Guest K_Duck Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 I dag skjedde det igjen - Sierraen tok kveld. Denne gangen var det i et lyskryss, eller snarere på tur ut av dette. All kraft forsvant og jeg satt igjen med full stopp og en motor som ikke ville starte igjen før etter drøye 10 minutter med fred og ro.Noen som aner hvorfor dette skjer? Hva kan være galt? '88 2.0 CL forresten ^^;
møffe Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 har du skiftet benzinfilter , plugger ,rotor, fordelerdæksel og tændkabler?
Fordxr4x4 Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 (edited) Ganske søkt men du kan jo sjekke om det er noen løse kontakter på tenninga. Hvis det f.eks er koblet til alarm eller noe. Hadde det problemet på min at bilen døde helt uten noen åpenbar grunn, og det viste seg at det var noen løse kontakter som var problemet Edited October 15, 2005 by Fordxr4x4
Guest zr50sl Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 er det forgasser du har eller Instrprøytning?? sjekk kontakten på fordeleren for evnt irr,min 89 sierra skjedde det med,bare stoppa
Guest K_Duck Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 har du skiftet benzinfilter , plugger ,rotor, fordelerdæksel og tændkabler?Filteret er byttet, men resten ser ut til å være helt ok.zr50sl: Dette er snakk om gasser ja
Guest Sierra_is Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 Heisann, hadde dette problemet på en gasser en gang. På den stoppet den hver gang, etter å ha gått i 5-10.min, da var det bensinpumpa som var gåen, så sjekk den/prøv en annen. J*vla irriterende, brukte masse penger på unødig feilsøking før jeg fant ut dette, så det er verdt et forsøk
johnto Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Lukter det bensin av den når den stopper? Hvis det gjør det så ta av gassern og rensk dysene. Fjernet grunnet størrelse.
Guest K_Duck Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 River litt liv i denne igjen jeg... Fisket ut pluggene forleden, de var hvite. Haynesboka sa ikke stort om hvite plugger, men jeg mistenker at hvitt = for lite bensin i miksturen (ihht potensielt gåen pumpe). Bekreft/avkreft? ^.^
RSHansen Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Yepp! Kan også være gasseren som trenger overhaling/rengjøring. Hvis bilen er kjørt på kaliumbensin er det garantert en geleaktig substans avleiret i forgasseren. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Guest K_Duck Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Knall ^^ Finnes det egen gasserrens eller duger Zalo? Også, er det typisk "slitedeler" i en gasser som bør/kan/må byttes?
Guest zr50sl Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 jepp d finnes egen gasser rens.. bare å spørre på eks wurth,cdcardic,biltema osv. Dem har helt sikkert
Guest K_Duck Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 I dag var planen å få fikset litt på bilen, så da slår såklart kong Vinter til med minusgrader Men, jeg fikk fisket av luftfilteret og sprutet litt gasserrens ned der den hørte hjemme. Der (nede i gasseren that is) så det, i lys av en gatelykt, ut som om det lå melis eller is (?) langs kanten som oppstår like under spjeldet på toppen, og delvis på de små tappene ca midt i hver sitt forgasserhull (jeg er altså helt i toppen når det gjelder å forklare bilvansker ).Min kjære far mente at det muligens kunne være snakk om frosttendenser (trykkfall i venturiet med kald og rå luft) som følge av mangel på gjenbruksvarmluft fra manifoil. Alt ser ut til å være der det skal være der sånn, hvis det da ikke er noe som mangler? Det har kanskje ikke blitt nevnt hvordan den starter opp igjen etter stopp? Vet ikke helt om det har noe å si til eller fra, men etter en stunds venting er trikset for å få liv igjen å gi full pinne og kjøre startmotoren i anslagsvis 20-30sec. Dette resulterer i en start som sender tanker mot Zetor og andre kosekjøretøyer; Starter og går så vidt (typ 300rpm) med hjelp fra SM og med klampen i bånn, før den drar seg _særdeles_ rolig opp forbi 1200-1400rpm før det blir reaksjoner man forventer av bånn gass. Etterpå blir den tung å kjøre, og er tilbøyelig for å stoppe ved pådrag på lavt turtall (iallefall nå den senere tid). Beklager lang post
Guest zr50sl Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 du kan oxo prøve å ha rødsprit på tanken,kan hende du har kondens i bensin oxo. ikke kjøp kondens fjærner,funka ikke heilt bra etter min erfaring,men helle ca 0.5 rødsprit på tanken etter du har fylt tanken opp..
Guest K_Duck Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Ja, prøvde kondensfjerner for litt tilbake siden. Kan ikke påstå at det dugde helt etter planen Rødsprit eh? Får prøve det ved neste fyllings da, håper bare bensinprisene kommer seg litt nedover ^^;
Guest zr50sl Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 ja,det er d så å si bruker i kondens fjærner,men dette blir mye mer konsentrert
Guest K_Duck Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 Rask liten øppdeit - etter gasser-"vasken" kan det virke som at problemet har blitt vannet ut. Så langt har det ikke vært noen stopp, og kun vag fusking ved pådrag på lavt turtall. Med litt hell tar rødspriten dette
Guest K_Duck Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Kondens kan i grunn utelukkes da både rødsprit og Ekte KondensFjerner ikke gav ønsket effekt >.<En lurifakskjenning av meg mente at det kunne være pakningen mellom gasser og innsug som var på tur over kanten. Den har jeg ikke fått sett på, men (her kommer spørsmålet) hva vil en gåen/mangelfull gasserpakning resultere i? Symptomer?
morty999 Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 mye falskluft og bruke MASSE bensin osv.. men skjeldent den stopper.. isåfall skal den være DÅRLIG
Guest pers Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Kondens kan i grunn utelukkes da både rødsprit og Ekte KondensFjerner ikke gav ønsket effekt >.<En lurifakskjenning av meg mente at det kunne være pakningen mellom gasser og innsug som var på tur over kanten. Den har jeg ikke fått sett på, men (her kommer spørsmålet) hva vil en gåen/mangelfull gasserpakning resultere i? Symptomer? det sjekker du lett med litt startgass spray på pakningene rund omkring.. øker turtallet er det noe rart med pakningen.
Recommended Posts