Jump to content

CD-Spiller ønsket kjøpt


Guest Vortex

Recommended Posts

Sorry men finner du en Cd-spiller som leverer 4¤45w så vær snill å gi beskjed...... :shock:

 

en vanlig cd-spiller leverer skjeldent og aldri mer en ca4¤10-12w :(

prudusentente skriver gjærne 4¤45w men dette er altså missvisende relklame :twisted:

sats heller på å henge på en ekstern forsterker du vis du er ute etter effekt og fokuser mindre på hva som det står at spilleren skal levere........

Link to comment
Share on other sites

kjøpte blaupunkt forsterkeren min i en småluguber sjappe ved ryen krysset i oslo for ca 1300kr, den skal ha 4x80w/4ohm. og etter min oppfattning har den klar nok lyd for å brukes i en bil med en god del vegstøy og motordur (dvs Ford).

Tror ikke det skal være så aldeles umulig å få kjøpt noe tilsvarende

Link to comment
Share on other sites

Sto en kid på 12?år bak disken i den sjappa den ene gangen jeg var innom der. Hmmm..

Link to comment
Share on other sites

kjøpte blaupunkt forsterkeren min i en småluguber sjappe ved ryen krysset i oslo for ca 1300kr, den skal ha 4x80w/4ohm. og etter min oppfattning har den klar nok lyd for å brukes i en bil med en god del vegstøy og motordur (dvs Ford).  

Tror ikke det skal være så aldeles umulig å få kjøpt noe tilsvarende

 

Volten mener du vel Zirz...

Poenget med de donaldwattene der er at de er målt ved minst 18v spenning. Til og med avkjølingsvifta du kjøpte i syden kan utføre bragder ved slike spenninger..! :shock:

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

problemet er at effekten er oppgitt i peakwatt og ikke rms.

når det står 4¤45w på en cd-spiller så er dette maxeffekt og ikke reele watt.

når det gjelder motstanden i høytalerne så tviler jeg sterkt for at en cd-piller er stabil i noe lavere last en 4ohm.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Spillere med høy utgangseffekt styrer forsterkere mye bedre, og tillater et mye høyere lydnivå ut fra forsterkeren før skurr og slag i bassen, fordi signalet inn på forsterkeren er mye mer stabilt enn på spillere med svak effekt.

Vil anbefale forsterker, da den gir et bedre resultat uansett!

Selv har jeg svært god erfaring med sony-spillerne som leverer 4*50W

 

- RoY - :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Spillere med høy utgangseffekt styrer forsterkere mye bedre, og tillater et mye høyere lydnivå ut fra forsterkeren før skurr og slag i bassen, fordi signalet inn på forsterkeren er mye mer stabilt enn på spillere med svak effekt.

Vil anbefale forsterker, da den gir et bedre resultat uansett!  

Selv har jeg svært god erfaring med sony-spillerne som leverer 4*50W

 

Vet ikke hva du gjør når du kobler bilanlegg, men jeg bruker ihvertfall phonopluggene til lavnivåutgangene som går ut fra spilleren, disse går ikke innom forsterkeren i spilleren i det hele tatt, og det er jo det som er poenget også, at selve spilleren skal fungere som er forforsterker.

 

Har ikke forsterker i det hele tatt på spilleren min.. ;)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

den eksterne forsterkeren min var en nødløsning fordi den innebygde i cd spilleren ble ødelagt av vann som kom inn gjennom et rusthull under varmeapparatet :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Spillere med høy utgangseffekt styrer forsterkere mye bedre, og tillater et mye høyere lydnivå ut fra forsterkeren før skurr og slag i bassen, fordi signalet inn på forsterkeren er mye mer stabilt enn på spillere med svak effekt.

Vil anbefale forsterker, da den gir et bedre resultat uansett!  

Selv har jeg svært god erfaring med sony-spillerne som leverer 4*50W

 

Vet ikke hva du gjør når du kobler bilanlegg, men jeg bruker ihvertfall phonopluggene til lavnivåutgangene som går ut fra spilleren, disse går ikke innom forsterkeren i spilleren i det hele tatt, og det er jo det som er poenget også, at selve spilleren skal fungere som er forforsterker.

