut mer sot etter regenereringen? Er det skadelig å ta flere statiske regenereringer?
  19. Så bra. Får håpe det blir litt mer futt i Mondeoen nå da!
  20. Ja, jeg fikk det til med Forscan 😀
  21. Foring bærearm, noen (Volvogutta) kaller den for Ford-foring, noen fremre bæreforing. Mange navn på denne. Foring, bærebru/bærearm DELPHI TD1805W - Eurodel.no Må ha spesialverktøy ja, evt mekke til noe selv. Har sett noen som leier ut dette verktøyet på FINN. Jeg har montert disse Foring sats bærearmer bak Polyuretan V70III,XC60,S80II,+++ - BCB.no på min Mondeo (Volvo 70III deler plattform med Mondeo). Dyrere men da kan man få de på med hjelp litt gjengestag, banning og slikt tilbehør 😄 Anbefaler å ta av hele den langsgående bærearmen om du vil prøve uten spesialverktøyet. Det går greit å demontere/montere på bil om man benytter spesialverktøyet. Ligger masse videoer på You Tube, søk på mondeo mk4, rear trailing arm.
  22. Hei på dere. Jeg vet jeg får mangler på en spesiell foring bak på min Mondeo 2009.Høyre og venstre bak. Men jeg kan ikke huske hva denne (disse) heter? Ser ut som en stjerneforing men det heter jo ikke det. Disse skal bestilles. Vet man må ha spesialverktøy for å presse disse ut. Hva heter disse tro? legger med et bilde. På forhånd takk!
  23. Om du har en funksjon for å sette i gang tvungen regenerering så kan du prøve det.
  24. Prøvde lese feilkoder nå og da fikk jeg kontakt. Fikk feilkode om Diesel partikkel filter. Går det an å rense selv?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...