Guest Fritz Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 (edited) Hei, har leitet litt i forumnet men er liiiiiike grønn enda... har en Sierra MK2 CL, EFI sak... lurer på om det går ann og hive inn en kompressor i denne?? om noen har noe tips til bra side jeg kan sjekke ut dette på event... om jeg er HEEEEELT bonkers/bak mål så si ifra....er ikke så flink med bil....enda.. **edit** etter hva jeg har forstått har bilen 115 hester, skulle ønske ett sted mellom 200 - 250 Edited December 13, 2005 by Fritz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tracid Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 "Hive" inn en kompressor er en enkel måte å si det på...Alt er mulig, men hvis du ikke har så mye erfaring med bygging av motor enda ville jeg nok satsa på litt enklere trim med en gang. Å sette turbo/kompressor på en slik motor krever at du bytter all innmat i motor hvis du skal ha dette til å holde... Sats heller på å starte i det små, f.eks grenrør, filter, eksos, kankje høvlig av topp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnout Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Gikk faktisk og tenkte samme tanken for noen dager siden. Er mye lettere å "hive" på turbo, siden denne kan teoretisk sett plasseres der det er plass, mens kompressoren helst bør være i nærheten av viftereima. Men skal du ha kompressor, er Eaton M45 (samme som på f.eks Mini Cooper og noen mercedeser) liten og grei. Må nok forberede deg på å sveise en del. Dessuten er det mange fler som har montert turbo her på forumet, så tips og erfaringer florerer. 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 kan du ikke lige fortælle om det er en OHC eller DOHC du har. der står EFI på begge. og 115hk er ikke så præcist. hvornår erbilen fra. har den et bredt ventildæksel eller smalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fritz Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Ford Sierra MK2 91 2.0I CL, OHC har venner som kan sveise for meg om slikt trengs.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 hvorfor kompressor???og ikke ist?? skal du ha kompressor så sleng inn en v 8`er samtidig så en sierra på dynga med v 8 `er en gang,brummet fint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fritz Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 grunnen til tanken er og slippe turbo avgift, samt høyere forsikring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnout Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Mer effekt = høyere forsikring, så du må nok forvente deg det uansett... 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 grunnen til tanken er og slippe turbo avgift, samt høyere forsikring... Hva mener du med turbo avgift??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 DET lurer jeg også på... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 grunnen til tanken er og slippe turbo avgift, samt høyere forsikring... mest talentløse eg noen gang har hørt..får du bilen godkjent med turbo eller kompressor, så forteller du dette til ditt forsikringsselskap. da vet dem at du har det.. bare vås det med "turbo avgift".. har selv vurdert presse, men det blir masse arbeid, og mye ombygging.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fritz Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 var noe en bekjent a meg sa, somsakt...GRØNN på bil....men mye hester tjener enn på feks en T34 hybrid Turbo?? 250-300?? og en kompressor gir hva??? 30-40% økning a hester....hmmm... Turbo ser faktisk ut til og vinne da......egentlig... noen som har regna litt på hva det ca. koster og få smidd inn en T34 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Økonomisk er nok Turbo det beste. Ved vanlig kjøring fungerer motoren bare som sugemotor og det krever ingen effekt fra motoren. En kompressor vol gå og lade hele tiden og ta krefter fra motoren og dette resulterer i økt drifstoffforbruk... Så sats på turbo du og 160 hk ca... det klarer den motoren din fint... masse kit å få tak i rundt om kring så bare følg med litt... 6-10000 så har du Turboen på plass... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 men så hadde det vært spesielt og annerledes å ha presse i stede for turbo, siden alle bygger om til turbo nå for tiden...hvorfor ikke prøve med noe annet til å få fart på sierra'n? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 var noe en bekjent a meg sa, somsakt...GRØNN på bil....men mye hester tjener enn på feks en T34 hybrid Turbo?? 250-300?? og en kompressor gir hva??? 30-40% økning a hester....hmmm... Turbo ser faktisk ut til og vinne da......egentlig... noen som har regna litt på hva det ca. koster og få smidd inn en T34 ??? skal du bykke ca 200 hk, så holder det med en T25 eller T3.søk litt rund på forumet, der står det litt om priser, byggemåte og deler du trenger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 men så hadde det vært spesielt og annerledes å ha presse i stede for turbo, siden alle bygger om til turbo nå for tiden...hvorfor ikke prøve med noe annet til å få fart på sierra'n? er jo inne å¨tanken å bygge presse selv, men det får bli labgt fremover.. bare bestemme meg for byggemåte og hvilken presse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan-Thomas Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Det finnes jo noe som heter Paxton-kompressor også. Dette er en liten hendig sak som ser ut som en turbo, blir drevet av viftereima, og kan monteres på en brakett omtrent der hvor servopumpa står. Da slipper man å sveise nytt grenrør også. Er mye brukt i USA på V8`ere. Og krever da ikke så mye sveisekunnskaper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lothar Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Se her er en luring som har kompressor i sierra.Ikke en iS riktig nok, men...http://www.sparkplug.org.uk/sierra.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 (edited) litt ut av topic meeen hvilken type side skjørt er dette http://www.sparkplug.org.uk/gallery.php?ga.../intro/&index=3 Edited December 14, 2005 by zr50sl Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 cosworth skjørter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 takker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fritz Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 så på nettet, fant en TTE som ytet 30-35% på en Lexus.....Eaton hevder 25-50% torque forbedreing..Jackson hevder 40% power, sier det er samme patent som Eaton da. oh, genial side da -> http://www.musclemustangfastfords.com/tech/0411mm_super/ ok, da begynner det og ligne på noe :-)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Som nevnt over her...skal litt jobb til for å sette kompressor på en slik motor....men hvis man alikevel har lyst på noe som naboen IKKE har....så kan man jo sette inn BÅDE og....Altså både turbo OG kompressor... Kompressoren tar jobben fra bunn av (RPM messig)...siden den er remdrevet...og turboen kan jo ordnes sånn at den ikke nødvendigvis slår inn tidlig...sånn ved 4000? .... Skulle tro en slik motor har et morsomt dreiemoment midt på skalaen?...Såfremt man ikke tyner maks ut av begge tvangsmaterne da....liksom...Kompressoren:0,6Bar + turboen:1,5 bar...blir litt for mye skulle jeg tro... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Kjedelig å kjøre uten ketsjup-drag da.... det er jo det som er hele sjarmen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 (edited) Personlig så digger jeg ketchup-effekten....Masse hester over hele registeret,med enten kompressor eller vanlig sugemotor blir noe helt annet....kan ikke sammenlignes egentlig. Peder Edited December 18, 2005 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now