Guest cossiegutten Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Skal kjøpe meg escort cosworth, men lurer på hvilken jeg burde gå for ?! ny type (94-96 mod) Gml type (92-93) og hvorfor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Skal kjøpe meg escort cosworth, men lurer på hvilken jeg burde gå for ?! ny type (94-96 mod) Gml type (92-93) og hvorfor ? skal du trimme - går for gammel type pga større turbo og weber marelli sprut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 hvis du skal ha en bli med rask aks og skikkelig artig gate bil så er det nye modellen som gjeller.er vel lettere å få mer ut av den gamle motoren ja, har også hørt at den tåler mer enn den nyere versjonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Er d ikke ford selv som lagde toppen på den nye typen ? www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Er d ikke ford selv som lagde toppen på den nye typen ?toppen er lik på alle escort cosw - bare ventildeksel som er forsjellig http://cgi.ebay.co.uk/Brand-New-Escort-Cos...1QQcmdZViewItem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 (edited) Du får nesten se an om du har tenkt å satse stort på trimming. Har du tenkt deg over 300hk bør du velge den gamle typen. Den har en en "stor" turbo som kan levere nok luft til en del trim, men som er mye tregere å reagere når du spikrer gassen i dørken. Motorstyringa er også godt egnet til trimming til nermest så mye du bare gidder. Har du ikke tenkt å trimme eller i alle fall er fornøyd på undersia av 300hk er dan nye typen absolutt å foretrekke. Den har en annen motorstyring som ikke er så lett å gjøre de store forandringene på, MEN siden turboen er mindre, reagerer motoren mye raskere og er mer kjørbar. Edited January 13, 2006 by Leo Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 bare d er jo en GOD grunn til ikke å kjøpe nyere synes jeg.. må ha litt trimme muligheter.. blir jo lei etter en stund og "bare må" ha mer hk... 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Øyvind Tempel Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 bare d er jo en GOD grunn til ikke å kjøpe nyere synes jeg.. må ha litt trimme muligheter.. blir jo lei etter en stund og "bare må" ha mer hk... Jeg kjøpte nettopp den "nye" typen, men den var t3 turbo på Syns den går greit nok nå, men må bli mer. Bil koster nå vanligvis mye penger uansett.Men jeg kan ikke ha en cossie som går dårligere enn calibraen min Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Selg ********* og bygg motor og drivverk...! Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Øyvind Tempel Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Selg ********* og bygg motor og drivverk...! selge t3 og bygge motor og drivverk? er vel en plan med alt vel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Var calibraen jeg tenkte på, men ville ikke banne i kirka... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Øyvind Tempel Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Var calibraen jeg tenkte på, men ville ikke banne i kirka... hvordan visste du at jeg hadde det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 du sa det jo: Men jeg kan ikke ha en cossie som går dårligere enn calibraen min Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Øyvind Tempel Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 du sa det jo: Men jeg kan ikke ha en cossie som går dårligere enn calibraen min hehe. glemsk.. og ja, den skal vekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 he he. Du får prøve å selge den til Stian (Kadett). he he Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond_V Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 en anen ting som ikke er nevnt her, som jeg har blitt litt mer opptatt av i det siste, er sikkerhet. Den nye typen har airbag, noe den gamle ikke har. Kjekt å ha den dagen man er uheldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Øyvind Tempel Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 en anen ting som ikke er nevnt her, som jeg har blitt litt mer opptatt av i det siste, er sikkerhet. Den nye typen har airbag, noe den gamle ikke har. Kjekt å ha den dagen man er uheldig. Det er jo et forsikringspluss med airbag da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossiegutten Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 Er nokk stygt redd for at det blir den gamle typen ja... takker for svar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 En tanke bare. Går det an å bytte ut EEC-IV med Weber marelli saken? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 En tanke bare. Går det an å bytte ut EEC-IV med Weber marelli saken?alle weber kan byttes internt . men ikke til / fra EEC-IV - den har til og med rund tilkobling til ECU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 ble ikke airbag standard på ford i 93 da? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now