Jump to content

Sierra Coswort motor i Scorpio


Guest scorpio 4x4

Recommended Posts

Guest scorpio 4x4

Hvilken girkasse kan man bruke? Tenker på speedometer ,Mellomaksling osv

 

2 wd :)

Edited by scorpio 4x4
Link to comment
Share on other sites

Guest RACEFIX

Da bruker du den tilhørende T5 kassen, mellomakselen og diffen fra samme bil. Da vil speedometeret stemme temmelig nøyaktig.

Girkasse, diff og motor passer bolt in, mulig du må modifisere mellomakselen noe mht lengde.

Link to comment
Share on other sites

lengden på mellomaksling blir forskjellig ja.

 

Skulle vel gå fint å bruke MT75kassen fra 2l DOHC også vel? Eller blir clutchhuset for lite? Dette hadde vært enklest i og med lengden på mellomakslingen da vil stemme. Samt at speedometer også vil bli rett enten det er elektronisk giver eller mekanisk slik som på min Scorpio. :)

 

Men om det er Scorpio med 4x4 du skal bygge om, er jo det beste å få tak i en 4wd motor og gear og mellomaksling fra en Scorpio 4x4 med MT75kasse. Da skulle det være bolt on. :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Ford_V6
holdbarheten på en DOHC-kasse på en Cosworth motor er ikke noe jeg ville begitt meg inn på men...... ;)

 

 

Hmmm...jeg går ut i fra at du mener MT75 kassa når du sier DOHC- kasse?

 

Og er det det, så er jo dette en Getrag kasse.

Den er lik den som sitter i Cossie 4x4, bare uten fordelingskassa.

 

Disse kassene tåler 350-375hk, så jeg ville ikke akkurat klaga på holdbarheten da men. ;)

Link to comment
Share on other sites

Homemade her innpå kjører sånn kasse i cossien sin

Stemmer det ja.Har kjørt et år nå, mange dager på Rudskogen også, Cosworth treff,Ford treff,gatebil, ol.Kjørte først med 300 hk-420 nm,så bytta turbo utover sommeren,ikke bremset etterpå.Regner med at jeg hadde 30-40 hk til.Skal til med å porte topp,bytte innsug.Skal fortsatt prøve å kjøre med mt 75 med cossie-hus.Håpet er 400-430 hk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...