Jump to content

Starter ikke når den er varm!


Guest monte

Recommended Posts

Har en orginal 4x4 som ikke vil starte når den er varm! Men trillstarter jeg den kommer den med en gang... har byttet alt av teningsdeler osv.

Venter jeg en 15 min etter den er stoppet starter den igjen!

noen som har hatt lignende problem?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke det at du mister trykket i dysene når den står da, at du får en dampsperre i dysespissen?

Jeg hadde samme greiene, riktignok på K-jetronic, startet på kald, men ikke varm. Bare tipper.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

hva er alt av tenningsdeler?

sjekket sensorer ol.som kan påvirkes av varme/kulde forandringer?den i fordeler kan vel være en sånn kandidat. sjekka tenningsforsterker?

Link to comment
Share on other sites

ville tippe jording . se på ledningen som går til blokka . triller du i gang er det lite belastning på jord . Vær ops på att er ledningen dårlig går strømmen i ledningsnettet til ECU og det begynner og koste penger . ( egen erfart )

Eller coil - du kjører ikke standar uten formotstand ??

Link to comment
Share on other sites

har byttet alle sensorer... men ikke blitt bedre

Jording mener jeg er der, men skal sjekk d!

Men starter da når bilern er kals, å d går vel mere strøm da?

Link to comment
Share on other sites

Fikk samme problemet etter jeg byttet motor i bmw'n min. Starter kun med starter når motoren er kald, og starter på trillstart når den er varm. Når den først går så bruker den også sinssykt mye bensin! Har bytta hjerne, men ikke noen av følerene. Har enda ikke funnet feilen...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har samme problem med lillebror sin 4x4 også nå.. Byttet vei sensor og den i fordeler'n, men ikke frisk ennå.. Vann temp føler'n til instrumentet er koblet ut pga ødelagt føler, kan det ødelegge for åssen den oppfører seg? Det var en stund den ikke ville starte i det hele tatt, fikk kun gnist når man vrei om nøkkel'n første gang, men helt dødt ellers.. Men etter litt prøving fjernet jeg den motstanden før coil'n og da ble den bra igjen, men det er førtsatt utrolig tungstarta når den er varm.. Noen ide'r??

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Prøv en annen coil!..

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

mest sannsynlig ligger feilen i ventilløftera dine, vis de er hydrauliske. Dette er en kjent feil både på escorten og sierran. det er derfor du får starta den da det har gått en liten stund fordi olja renner tilbake så løfterne tetter.

Link to comment
Share on other sites

Nye løftere, og bilema :) "grpa" coil

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

mest sannsynlig ligger feilen i ventilløftera dine, vis de er hydrauliske. Dette er en kjent feil både på escorten og sierran. det er derfor du får starta den da det har gått en liten stund fordi olja renner tilbake så løfterne tetter.

 

sorrymac men du er på bærtur.

 

når bilen har stått en stund vil ikke olja renne tilbake så løfterne "tetter" igjen.. når bilen står så vil olja renne VEKK fra løfterne og løfterne kollapser da. det er dette som gjør at de aller fleste cossier tikker litt når de akkurat er starta opp.

 

hvis jeg forstår deg rett så mener du at kollapsete løftere gir lekkasje over ventilene så det ikke blir nok komp til å starte. hadde det vært tilfelle ville problemet du beskriver vært på kald motor og ikke på varm.

Link to comment
Share on other sites

En annen rar sak med bilen er at manifoil'n blir utrolig varm selv ved pen kjøring.. Her om dagen glødet den til og med.. Noen forslag??

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Visst manifolden blir så varm, så tyder det på enten feil tennings innstilling, eller veldig mager blanding, men da skulle du merket at den går dårlig også. Har vært ute for at register hjulet til fordeleren har løsnet, antakelig ikke snørt skikkelig, og tenninga ble helt feil pga gnag i kile sporet (plass til 3 kiler inni der)

Link to comment
Share on other sites

Stor sjanse for at det er for sein tenning om manifolden blir rød på pen kjøring!..

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...