Jump to content

Ymse forbedringsplaner og -spørsmål


Guest K_Duck

Recommended Posts

Guest K_Duck

Tjena ^_^

 

Her følger litt div spørsmål og tankesprang, alt og alle svar og tilbakemeldinger settes pris på ^^;

 

--Det viser seg (etter et ventiltetningsskifte) at kammen har fått laber smørning og så småningom tatt en rund form. Planen pr nuh er å handle inn KentCams FR32K kamsett for å erstatte gammelkammen.

 

--Man fantaserer også om et effektanlegg (dette har pri 2 i forhold til overnevnte tho). Noen anbefalinger her mtp merke/størrelse/dealer? I samme farten - grenrør? Noe å satse på? Anbefalinger à la overnevnte? (Det kan forresten nevnes at jeg har bosted i Bodø og ikke glatt kan handle i det vellet av sjapper dere "der nede" kan velte dere i :P )

 

--Bilen fusker så smått på tomgang og har ved to anledninger dauet helt i motbakke og regn (sistnevnte kan muligens ikke ha noe med saken å gjøre) - faktisk så død at den ikke ville starte igjen før etter hensettelse i opptil en time. Da vanket det glatt oppstart og heimkjøring uten problemer (i form av stopping that is). Bensinpumpa mistenkes som mulig synder?

 

Doningen er en relativt nyinnkjøpt og smelloriginal gasserdrevet femdørs '88 2.0 CL SOHC, kjørt ca 220k ihht dashen.

 

 

Dette ble en stor og omfangsrik post gitt. Kom gjerne med tilbakemeldinger, svar, tanker eller spørsmål - alt mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale deg å ta en kikk i "Generell bilprat", og "årets link".

Der er det en PDF fil med SOHC motoren, trimming og sånn. Det står en del om de vanligste problemene med pintomotoren og hva man kan gjøre med det. Vel verdt en titt.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest K_Duck
Skaff deg KEnt cam FR34, det har jeg på IS'n min. den er noe mer modifisert da i tillegg,går godt.

Idéen er iofs god, men såvidt jeg skjønner er den forbeholdt nettopp IS'er med innsprut - noe jeg ikke har <_<

 

Ellers - takk og takk for tilbakemeldinger ^_^

 

[e]Hvordan er greia når det gjelder handel fra utlandet (.uk) mtp avgifter/toll og stas? Frakt også for den saks skyld?[/e]

Link to comment
Share on other sites

Til den bilen ville jeg kjøpt et eksosanlegg fra svendsen, er vel en svendsen forhandler i nærheten?? De lager eksos til bilen din, jeg betalte 2600,- for komplett 2,5" ferdig på bil..... Grenrør kan du kjøpe av meg, har et liggendes..... Hvis du da i tillegg monterer 2 dobble webere, og kanskje høvler toppen litt, så bør du jo få noen hk ekstra.... kanskje 130hk i motor

Link to comment
Share on other sites

Guest K_Duck

Blir litt tiltak å kjøre til Trondheim for å handle rør :D

To doble Webere hørtes dyrt ut <_< Menneh, cossiemk1 - you've got PM

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...