Jump to content

hva er forskjell på dohc og ohc??


Guest Johas

Recommended Posts

DOHC motoren fås også i en 2,3L 16V model. den ligger i galaxy og scorpio 95-> den har 145hk og 210nm

 

ellers så er der den gode gamle 2,0 8V som du kender med 120hk og 174nm

 

og den kan fås i 2,0 16V som ligger i RS2000 MKV escort med 150hk og 190nm

Link to comment
Share on other sites

og DOHC motoren er OHC motoren langt overlegen.. ohc er kun for nye bilister.. hehe

DET er det delte meninger om! Se hvilken motor som blir brukt der ytelsen skal forbedres. Dessuten tygger ikke OHC toppakninger eller spytter ut ventilstyringene... :P

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

og DOHC motoren er OHC motoren langt overlegen.. ohc er kun for nye bilister.. hehe

DET er det delte meninger om! Se hvilken motor som blir brukt der ytelsen skal forbedres. Dessuten tygger ikke OHC toppakninger eller spytter ut ventilstyringene... :P

 

nej den æder kun kamaksler og top og indsprut giver max 120 på std motor.. 205 blok folket har da vist ikke opfundet den dybe tallerken.

 

sorry leo kunne ikke lade være. og Tybe 9 boxen klare ikke en dag over 200hk. og en 205 NA tunet blok revner ved 180-200hk..

 

så på med en ny toppakning og renover toppen på en dohc. og så har du en cossie killer :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

og DOHC motoren er OHC motoren langt overlegen.. ohc er kun for nye bilister.. hehe

DET er det delte meninger om! Se hvilken motor som blir brukt der ytelsen skal forbedres. Dessuten tygger ikke OHC toppakninger eller spytter ut ventilstyringene... :P

 

nej den æder kun kamaksler og top og indsprut giver max 120 på std motor.. 205 blok folket har da vist ikke opfundet den dybe tallerken.

 

sorry leo kunne ikke lade være. og Tybe 9 boxen klare ikke en dag over 200hk. og en 205 NA tunet blok revner ved 180-200hk..

 

så på med en ny toppakning og renover toppen på en dohc. og så har du en cossie killer :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

 

DU ang at 205 blokka revner på 180-200 hk er reint piss preik,her i norge er der folk som har bremset ca 290 hk på gassere på ei 205 blokk,står i en blå escort MK1,så det en gang på et gatebil treff for ca 3 år siden

Link to comment
Share on other sites

DOHC motoren fås også i en 2,3L 16V model. den ligger i galaxy og scorpio 95-> den har 145hk og 210nm

 

ellers så er der den gode gamle 2,0 8V som du kender med 120hk og 174nm

 

og den kan fås i 2,0 16V som ligger i RS2000 MKV escort med 150hk og 190nm

 

Hvis du gidder og lese 2 poster før deg så finner du svaret!

Fjernet grunnet størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Guest clapton

og DOHC motoren er OHC motoren langt overlegen.. ohc er kun for nye bilister.. hehe

DET er det delte meninger om! Se hvilken motor som blir brukt der ytelsen skal forbedres. Dessuten tygger ikke OHC toppakninger eller spytter ut ventilstyringene... :P

 

nej den æder kun kamaksler og top og indsprut giver max 120 på std motor.. 205 blok folket har da vist ikke opfundet den dybe tallerken.

 

sorry leo kunne ikke lade være. og Tybe 9 boxen klare ikke en dag over 200hk. og en 205 NA tunet blok revner ved 180-200hk..

 

så på med en ny toppakning og renover toppen på en dohc. og så har du en cossie killer :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

hvordan i alle dager klarer du revne en 205 blokk ved 180-200 hester?? kjører med konstant tenningsbank og mere luft i vannsystemet en vann så er det helt sikkert mulig.. har man kontroll på tenning og ikke luft. og tømmer bilen på 5. med over 1.8 i ladetrykk så skal det litt til å revne den blokka.. veit om mange som kjører med det, en kompis lader 1,7 på cosworth med 550hester.. den blokka holdt i to år, helt til han i år lada 2.3 på den på rudskogen.. kjører selv ohc turbo, lader 1.3 og den har fått juling, blokka er like fin.

Link to comment
Share on other sites

det er fra en god gammel tuner her i dk. vi snakker ikke turbotuning. men god gammel NA tuning. altså mange omdrejninger og høj kompresion. og jeg tror ikke at 48mm weebere kan få skidtet til at tændingsbanke. og resten du skriver er nedlaende så jeg vil ikke kommentere det. men fackt er at jeg gør lige så lidt i OHC motore som i gør i DOHC. ret simpelt faktisk.... og det er ikke cosworth 205 blokken jeg snakker om men pinto 205..

Link to comment
Share on other sites

og DOHC motoren er OHC motoren langt overlegen.. ohc er kun for nye bilister.. hehe

DET er det delte meninger om! Se hvilken motor som blir brukt der ytelsen skal forbedres. Dessuten tygger ikke OHC toppakninger eller spytter ut ventilstyringene... :P

 

nej den æder kun kamaksler og top og indsprut giver max 120 på std motor.. 205 blok folket har da vist ikke opfundet den dybe tallerken.

 

sorry leo kunne ikke lade være. og Tybe 9 boxen klare ikke en dag over 200hk. og en 205 NA tunet blok revner ved 180-200hk..

