Jump to content

Innpress på Scorpio?


ScorpioV6

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Guest Taunus Basic

7x17 er mye bedre å kjøre med.. ET 35 ..

 

Ganske alminnelig størrelse og innpress. Burde være en lek å få tak i .

 

Med 8x17 sliter det mye mer på forstillingen enn man tror.

Link to comment
Share on other sites

7x17 felger ser jo ut som stylter på Scorpio, rett og slett ikke pent. :(

 

7,5x17 ET35 er vel optimalt med tanke på sporing og slitasje. :)

 

Kjører selv med 8x17 ET35 (ET30 med spacere foran og bak) og det fungerer greit. Sporer litt men overlever det. Yttre foringer på bærearmen foran er veldig underdimensjonert på Scorpio (og Sierra) har byttet til polyerethan og da ble det virkelig bedre. Men tror nok de forsterkede foringene til Biltema også vil fungere bra nok. Ser like ut som mine bare at de er i gummi. :)

 

(24Ven min har 8,5x17 ET15, og det fungerer også meget bra, men de nevnte foringene er jo selvsagt utslitt på denne bilen) :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

RSHansen: Jeg har ET35 med 25mm spacer (altså ET10). Tror du det vil spise opp hjullagrene mine bak? Bilen har blitt kjørt med ET24,5 leeeenge og hjullagrene er veldig bra enda... Har ikke lyst å ta de av for bilen ble mye bedre å se på... for de som legger merke til det.. :P

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Hakke akkurat planer om å gå ned på bredden på felgen. Får leve med spacer. Ikke noe vond og kjøre igrunn. Har noen 19" og noen 18" på jobben.. Tenkte og prøve dem i morra. Så kan hende det blir nye felger :D Har vinterfelger på nå.

post-614-0-09320700-1457621595_thumb.jpg

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

Hakke akkurat planer om å gå ned på bredden på felgen. Får leve med spacer. Ikke noe vond og kjøre igrunn. Har noen 19" og noen 18" på jobben.. Tenkte og prøve dem i morra. Så kan hende det blir nye felger :D Har vinterfelger på nå.

post-614-0-09320700-1457621595_thumb.jpg

 

er det ikke din i avataren?

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

RSHansen: Jeg har ET35 med 25mm spacer (altså ET10). Tror du det vil spise opp hjullagrene mine bak? Bilen har blitt kjørt med ET24,5 leeeenge og hjullagrene er veldig bra enda... Har ikke lyst å ta de av for bilen ble mye bedre å se på... for de som legger merke til det.. :P

 

 

Sies at det sliter mere i lengden da det blir mere press.. Men går jo en stund. Fort gjort og bytte lager :D Hehe.. Blir den ikke litt mere rar og kjøre med forskjell i innpress forann og bak a?

 

Jo er min. Sånn den var før jeg tok rust og bytta diverse ting. Ting har tatt tid. Det vil si 2 år :) Siste rest i morgen. Så da er det ut og kjøre. Må bare eu godkjenne den. Men det gjør jeg jo på jobben.

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

Den ser flott ut! :) Jeg mener bilen ble litt bedre å kjøre... kanskje bare innbilning, værtfall ikke værre... Det er sant... fort gjort å bytte lager. Tror jeg velger å IKKE bekymre meg over det der... time will show! :D

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Den ser flott ut! :) Jeg mener bilen ble litt bedre å kjøre... kanskje bare innbilning, værtfall ikke værre... Det er sant... fort gjort å bytte lager. Tror jeg velger å IKKE bekymre meg over det der... time will show! :D

 

Alt ser bra ut på bilder :D Skal lakkes til våren. Gidder ikke før vinteren. Hadde heller ikke bekymret meg over det.

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

RSHansen: Jeg har ET35 med 25mm spacer (altså ET10). Tror du det vil spise opp hjullagrene mine bak? Bilen har blitt kjørt med ET24,5 leeeenge og hjullagrene er veldig bra enda... Har ikke lyst å ta de av for bilen ble mye bedre å se på... for de som legger merke til det.. :P

 

Har kjørt i to år med disse felgene, bruker ikke bilen så veldig mye bortsett fra langkjøring. Lagerne bak er like fine. Men selvsagt vil en økning av spørvidden forandre geometrien slik at kraften som lageret skal ta opp vil bli større i forhold til hva lageret er dimensjonert for. (kraft ganger arm pluss mye mere som skulle vært med i likningen). :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

7x17 er mye bedre å kjøre med.. ET 35 ..

 

Ganske alminnelig størrelse og innpress. Burde være en lek å få tak i .

 

Med 8x17 sliter det mye mer på forstillingen enn man tror.

Spørs jo helt hvilke dekk du putter på dette. Om du putter 205 dekk på en 7" felg eller en 8" felg har ikke så himla mye å si, annet enn at du kanskje får bedre feste fordi dekksidene er rettere på en 8" felg. (205/25,4=8,16)

 

RSHansen: Jeg har ET35 med 25mm spacer (altså ET10). Tror du det vil spise opp hjullagrene mine bak? Bilen har blitt kjørt med ET24,5 leeeenge og hjullagrene er veldig bra enda... Har ikke lyst å ta de av for bilen ble mye bedre å se på... for de som legger merke til det.. :P

 

Har kjørt i to år med disse felgene, bruker ikke bilen så veldig mye bortsett fra langkjøring. Lagerne bak er like fine. Men selvsagt vil en økning av spørvidden forandre geometrien slik at kraften som lageret skal ta opp vil bli større i forhold til hva lageret er dimensjonert for. (kraft ganger arm pluss mye mere som skulle vært med i likningen). :)

Og dette vil har mye mer å si på forhjulsdrevne biler enn på bakhjulsdrevne biler. Som vi har. :)

Hvis sporvidden endres over 20mm tror jeg du vil merke det men...

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

vi får se... er ikke allverden for nye hjullager da... og det er jo enkelt å bytte så... med tanke på at lagrene alledre er gått langt kan det jo virke fortere da...

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Og dette vil har mye mer å si på forhjulsdrevne biler enn på bakhjulsdrevne biler. Som vi har. :)

Hvis sporvidden endres over 20mm tror jeg du vil merke det men...

 

Ja dette bekymrer meg litt, hva f skal man kjøpe når Scorpioen er utslitt?? Ford lager jo ikke bakhjulstrekk lenger?? Må vel bli BMW da?

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

drit i det da... :P neida, sjønner du vil ha en mer økonomisk bil.. jeg for min del, tror ikke jeg vil bry meg så mye med det. Liker man en bil får det ikke spille noen rolle... kanskje jeg endrer synet på dette senere, men men... ;)

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Veeel! Har da ikke tenkt å selge godbilen min enda heller! Tenkte mere som en bil nr.2, bruksbil. (eller blir det nr.6???). Og da kan det jo være ei sparebørse. Mondeo blir det ikke, kunne vært artig og prøvd å bygge VMdiesel med 4x4 på Sierra eller Scorpio. Selv om motoren er dyr i drift! :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Tror nok jeg kommer til å lande på BMW etterhvert jeg også ja. Men kommer nok alltid til å ha 24v'n min... B) Regner med at det kommer til å bli en sånn bil jeg kommer til å koste på usunt masse penger etterhvert... ;) Bare for å ha den i tipp topp stand.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal ha en annen bil en Ford så tror jeg ville gått for Volvo faktisk, av nyere modell da seff... :D men skal også alltid ha en scorpio, helst DØNN STRØKEN!

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...