Jump to content

Effektanlegg på 24v cossie


scorpiocossie

Recommended Posts

Har nå nettopp revet ut originaleksosanlegget på min scorpio cosworth. Erstattet det med 2 x 3" fra forrørene helt ut.

3 lyddempere måtte til -en på midten, og to bak inkl bakpotta (4"), MEN når det var gjort -FY F........for en forskjell jeg kjente på bilen!!!!!!!!!!!

 

Råder alle med lik motor å ta seg tid og gjøre det samme!!! Grom lyd ble det også B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Hei.

Høres jo dritgøy ut..

 

Hvor god er girkassa de?

Har hørt at ScorpioCossie kassene ikke liker noe særlig over de 207hk de har originalt. Eller er det bare ekle rykter?

Har vært litt aktiv på gs-online.co.uk dvs Scorpio-online England.. Det er der jeg har informasjonen om girkassene fra... dvs trimming av Sco-Cossie var ikke anbefalt.. Ikke uten forhåndsregler..

 

Hadde selv en Scorpio 2.9i 12V, hvor jeg fikk rangling fra katalysatorene og effekttap ved gasspådrag..

Måtte tømme katalysatorene for innmat.. da filten rundt den første kjernen hadde lagt seg på overflaten til den andre.. pottetett.

 

Oh-hey .. Skal det flyttet seg etter at innmaten var borte ja... B)

Link to comment
Share on other sites

Har fått noe rasling jeg også... Går liksom ikke ordentlig heller, spørs om jeg får røske ut alt som er jeg også... ;)

 

Veit ikke helt hva som skjedde med kassa mi, men det virket som om 2. gear tok kvelden. Måtte ihvertfall sleppe helt opp gassen når jeg hadde tømt 1. for at den skulle gire. Og da virket det som den hoppet rett opp i 3...

Ga f*** i hele automatopplegget og satte i en forsterket MT75. :)

DA merker du forandring, herregud...................................

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Vel etter at jeg hadde renset katalysatorene for innmat så gikk jo bilen GODT.. :D

 

Men jeg følte at den sluret litt ved bånn gass... Hørtes ut som turtallet var høyt akkurat litt for lenge.. :huh:

 

Fant ut at jeg skulle ta en titt på automatkassa... :ph34r:

 

Hm. For det første, koble av den riktige slangen ved oljekjøleren når du skal tømme girkassa.. Jeg fikk beskjed om den ene, men skulle tatt den andre.. Husker desverre ikke hvilken som var feil..

Da får du ut ca 60% av olja.. gjennom den slangen.

Eller på gulvet som jeg klarte... FOR ET GRISERI :angry:

Deretter ned under bilen, skru av bunnpanna .. Vent til bunnpanna er blitt kjøligere.

Vel den olja som kom ut av slangen var gul, den første som kom ut av bunnpanna var rød-orange.

Den på bunnen av bunnpanna var SVART.. UFF. :blink:

I tillegg ville jeg rense bunnpanna for slamrester.. Skulle jo bytte filter også.

Vel, jeg sprayet med cleaner på bunnpanna og skrubbet den godt.. Det var derimot 1 lang strek med gørr som ikke ville bort.. Til slutt bestemte jeg meg for å skrape litt på den.. Da fant jeg ut at det lå ca 2-3mm med metalspon fra lameller etc på den stripa.. Den stripa var magneten.. :ph34r:

 

Vel renset godt, og fikk på ny fersk olje, fyllte opp, kjørte gjennom alle gir. Fyllte på litt til, heldigvis er det en tynn slange ut av den girolja- nettopp for å kunne hele den ned gjennom peilerøret.

Sjekket igjen etter en tur til og da var mengden perfekt. :D

 

Vel, ny fin olje hjalp godt på sluringen faktisk.. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun
ferrita også, men du må reise til sverige for å få det lagd på bilen. Dyrt, men uten tvil veldig bra.

 

 

Jørgenrud Bilverksted i Spydeberg lager det direkte på bilen for deg.. Kommer jo an på hvor du bor i utgangspunktet da,hva som lønner seg.. Men ikke gal pris på de synes jeg.. Betalte 10k på en 97 BMW M3 3,2 SMG E36.. Det var inkludert "cat-replacements" (les: strake rør..) hehe.. kunne velge bakstusser osv selv..

 

Edit: For en SYYYYYK lyd på en BMW rekke6 med rustfri eksos.. på rundt 5000 rpm høres det ut som om panseret får besøk av diverse deler merket Mpower.. men den fortsetter jaggu meg til 9000!!!! (skal legges til at den også har vært på Simco og fått fjernet litt, og flyttet litt og justert litt.. :) )

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo anlegg som blir håndlagd på bilen. Rustfritt of course...

Klart, rør er jo rør, men pottene til ferrita skal jo være milevis bedre enn svendsens.. :) Har ikke sjekket prisene nei, billig? Husk at det kommer frakt osv i tillegg. Og for min del har jeg aldri hørt om Larini før. Kan ikke du bestille et da RShansen? Så kan vi andre bestille i tillegg når du har funnet ut at det er bra... ;)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

gi for all del tilbakemlding da.. ;) lurer litt jeg også.... men kanskje må jeg prioritere annet enn det nå.. og som jeg skrev ovenfor, effekt eller defekt-anlegg på 2,4?? :P

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... Etter å ha søkt litt rundt omkring på nettet har jeg blitt meget overbevist om at jeg må ha dette...

Kommer til å bestille rundt juletider tenker jeg, så da får dere andre også se hvordan det blir, men ikke før over nyttår da regner jeg med... ;)

 

Hvordan var prisene RSHansen? Har fremdeles ikke funnet noe på nettsiden deres.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... Billigere sa du..?

450 pund for anlegget, 40 pund i frakt. Deretter 25% på frakt og moms for å hente det ut i norge. = 6985,- kroner. Spurte dem også om de kunne lage sportskatter; nei, men de hadde lagd decatpipes til en en gang, 250 ekstra skulle de ha for det. Det svarer til 10553 kroner. Dette var inkludert hos Svendsen eksos. Hmmm.................... 3000 kroner ekstra for å gjøre det sjøl, kontra å få det laget på bilen og spare 3000. Er nå ikke i tvil lenger jeg men.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...