Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, da er jeg så smått igang med turbo til min 90mod 2,0icl

Har en garret turbo fra en 200sx, intercooler fra celica gt4, microdynamics tillegssprut m/ 1-4 cos dyser, oljekjøler, og 2,5" eksos hele veien (uten kat)

Men det jeg begynner å lure litt på, er om jeg får problemer med hjernen når jeg får ladetrykk??

Tenker da på at jeg jo har både map og lmm, så jeg regner med at map`n begynner å krangle litt...??

Er det noen som har testet turbo på en slik motor, med samme hjerne?? (i ohc m/ kat og egr)

Er kanskje like greit å bare bytte til en gammel hjerne med en gang..??

Posted

Det er ganske få som tør å overlade den motoren der. De har en tendens til å spise toppakninger i original tilstand. Det er heller ikke uvanlig at ventilstyringene ramler ned. Uansett er det ikke så mange som har peiling på DOHC med turbo, men spør møffe du, han mener jeg er DOHC-fanatiker :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

er da ohc motor han skal bygge på, den siste typen som kom i sierra med ohc, dvs 8,5 i komp, ergo lavkomp :)

og ikke doch som leo mener ;)

hjernen kan ikke byttes, da må hele ledningsnettet byttes, har prøvd med 86 mod is hjerne på min bil, samme type motor som du cssiemk1 har..

Posted

satt å tenkte på det jeg og.. fordi dohc heter jo CLX.. og ikke CL..

men for all del få på turbo og gi gass.. UTRULIG morro med IS Turbo.. går greit å fikt du får lada kiloen og over :D hehe.. ;)

Posted

min 89 sierra har ohc motor mens en av mine kompiser som oxo har sierra 89 har dohc motor, er registrert 9 biler imellom min og hannes bil. begge bilene er 2.0 i cls

Posted

Det er en lavkomp ohc ja, så den bør være grei å sette turbo på, er bare det med den map sensoren jeg ikke liker.... men jeg prøver, går det ikke så bytter jeg ledningsnett og hjerne...

Skal også investere i en tenningsforskyver, så tenker jeg at rådelagrene kommer fykende ettervert, hehe

Noen som vet hvor tenningsforskyver er billig?? gik sin koster vel ca 2300,- mener jeg å huske...

Posted

tenningsforskyver får du på www.gikturbo.no. Jeg har 90 mod doch .. 2 liter cl... (tilsalgs også hehe)

Posted
Det er ganske få som tør å overlade den motoren der. De har en tendens til å spise toppakninger i original tilstand. Det er heller ikke uvanlig at ventilstyringene ramler ned. Uansett er det ikke så mange som har peiling på DOHC med turbo, men spør møffe du, han mener jeg er DOHC-fanatiker :)

dohc-fanatiker hehe nej nej. men en dohc motor kan mere end man regner med. en gut der hedder kolstrup her i dk byggede et turbokit i sin tid til dohc motoren. og mener der blev lavet ca 50 kolstrup biler med 170hk og lidt ekstra udstyr. de blev faktisk kaldt for mini cosworts. de var mange biler overlegne. men jo man kan nemt lave et budget turbokit på en dohc. men vil du lave det optimalt så køb en motorstyring der kan klare det. feks megasquirt. og en dohc klare fint 250hk med 2 toppakninger.

hehe bare for lidt info. så er det anders kolstrup der har udviklet ROTREX kompressoren sammen med 2 andre virksomheder..

så ja. ROTREX kompressoren er DANSK..

Det er en lavkomp ohc ja, så den bør være grei å sette turbo på, er bare det med den map sensoren jeg ikke liker.... men jeg prøver, går det ikke så bytter jeg ledningsnett og hjerne...

Skal også investere i en tenningsforskyver, så tenker jeg at rådelagrene kommer fykende ettervert, hehe

Noen som vet hvor tenningsforskyver er billig?? gik sin koster vel ca 2300,- mener jeg å huske...

tændings forskyder har en dohc standart.. det er bare et ben på et stik i motorrummet der skal sættes på stel.. og der er også et oktan stik på bilen ude i motorrummet..

Posted

Om det er en OHC er vel MAP-sensoren kun til styring av EGR...? Burde ikke bli et problem da.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

prøvde å kople av denne map sensoren på min ohc i går, og da gikk den litt rart og reagerte på litt rart når turtallet økte.. så er ikke bare bare ;)

Posted
prøvde å kople av denne map sensoren på min ohc i går, og da gikk den litt rart og reagerte på litt rart når turtallet økte.. så er ikke bare bare ;)

Har du fjernet Kat og Egr da??

Posted
Om det er en OHC er vel MAP-sensoren kun til styring av EGR...? Burde ikke bli et problem da.

Den styrer ikke tenning også da?. (vakum). :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++