 

Har ikke forsterker i det hele tatt på spilleren min.. ;)

 

Hehe.. Du har rett! Ser nå at jeg har vært skikkelig på bærtur..

Driver med lydteknikk på store anlegg ellers, så jeg har sikkert surret med det, for der bruker vi for-forsterkere for gi jevnere signal.

Det jeg sikkert tenkte på var at det bør velges en forsterker med større effekt enn det høyttalerene tåler...

Beklager surret.,. :oops: :oops: :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Spillere med høy utgangseffekt styrer forsterkere mye bedre, og tillater et mye høyere lydnivå ut fra forsterkeren før skurr og slag i bassen, fordi signalet inn på forsterkeren er mye mer stabilt enn på spillere med svak effekt.

Vil anbefale forsterker, da den gir et bedre resultat uansett!  

Selv har jeg svært god erfaring med sony-spillerne som leverer 4*50W

 

- RoY -   :)

 

tror det du vil frem til her er at spillere med høy utgangs spenning på linjeutgangene gir bedre lydkvalitet en en spiller med lav utgangs spenning???! :lol:

 

billige spillere har kansje 2volts linjeutganger mens en litt bedre dyrere spiller har 6volt slik som min har.

 

en ting er sikkert og det er at sony spilleren din leverer IKKE 4¤45w uansett hva som står på eska!!! :?

 

har meget god erfaring med Clarion og alpine cd-spillere men disse leverer heller ikke det som står på eska.

 

moralen er skal du ha effekt så MÅ du ha en ekstern forsterker :idea: 8)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Spillere med høy utgangseffekt styrer forsterkere mye bedre, og tillater et mye høyere lydnivå ut fra forsterkeren før skurr og slag i bassen, fordi signalet inn på forsterkeren er mye mer stabilt enn på spillere med svak effekt.

Vil anbefale forsterker, da den gir et bedre resultat uansett!  

Selv har jeg svært god erfaring med sony-spillerne som leverer 4*50W

 

- RoY -   :)

 

tror det du vil frem til her er at spillere med høy utgangs spenning på linjeutgangene gir bedre lydkvalitet en en spiller med lav utgangs spenning???! :lol:

 

billige spillere har kansje 2volts linjeutganger mens en litt bedre dyrere spiller har 6volt slik som min har.

 

en ting er sikkert og det er at sony spilleren din leverer IKKE 4¤45w uansett hva som står på eska!!! :?

 

har meget god erfaring med Clarion og alpine cd-spillere men disse leverer heller ikke det som står på eska.

 

moralen er skal du ha effekt så MÅ du ha en ekstern forsterker :idea: 8)

 

ja, det høres riktigere ut! :) ( :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Tror det du vil frem til her er at spillere med høy utgangs spenning på linjeutgangene gir bedre lydkvalitet en en spiller med lav utgangs spenning???! :lol:  

 

billige spillere har kansje 2volts linjeutganger mens en litt bedre dyrere spiller har 6volt slik som min har.

 

en ting er sikkert og det er at sony spilleren din leverer IKKE 4¤45w uansett hva som står på eska!!! :?  

 

har meget god erfaring med Clarion og alpine cd-spillere men disse leverer heller ikke det som står på eska.

 

moralen er skal du ha effekt så MÅ du ha en ekstern forsterker :idea:  8)

 

Kort fortalt, helt enig. Har Clarion DRX960RZ selv, denne har 6x4 volts utganger. Den er ikke akurrat siste skrik, men jeg har ikke kommet borti noen bedre spillere til denne prisen i dag..

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

har vært den lykkelige eier av en slik spiller selv noen år tilbake(960z)

meget god spiller med de fleste funksjoner du trenger.

bruker nå clarion dxz928r dette er en kongespiller med absolutt alt du trenger(dsp,ac3,3¤lineout osv) prisen er litt stiv ca7500 men uten tvil verdt penga 8)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...