Guest scorpio 4x4 Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 (edited) Hvilken girkasse kan man bruke? Tenker på speedometer ,Mellomaksling osv 2 wd Edited November 9, 2005 by scorpio 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 4syl. cosworth eller v6? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cosworth_91 Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 han sa sierra cosworth motor så regner me at det er 4 syl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scorpio 4x4 Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 4 syl ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RACEFIX Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Da bruker du den tilhørende T5 kassen, mellomakselen og diffen fra samme bil. Da vil speedometeret stemme temmelig nøyaktig.Girkasse, diff og motor passer bolt in, mulig du må modifisere mellomakselen noe mht lengde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSHansen Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 lengden på mellomaksling blir forskjellig ja. Skulle vel gå fint å bruke MT75kassen fra 2l DOHC også vel? Eller blir clutchhuset for lite? Dette hadde vært enklest i og med lengden på mellomakslingen da vil stemme. Samt at speedometer også vil bli rett enten det er elektronisk giver eller mekanisk slik som på min Scorpio. Men om det er Scorpio med 4x4 du skal bygge om, er jo det beste å få tak i en 4wd motor og gear og mellomaksling fra en Scorpio 4x4 med MT75kasse. Da skulle det være bolt on. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 holdbarheten på en DOHC-kasse på en Cosworth motor er ikke noe jeg ville begitt meg inn på men...... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scorpio 4x4 Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Oki. Takker for svar:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford_V6 Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 holdbarheten på en DOHC-kasse på en Cosworth motor er ikke noe jeg ville begitt meg inn på men...... Hmmm...jeg går ut i fra at du mener MT75 kassa når du sier DOHC- kasse? Og er det det, så er jo dette en Getrag kasse.Den er lik den som sitter i Cossie 4x4, bare uten fordelingskassa. Disse kassene tåler 350-375hk, så jeg ville ikke akkurat klaga på holdbarheten da men. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Homemade her innpå kjører sånn kasse i cossien sin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homemade Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Homemade her innpå kjører sånn kasse i cossien sinStemmer det ja.Har kjørt et år nå, mange dager på Rudskogen også, Cosworth treff,Ford treff,gatebil, ol.Kjørte først med 300 hk-420 nm,så bytta turbo utover sommeren,ikke bremset etterpå.Regner med at jeg hadde 30-40 hk til.Skal til med å porte topp,bytte innsug.Skal fortsatt prøve å kjøre med mt 75 med cossie-hus.Håpet er 400-430 hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 skal du bruke MT 75 kasse pass på og få en Scorpio kasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now