 

så på med en ny toppakning og renover toppen på en dohc. og så har du en cossie killer :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

 

DU ang at 205 blokka revner på 180-200 hk er reint piss preik,her i norge er der folk som har bremset ca 290 hk på gassere på ei 205 blokk,står i en blå escort MK1,så det en gang på et gatebil treff for ca 3 år siden

 

 

bar rolig jeg driller jer bare. men i snakker detsvære om en motor i ikke kender ret godt som var det det onde selv. en dohc motor besider flere sider end det mange tror. det kan godt være at folk i norge ikke tror den kan blive til noget. men det betyder ikke at det er rigtigt. jeg har set dohc motore yde 140hk på 100% std motor og ekssost. altså den var bare blevet chippet. min egen dohc havde med grenrør,filter og ekssost 133hk og 200nm. uden chip. 200nm på en std sugemotor.. ret flot hvis i spørger mig. den største begrænsning den har er gasspjældet der ikke er stor nok.

Link to comment
Share on other sites

Guest clapton
det er fra en god gammel tuner her i dk. vi snakker ikke turbotuning. men god gammel NA tuning. altså mange omdrejninger og høj kompresion. og jeg tror ikke at 48mm weebere kan få skidtet til at tændingsbanke. og resten du skriver er nedlaende så jeg vil ikke kommentere det. men fackt er at jeg gør lige så lidt i OHC motore som i gør i DOHC. ret simpelt faktisk.... og det er ikke cosworth 205 blokken jeg snakker om men pinto 205..

 

cosworth 205 og ohc 205 er samma blokka

Link to comment
Share on other sites

det er fra en god gammel tuner her i dk. vi snakker ikke turbotuning. men god gammel NA tuning. altså mange omdrejninger og høj kompresion. og jeg tror ikke at 48mm weebere kan få skidtet til at tændingsbanke. og resten du skriver er nedlaende så jeg vil ikke kommentere det. men fackt er at jeg gør lige så lidt i OHC motore som i gør i DOHC. ret simpelt faktisk.... og det er ikke cosworth 205 blokken jeg snakker om men pinto 205..

 

cosworth 205 og ohc 205 er samma blokka

 

kan du sige det med 100% sikkerhed. der er mange tvivil. omkring dette.. jeg ved kun at 205 cosworth blokken er med bedre tollerancer end 205 pinto blokken. og skriften på siden er forskellige. altså STOR 205 er pinto og lille 205 er cosworth. men om den pinto 205 er stærkere end feks DOHC blokken er der vel ingen dre ved?? jeg kender kun personer der har kørt med 250+hk på deres dohc og det kun med MF2. altså ikke nogen rigtig datasprut. og det med 2 toppakninger for at sænke komp. ellers så kan man gå op på 200hk på 10,4:1 i komp.. det er set en del gange. der har kørt 2 escort RS2000 rundt her i dk med smedede stempler rundt her i dk. den ene havde 280-300hk med turbo. det er ikke samme top som en dohc sierra men blokken er den samme. mener den anden havde 200-220hk.

 

hva er forskjell på dohc og ohc??

 

der er også den forskel at OHC køre med register rem og dohc køre med kæde.

 

dohc har 86x86 stempel/slaglængde. altså det er en kvardratisk motor.

 

OHC har ( er det ) 92/76 (her må OHC folket lige bære over med mig, jeg kan ikke lige huske det)

 

dohc har oliekølede stempler. ved faktisk ikke om en ohc har det??

Link to comment
Share on other sites

Kun cossie som har underspyling originalt, men det skal visst være bolt on.

 

Overkvadratiske motorer er forresten bedre egnet for høyt turtall enn kvadratiske/underkvadratiske.

 

Skal du dra noe vanvittig mye kraft og/eller turtall kan det lønne seg å stive opp rammelagerbukkene. Det gjøres ved å sette bolter inn gjennom blokka fra siden. Dog er det et triks jeg kun har hørt om i sammenheng med vanvittig trimmede cossie 205.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Kun cossie som har underspyling originalt, men det skal visst være bolt on.

 

Overkvadratiske motorer er forresten bedre egnet for høyt turtall enn kvadratiske/underkvadratiske.

 

Skal du dra noe vanvittig mye kraft og/eller turtall kan det lønne seg å stive opp rammelagerbukkene. Det gjøres ved å sette bolter inn gjennom blokka fra siden. Dog er det et triks jeg kun har hørt om i sammenheng med vanvittig trimmede cossie 205.

 

det er rigtigt at overkvardratiske motore er bedre til højere turtall .. men der er bare en ting jeg ikke forstår. opel kadett/calibra/vectra 16V har 86x86. pug 306 GTI har 86x86 og BMW 328 har 86x86. og alle af dem han tage omdrejninger som var de besatte af en ond ånd. men langt slag giver så også højere moment. og det er jo momentet man skal have ved lave omdrejninger for at lave gode tider på 0-100 og en Qmile. og selvfølgelig også ved høje omdrejninger. min motor har næsten uændret moment fra 2500 omdrejninger til 6500 omdrejninger. den har altså 180nm over hele forløbet.

Link to comment
Share on other sites

Om du kan forklare hvorfor man får høyere moment med langt slag, så skal jeg forklare deg hvorfor overkvadratiske motorer tåler turtall bedre. :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Om du kan forklare hvorfor man får høyere moment med langt slag, så skal jeg forklare deg hvorfor overkvadratiske motorer tåler turtall bedre. :)

 

langvandring = lav stempel hastighed= god cylinder fyldning= høj moment

 

kort vandring = høj stempel hastighed = dårlig cylinder fyldning= lav moment

 

er det hvad du ville vide?? selvfølgelig har kompressionen meget at sige men på en lang slag bliver kompressionen mere intens(hvis man kan sige det) og hvis man kubik tuner en bil ved at bore den til overstørrelse får man næsten ikke noget moment. men hvis du øger slag så får du meget moment..

 

men jeg vil ikke sige at feks en GSI 16V íkke kan tage omdrejninger.. den er faktisk ret vild.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...